Gå til innhold

Når er det vanlig at barn begynner å "hate" foreldrene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gutt på snart syv år som forguder oss foreldre. Han kan ikke få sagt nok hvor glad han er i oss. Så jeg lurer egentlig bare på hvor lenge jeg kan forvente at dette skal vare? Når er det vanlig at barn synes foreldrene ikke er så veldig kule lenger? :fnise:

:rodmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Hikken
Skrevet

Tror jeg var rundt 12-13 år :gjeiper:

Skrevet

Jeg var 11-12, ikke mot foreldrene mine før jeg var 12-13. Stefar kom først i rekka :fnise:

• Liker 1
Gjest Mamma
Skrevet

Nå har ingen av mine barn noen gang sagt at de hater meg og det håper jeg indelig jeg aldri får høre. Men eldste var vel rundt 11-12 da han begynte å synes jeg var "teit". Han sluttet å komme og gi meg klem, ville ikke være med på ting etc. Utover det var han grei å ha med å gjøre.

Da han ble 14 endret det seg drastisk. Han er full av hormoner, egosentrisk og viser med all tydelighet atr han synes jeg er masete, utdatert, skjønner ingenting osv. Mye roping, krangling og opposisjon for tiden, ja!

Jeg har et håp om at det stilner av om noen år. Akkurat i tide til at søsteren starter....

• Liker 1
Skrevet

jeg jobber i barnehage og hører 4-5 åringer som "hater" mamma og pappa når de ikke får viljen sin...

Skrevet

Tror det var når leksene på skolen begynte å bli vanskelige og det ble krangling når de prøvde å hjelpe meg. Jeg tror ikke jeg sa det til dem, men jeg tenkte det.

Skrevet

4-åringen min har allereie sagt at han hatar meg ;) Utan at eg trur det stikk særleg djupt. Er vel helst i tenåra det kjem. Sjølv kan eg ikkje hugse nokon gong å ha sagt eller tenkt at eg hatar foreldra mine, men dei var jo heilt klart ganske "dumme" ein periode ;)

Gjest O___o
Skrevet

Jeg har en gutt på snart syv år som forguder oss foreldre. Han kan ikke få sagt nok hvor glad han er i oss. Så jeg lurer egentlig bare på hvor lenge jeg kan forvente at dette skal vare? Når er det vanlig at barn synes foreldrene ikke er så veldig kule lenger? :fnise:

:rodmer:

12-13 års alderen

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke huske at jeg hatet foreldrene mine noen gang, utover akkurat i krangler. Da TROR jeg det dreide seg om tenårene, men jeg kunne være skikkelig sint før det også. Frustrert over dem, og at jeg syntes de var teite, for strenge osv strakk seg nok over tenårene...

Skrevet

Har aldri hatet foreldrene mine. Ikke var jeg spesielt vrang heller. Men jeg hadde et problematisk forhold til min far av andre grunner.

Er ikke alle som automatisk begynner å hate foreldrene sine bare fordi de havner i puberteten:)

Skrevet

Jeg rømte hjemme fra som 5 åring (helt til postkassene!), og var veldig sta. Senere, i tenårene, var det ikke mye "hat", men heller det at vi ikke omgikk hverandre noe særlig (holdt meg mye mer på rommet og brukte egen inngang) bortsett fra når jeg gikk opp og hentet middagsmaten. :P

Heldigvis har dette forandret seg veldig mye siden den gang!

Gjest Nuppdupp
Skrevet

kommer ann på hvordan du behandler dem. jeg hatet en i familien allerede da jeg var 8 og oppover. mens noen begynner man aldri å hate. man bare misliker at man ikke får lov til ting. det starter vel i puberteten

Skrevet

min datter på 12 kan skrike ut at hun hater meg når hun ikke får det som hun vil, men hun er veldig lei seg for det etterpå...

Skrevet

13-14 års alderen. Men hold ut, for når de blir 18-19 så elsker de deg igjen :rodmer:

Skrevet

Hadde bare en kort periode i 16-årsalderen hvor jeg og mamma kranglet mye, og jeg kunne få lyst til å rive av henne håret :fnise: Men det var aldri så ille som jeg hører mange andre er/har vært, så det er med andre ord ikke alle som hater foreldrene sine. Noen hopper over den perioden. :)

AnonymBruker
Skrevet

Våre, på 21 og 15, har aldri skreket til oss eller sagt de hater oss. Vi har aldri kranglet heftig heller. Noen diskusjoner har det vel vært innimellom, ja, men aldri krangling. Men så er vi ekstremt rolige og avbalanserte hele gjengen også, da.

Det kommer nok mye an på både personlighet og hvordan familien fungerer sammen. Jeg hatet foreldrene mine fra jeg var 12-13, men jeg vokste opp i et hjem med en far som var alkoholiker og en mor som var en stor egoist og veldig glad i en krangel.

Skrevet

Jeg hadde en uke da jeg var 14 der jeg var veldig sur på mamma, men "hatet" henne ikke, bare gråt og furtet litt.

Min samboer har kranglet konstant med sine foreldre siden han var 10, og selv om han innrømmer at han tross alt er glad i dem, så er det (gjensidig) roping, smelling med dører og skjellsord hver gang de møtes. Og han er 40 nå.

Så tror nok det er enorme individuelle forskjeller der...

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg er nå 13 og har nå virkelig begynt å hate moren min og Det har liksom ikke noe med at hun ikke er kul, men det er bare det at hun hele tiden sier at vi er negative og sure, men hun er jo egentlig en av de som oppdrar oss til å bli sånn!!! Hun hører aldri på meg når jeg har noe å si også sier hun at vi er syke, jeg svarer da at hun selv er syk (så blir jeg litt redd og svarer kjapt) <<fordi du ikke hører på meg!!!>> den ekstremt stygge og frekke lillebroren min hvisker til meg stygge komentarer og jeg hever stemmen og sier "slutt!" men mamma hører bare meg og da får jeg kjeft!

Til alle dere foreldre som ikke vil ha barn som hater dere:

Ikke kjeft my på dem, da hater de dere myyyyye!

Ikke vær så j****g strenge

Vær snille og for det meste bør dere ikke heve stemmen, vær posetive, men vær litt strenge når dere absolutt måå, men ellers er dere perfekte.

Hater enda moren min, hun har ingen av de kriteriene, sinna hele tiden og hun klager på at hun vil ha snill barn...... 5 år til og jeg stikker! Ikke la det skje med deres barn, det med at ungene deres vil dra så fort som mulig!

Skrevet

Veldig individuelt, gjør du deg fortjent til å bli mislikt, blir du sannsnyligvis nettopp det. Har du i motsetning oppdratt barna dine på en god måte og visst omsorg så er det naturlig at du ikke blir mislikt.

Skrevet

For meg begynte det i 13 års alderen. Vokste det heldigvis av meg relativt tidlig, var vel i 17 års alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...