Gå til innhold

Fra tjukkas til smukkas

Frk.Tyttebær

Anbefalte innlegg

I dag blir det en time med personlig trener, ser for meg at den blir knall hard, siden jeg ikke har gjort en dritt annet enn å jobbe denne uken... pluss skadet hånden min på mandag, forrige gang jeg var på pt time... :sjenert:

Men jeg skal gå, selv om det er knall vær ute... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-)

Ofte føler jeg det slik at de dagene jeg "egentlig ikke orker" å trene er de dagene jeg faktisk får best utbytte av å trene. Når jeg først har kommet igang går økta mye bedre enn det jeg trodde på forhånd.

Derfor har jeg satt meg opp faste treningsdager hver uke, og dersom jeg ikke får trent en av dagene lager jeg meg et "alternativ" med en gang.

Det er viljestyrken som får meg ut av sofaen når jeg er sliten og som gjør at jeg faktisk trener. Jeg vet hvor deilig det er etterpå, og at det gir meg skikkelig god samvittighet.

MEN, jeg syns du er flink da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Ofte føler jeg det slik at de dagene jeg "egentlig ikke orker" å trene er de dagene jeg faktisk får best utbytte av å trene. Når jeg først har kommet igang går økta mye bedre enn det jeg trodde på forhånd.

Derfor har jeg satt meg opp faste treningsdager hver uke, og dersom jeg ikke får trent en av dagene lager jeg meg et "alternativ" med en gang.

Det er viljestyrken som får meg ut av sofaen når jeg er sliten og som gjør at jeg faktisk trener. Jeg vet hvor deilig det er etterpå, og at det gir meg skikkelig god samvittighet.

MEN, jeg syns du er flink da :-)

Hei! :)

Det er vel sånn her og egentlig, når jeg først har kommet meg dit de dagene jeg er sliten og "Ikke egentlig orker" så står jeg litt ekstra på.

Jeg tenker at hvis jeg holder meg til trening mandag til fredag, og har fri i helgene så er det beste løsningen. For å holde motivasjonen oppe. :)

Men det er sant som du sier, det er deilig for samvittigheten når man først er ferdig med treningen at man faktisk tok seg tid til å trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fri i helgene, og jeg trener bare 3 ganger pr uke. Mandag, onsdag og fredag. Innimellom trener jeg andre dager i tillegg, men da er det en bonus :)

Det gjør at jeg ikke har "for mange" dager jeg bare MÅ trene. De tre dagene er spikret, de andre tar jeg hvis jeg får tid og lyst.

OG jeg prøver å ikke synke for langt ned i sofaen før jeg skal trene, da er det UTROLIG vanskelig å komme seg opp igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fri i helgene, og jeg trener bare 3 ganger pr uke. Mandag, onsdag og fredag. Innimellom trener jeg andre dager i tillegg, men da er det en bonus :)

Det gjør at jeg ikke har "for mange" dager jeg bare MÅ trene. De tre dagene er spikret, de andre tar jeg hvis jeg får tid og lyst.

OG jeg prøver å ikke synke for langt ned i sofaen før jeg skal trene, da er det UTROLIG vanskelig å komme seg opp igjen ;)

hehe helt enig med det, at hvis man først har satt seg i sofaen, er det vanskelig å komme seg opp igjen ;)

Men lurt slik du har det med tre faste dager også blir de andre bonus om du trener mer :) :klapp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HollyDolly

Hei! :)

Det er vel sånn her og egentlig, når jeg først har kommet meg dit de dagene jeg er sliten og "Ikke egentlig orker" så står jeg litt ekstra på.

Jeg tenker at hvis jeg holder meg til trening mandag til fredag, og har fri i helgene så er det beste løsningen. For å holde motivasjonen oppe. :)

Men det er sant som du sier, det er deilig for samvittigheten når man først er ferdig med treningen at man faktisk tok seg tid til å trene :)

Det er en bra plan. da veit du at det er få dager til treningspause.

Og sann som du sa ikkje sink i soffaen. Lurt å trene med en gang man kjem hjem selv om det er vanskelig.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her :)

Kanskje fordi treningen og kostholdet har stått helt stille de siste månedene. Jeg har jobbet veldig mye, og fått litt uventet problemer med helsen, som har stoppet meg i å trene dessverre. :sjenert:

Og økonomien min har dessverre stoppet litt for dette sunne og bedre kostholdet :sjenert:

Men jeg tenkte å begynne på nytt til neste uke :) Starte helt på nytt, da kommer jo også "typen" min hjem igjen etter mange uker vekke på jobb, så da blir det jo litt :sengekos: eller forhåpentligvis MASSE :lur::sengekos:

Men jeg tenkte å prøve å få inn tre faste dager uken som jeg trener uansett nå hele sommeren. Så tenker jeg å øke fra høsten av.

Tenker at mandag, tirsdag og torsdag kan være greie dager å trene. Der jeg trener 90 minutter hver av de dagene. To dager med 60 min cardio og 30 min styrke. Og den siste dagen bare med styrke.

Kostholdet mitt må jeg jo begynne å endre. Men nå fra sommeren av begynner jeg i ny jobb, og da er det lettere å få inn rutiner på maten. Det er jo dette jeg har slitt med hele veien, ingen rutiner.

Så jeg tenker å begynne med frokost, lunsj, middag og kvelds. Altså bare 4 måltider for dagen, pga nå spiser jeg kanskje bare 1-2 hovedmåltid og så blir det mye junk på kvelden :nei: :nei:

Frokost: Til å begynne med tenker jeg at jeg kan starte med en proteinshake og en frukt. (Jeg hater frokost så må begynne i det små)

Lunsj: Da tenker jeg enten en yougurt med musli, og en frukt, eller en kyllingsalat.

Middag: Vil bestå av en form for kjøtt (svin/kylling) ca 150gram , masse grønnsaker, litt saus og ris eller pasta til.

Kvelds:To knekkebrød med magert pålegg, en fruktsalt (siden jeg liker å spise masse på kvelden som er usunt)

så dette er planen så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra! Følger med :D

YAY så gøy at noen vil følge med :danse:

Kjøpte meg en samle boks fra cdon.com med 4 av dvd til Jillians Michals eller hva hun heter :eeeh:

Tenkte å bruke de litt også, den ene heter "how to lose 5 pounds in a week" så tenker at det kan være en grei trening :) Hun er tøff, men gir som oftest resultater :)

Nå er jeg på "ferie" i hjembyen min, så blir lite trening nå, derfor jeg skal begynne fra mandag :):danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Nå er det jaggu lenge siden jeg har skrevet her, kanskje igjen fordi jeg ikke har vært noe flink å trene eller med kostholdet.

Jeg har vært en del syk, og hatt mye smerter i forbinnelse med det, så derfor har jeg ikke fått trent noe særlig :)

Jeg har bestemt meg for å ta en snarvei til drømmekroppen, rett og slett fordi jeg trenger en kickstart på det nye livet mitt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Da har jeg operert, magen og armer, men må ta fri i 1 mnd Ca. Før jeg kan begynne rolig, da kan jeg begynne å trene lit, typen gå og kanskje jogge. Ingen styrke trening før om 2 mnd Ca.

Dessverre har jeg gått opp to kilo de siste 2 ukene men lurer på om det er pga økt væske i kroppen pga hevelser i mage og armer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Oki da er det på tide å starte opp det jeg startet, ser ut til at det blir med ord og tanker og at det ikke blir noe av :(

Jeg må bare sparke meg selv i ræva og komme meg på det hersens treningsstudioet. :)

Fra I morgen av er det 3 dager i uka trening for meg... Dette må jeg vel klare vel? 3 dager 2 timer hver gang, 6 timer i løpet av en uke burde jeg kunne klare vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Hvordan har det gått med deg? :)

Ting har tatt litt lengre tid enn planlagt, jeg måtte ha en opereasjon, som har gjort nå at jeg ikke har fått trene de siste to månende.. :(

Men jeg tenker å starte opp igjen med dagboken og treningen over nytt år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...