AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 er det farlig å ta ølgjær og betacaroten når man er prøvere eller gravid?
Gjest Frk.Poppins Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Det lurer jeg også på, men det kan da vel ikke være det? Det er Jo bare b vitaminer lissom... Vitamintilskudd...
Gjest Frk.Poppins Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Det lurer jeg også på, men det kan da vel ikke være det? Det er Jo bare b vitaminer lissom... Vitamintilskudd...
Frk.Tyttebær Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Det lurer jeg også på, men det kan da vel ikke være det? Det er Jo bare b vitaminer lissom... Vitamintilskudd... Tviler på at det er farlig, det er bare kosttilskudd, men hvis det er farlig, eller man ikke skal bruke det, så skal det stå på pakkningen, evt spør fastlegen
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 B-vitmin er det ikke noe i veien for å ta som gravid, det er vannløselig og overskuddet skilles ut. Betakaroten derimot, er ikke så bra å ta som gravid. Det omdannes til a-vitamin og det skal ikke gravide ha for mye av. A-vitamin er fettløselig og overskuddet skilles ikke ut av kroppen. Men det kommer an på hva du tar av andre kosttilskudd og tran/omega-3 kapsler. Vær obs på det totale inntaket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå