Portvinpiken Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 (endret) Se TV2 hjelper deg i kveld! http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/slik-opererer-den-illegale-hundemafiaen-3731664.html Dette er dessverre ikke noe nytt, men veldig bra at media tar det opp. Til skrekk og advarsel for de som tenker å spare litt når de kjøper en hund. Det som er litt trist i mine øyne er at mattilsynet fokuserer mest på sykdommer som smittes over på mennesker og ikke fullt så mye på dyrevelferden. Det får meg til å ønske enda sterkere at vi får et eget dyrevelferdsorgan i dette landet! PS. jeg mener IKKE det er en uting å tenke på smittsomme sykdommer og helse til mennesker, men skulle ønske de hadde like mye fokus på dyrevelferd. Endret 14. mars 2012 av Portvinpiken 2
Gjest Eline4 Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Jeg gleder meg faktisk veldig til å se dette Og ja, ekstremt dumt at de ikke fokuserer mer på dyrevelferd, for meg er det veldig, veldig viktig at valpens foreldre er fri for "hundesykdommer" også, ikke bare ting som kan smitte over fra hund til eier..
Aurora M. Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Synes denne var verd å dytte opp jeg. Programmet begynner på tv2 ikveld kl. 20.30. 1
Gjest Doh Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Må si at jeg blir overrasket over hvor lite de som kjøper disse hundene vet om kjøp av hund. Tenkte de virkelig ikke på at de burde hilse på valpen og moren(evt faren også) flere ganger før de kjøpte valp? Leste de på NKKs sider? Hvorfor tok de ikke kontakt med oppetter/raseklubben? Synes derfor ikke så synd på menneskene her, men stakkars hundene! Veldig bra at polsk politi tar det såpass alvorlig da. 1
Gjest Eline4 Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 Jeg synes og fryktelig synd i hundene.. Og det er desverre mange som ønsker seg en liten veskehund så fryktelig mye, at de ikke tenker over slike opplagte ting... Men ja, supert at det ble tatt så serriøst! Ekstremt mange hunder på markedet da, og jeg syntes det var grusomt når han ene kom ut med den Golden Retrieveren under armen.. Da fikk jeg vondt i meg altså.. 2
Gjest Doh Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 Ja, stakkar. Den var jo helt bevisstløs. Og de som ble pågrepet av politiet bare lo av det. Herregud, de har ikke mye respekt for dyrene "sine"
Gjest Eline4 Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 Nei, det er grusomt hvor lite det virker som de bryr seg. Og de kan jo ikke akkurat være kunnskapsrike mennesker, som velger å behandle levende vesener på den måten. Jeg blir kvalm av tanken på at det produseres syke valper akkurat nå, og at det faktisk er marked for å selge de på.. Huff!
Loveangel Skrevet 16. mars 2012 #8 Skrevet 16. mars 2012 det er ekkelt å tenke på hvor lite empati enkelte har for dyr. kjenner jeg blir skikkelig forbanna. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå