Hedda-78 Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Noen som har noen råd? Hvordan bør man vaske bort spy fra stoffsofaen for at det ikke skal bli surt? Trekket kan ikke taes av.... Hva slags vaskemiddel er best å bruke?
Xanadus Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Strø potetmel på, kanskje? Da vi kjøpte gulvteppe, så sa selgeren at for å få vekk f.eks spy fra teppet, så strø på potetmel på flekken. Potetmelet trekker opp det våte, og når alt er opptrukket så kan man støvsuge bort resten. Men dette må sikkert gjøres med det samme, tenker jeg.
Gjest Forever Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Potetmel eller sagflis skal tørke opp flekken. La det være på natten over før du børster det av. Vaskes så på vanlig måte. 1
Hedda-78 Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2012 Takk for tips! Det blir nok ny sofa etter hvert, ja, den får hard medfart for tiden! Men den får holde ut et år eller to til, til verste "spy i sofaen"-perioden er over. Denne gangen ble det såpevann og klut, og så tørr klut etterpå. Får se hvordan det går.... neste gang prøver jeg potetmel!
Gjest imli Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 Eg har vaska med klor og salmiakk når det har skjedd her. Ny sofa vert det ikkje før ungane vert større
fruBeist Skrevet 14. mars 2012 #7 Skrevet 14. mars 2012 Man kjøper ny sofa, såklart. Det er billigere å leie tepperenser.
Gjest Badabing Skrevet 14. mars 2012 #9 Skrevet 14. mars 2012 Jeg har brukt rens for stoffseter kjøpt på Biltema tror jeg det var. Er sånn plastkost ytterst. Funket bra!
Hedda-78 Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 14. mars 2012 Eg har vaska med klor og salmiakk når det har skjedd her. Ny sofa vert det ikkje før ungane vert større Klor?!? Blir ikke sofaen bleket, da? Jeg har brun sofa, vil ikke ha en hvit flekk på...
Gjest BamseB Skrevet 14. mars 2012 #11 Skrevet 14. mars 2012 POTETMEL Potetmel fjerner oppkast på tekstiler, potetmel er også ypperlig dersom et barn har hatt et nattlig uhell i senga. Potetmel er suverent absorberende! Strø på, la det suge opp og støvsug
kakemonsteret Skrevet 14. mars 2012 #12 Skrevet 14. mars 2012 Jeg anbefaler å kjøpe en sånn: Madrassrens Vask av sånn som du har gjort, og så sprayer du med madressrens etterpå. Den bryter ned alle levende organismer, slik at det ikke blir lukt. Uansett lurt å ha for å spraye madrassene en gang i blant. Det er mye vi ikke ser i disse sengene våre....
Gjest imli Skrevet 15. mars 2012 #13 Skrevet 15. mars 2012 Klor?!? Blir ikke sofaen bleket, da? Jeg har brun sofa, vil ikke ha en hvit flekk på... Brukte klor fordi det er desinfiserande. Vart ikkje noko bleiking her, mørkeblå stoffsofa... Blanda ut kloren i vatn altså, hadde kanskje vore annerleis om eg helte på uutblanda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå