Gjest Elev Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 I læreplanen for internasjonal engelsk står det at man må velge en bok som fordypningsemne. Dessverre er jeg ikke en hyppig leser. Hvis noen har tips til bøker blir jeg veldig glad! Noen har allerede foreslått Life of Pi og jeg har lest den uten å skjønne hva den egentlig handlet om.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Haikerens guide til galaksen da. Den er fin.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Haikerens guide til galaksen da. Den er fin. Og mer internasjonalt enn å omhandle hele galaksen får du det ikke.
Mamma1 Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 Orville for en som ikke leser noe særlig? Prøv deg på Catcher in the Rye. En klassiker og lettlest. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 Irriterende når folk lager tråder uten å gi tilbakemelding. TS, falt noen av forslagene i smak? Hvilke krav stilles det til boka du skal lese?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #7 Skrevet 14. mars 2012 Takk for svar. Jeg aner ikke hvilke krav som stilles sa jeg er privatist. Læreplanen inneholder omtrent bare punkter om globalisering. Jeg skal sjekke ut tipsene deres. Mener å huske at da jeg gikk på vgs for noen år siden leste vi Brave new world, men er i tvil om denne er "tillat" i Kunnskapsløftet fordi jeg fikk beskjed om det fra en noe tvilsom lærer jeg kontaktet her i vinter.
HedvigR Skrevet 14. mars 2012 #8 Skrevet 14. mars 2012 Lord of the Flies! 1984! Denne er jeg enig i! Det er en utrolig bra bok, men det som gjør den så fin i skolesammenheng er at det er MYE du kan trekke ut hvis du skal analysere den!!
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #9 Skrevet 16. mars 2012 Jeg gikk på Bjørknes ifjor og tok engelsk-undervisning, og gikk opp som privatist. Vi leste boken 'gutter er gutter', men husker ikke hva den heter på engelsk :gjeiper:
OhSerendipity Skrevet 16. mars 2012 #10 Skrevet 16. mars 2012 Orville for en som ikke leser noe særlig? Prøv deg på Catcher in the Rye. En klassiker og lettlest. Enig, det er en av mine favorittklassikere. Morsom er den og! 1
HedvigR Skrevet 16. mars 2012 #11 Skrevet 16. mars 2012 Jeg gikk på Bjørknes ifjor og tok engelsk-undervisning, og gikk opp som privatist. Vi leste boken 'gutter er gutter', men husker ikke hva den heter på engelsk :gjeiper: About a Boy av Nick Hornby. Koselig bok, og lettlest, så den vil jeg også anbefale
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå