Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt p-sprøyte i fjor sommer, så den gikk ut at kroppen i november.... ( ja, jeg vet det kan ta lang tid før man blir fruktbar og får mensen igjen.)

I slutten av februar fikk jeg "mensen", var liksom ikke mye og ikke rød. Bare brunt "gugg" ( beklager detaljene)

Så jeg fikk en syklus app på mobilen min, der du skriver inn dagene og sånt...

Så ifølge appen skulle jeg ha eggløsning i helgen som var...

Jeg har alltid kjent når jeg hadde eggløsning og kjennte det denne gangen og..

Så... siden jeg har ad/hd og er manisk depresiv går jeg på sterke medesiner. ( conserta/ritalin og effecsor)

Gyno sa; Så lenge medesinen hjelper deg ta den....

Fast legen sa; kutt ut consertan/ritaling og den andre er ok..

Internett sier; dropp begge.

Jeg har nå vært uten ad/hd medesin i 2 uker. ( syns synd på mannen min hehe)

I dag når jeg voknet hadde jeg ømme pupper og små kramper i nedre mage..

Hvor lenge kan jeg vente med å ta en test?

Jeg tenker ..jippi er gravid, men en liten del av meg sier :/ det er bare ønske tenkninger...

Skal jeg begynne på medesinen igjen eller vente eller hva... Legene ER ikke til noe hjelp... Alt jeg har gjordt for å ikke skade fosteret om jeg er gravid er det jeg selv som har funnet ut på nettet.

( og i helgen skal vi på familie fest og alle forventer at jeg drikker.. ( siden jeg alltid er den som lager det morro for andre)

Om jeg ikke drikker, får jeg en milion spydige kommentarer om at jeg ikke skal være gravid og at jeg ikke skal prøve en gang. og at jeg er bare teit og dum som gjør. ( familien min vil ikke at vi skal bli gravid)

Og som manisk dep. er dette noe jeg IKKE vil gjennom gå.

iiiiiik jeg er rådvill....

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ta tre år fra man har tatt p-sprøyte til kroppens egne hormoner virker som normalt igjen.

Du kan ikke stole på appen på telefonen. Du må ha noen regelmessige sykluser før dette stemmer for deg. Brun utflod er ikke mens, men spotting, og betyr at syklusen din fortsatt driver og stabiliserer seg.

Du må få en skikkelig gjennomgang av medisinering, og samordne prøving/medisinering tett med lege, i stedet for å prøve deg frem på egenhand.

I innlegget ditt virker du litt umoden, og som om du kanskje bør rydde litt opp i egne tankerekker og sykdom før du prøver å få barn. Det å plutselig slutte på medisin, og samtidig bli prøver, er en stor omveltning. Det å gå gravid og få barn er steintøft psykisk og fysisk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at familien din ikke vil at du skal få barn når du har psykiske problemer. Du har sikkert veldig lyst på barn, og lurer deg selv til å tro at du vil bli en god mor, men tenk på barnet også. Det er ikke lett å vokse opp med en psykisk ustabil mor, og du vet heller ikke hvordan du vil takle graviditeten eller det å plutselig ha ansvaret for et barn.

Jeg håper du ikke er gravid, og at du revurderer din beslutning om å få barn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at familien din ikke vil at du skal få barn når du har psykiske problemer. Du har sikkert veldig lyst på barn, og lurer deg selv til å tro at du vil bli en god mor, men tenk på barnet også. Det er ikke lett å vokse opp med en psykisk ustabil mor, og du vet heller ikke hvordan du vil takle graviditeten eller det å plutselig ha ansvaret for et barn.

Jeg håper du ikke er gravid, og at du revurderer din beslutning om å få barn.

Takk for svaret, men man skal ikke dømme folk.!!!!

1. Jeg har 2 barn fra før. ( som begge er lykkelige og går på skole^^)

2. Psykisk ustabil er ikke HVEM jeg er, men det jeg sliter med.

Aldri dømm noen etter sykdommen de har.

Får å bli behandlet som ett "normalt" menneske her som er redd, må jeg si at jeg har ett normale a4 liv?

Jobber i barnehage.

Har 2 barn fra før.

Så hva gjør meg "ikke" verdig til å få barn i dine øyner?

AnonymBruker
Skrevet

Så hva gjør meg "ikke" verdig til å få barn i dine øyner?

1. Det at du begynner og slutter på kraftige medisiner i hytt og pine, ut i fra hva du leser på nett.

2. Det at familien din mener du ikke burde få barn, selv om du har to fra før.

3. Det at du formulerer deg på en veldig barnslig og umoden måte, men det kan godt være at det bare er manglende rettskrivning og gramatikkunnskap som gir dette inntrykket.

4. Det at du er manisk-depressiv. Det er ingen menneskerett å få barn, alt for mange vokser opp med foreldre som ikke er stabile, enkelte burde innse at sykdommen betyr at man ikke er egnet til å være foreldre. Jeg sier ikke at det gjelder deg, men jeg synes det er et stort faresignal at du i et innlegg der du slenger ut påstander i alle retninger, og er bekymret over medisiner, ikke ytrer noe tvil rundt det at barnet må vokse opp med en psykisk ustabil mor.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1. Det at du begynner og slutter på kraftige medisiner i hytt og pine, ut i fra hva du leser på nett.

2. Det at familien din mener du ikke burde få barn, selv om du har to fra før.

3. Det at du formulerer deg på en veldig barnslig og umoden måte, men det kan godt være at det bare er manglende rettskrivning og gramatikkunnskap som gir dette inntrykket.

4. Det at du er manisk-depressiv. Det er ingen menneskerett å få barn, alt for mange vokser opp med foreldre som ikke er stabile, enkelte burde innse at sykdommen betyr at man ikke er egnet til å være foreldre. Jeg sier ikke at det gjelder deg, men jeg synes det er et stort faresignal at du i et innlegg der du slenger ut påstander i alle retninger, og er bekymret over medisiner, ikke ytrer noe tvil rundt det at barnet må vokse opp med en psykisk ustabil mor.

Nå sier jeg takk og mener det.

1 Dette er første gang jeg slutter med medesinene mine. Og det er i samråd med overlege på psyk.avd.

2 Familien min mener at jeg ikke skal få barn da de ikke liker blande familier. Det vil si at faren til dette barnet er ikke faren til de andre. Og siden han ikke er fra norge.. ( han er fra finland)

3. juuuup. he he. Jeg kan nesten ikke lese, eller skrive osv. siden da jeg var ung var det ingenting som het ad/hd hos jenter.

4. Ja, jeg er manis dep. Men min datter på 8 har aldri sett mamma sint/trist eller gråte. Jeg smiler alltid når jeg er blant ungene.

jo, de så meg gråte i min stefars begravelse.

JEG ER STOLDT OVER HVEM JEG ER!!!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...