Gå til innhold

God match med eksen på sukker...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, så oppdaget jeg min ekssamboer på sukker.no, og ble overrasket over hvor mange matchpoeng vi hadde. En ting er at han er en person jeg syntes var interessant, kjekk og så videre, men personlighetsmessig fungerte vi dårlig sammen. Jeg skjønner jo at hvem som helst kan ende med å gå fra hverandre, men vi hadde ikke noe trivelige måter å krangle på, forskjellig forhold til alkoholbruk, å finne på ting sammen osv. Jeg mener jeg har prøvd å vektlegge de tingene som ikke funker (sammen med meg) i min beskrivelse (personalia), og håpet at de fleste av de med høy match til meg i hvert fall var kompatible på "det meste" av det viktigste :ler: Jeg var faktisk ganske sikker på at eksen ikke ville dukke opp med over 90 poeng, men dengang ei.

Vi har blokkert hverandre og snakker åpent om dette, så akkurat det er ikke en problemstilling. Men er det noen her som har noen råd om hvordan få til en best mulig profil når det gjelder å "sile ut" de en ikke passer sammen med? Eller er det bare noe jeg må akseptere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste som er sikkert det er at ingenting er sikkert i denne sammenhengen.

Derfor må du bare akseptere dette faktum, ja.

Jobben din er å sile ut uheldige kandidater.

Skrevet

Det kan vel faktisk være at han juger i sin profil da - og det er vel astrengt tatt en risiko du må ta.

Du får sørge for å ha testet/spurt om de tingene som er showstopperer for deg veldig tidlig, så får du silt ut rasket ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Jeg tror ikke han lyver, han er en ærlig person, men det er kanskje så enkelt som at for eksempel det å gradere seg selv for alkoholbruk nesten alltid ender opp innen "moderat/lavt/sunt" forbruk, uansett om en ikke tolerer mer enn et glass i måneden eller synes det er greit å blacke på de fleste festene en er på? Samme for en del andre ting. Og både han og jeg har forholdsvis nye profiler, jeg syntes i hvert fall det var vanskelig å bruke skalaen fullt ut.

Det å forhøre seg tidlig om ting jeg vet funker dårlig for meg i et forhold er et bra tips, og noe jeg har tenkt på selv. Håper det er lettere å få et riktig bilde da :)

Skrevet

Så lenge du skal vurdere deg selv og dine egne egenskaper på en skala vil det alltid være en viss fare for at det blir feil. Og uansett: Det som du selv vil betegne som en 6'er på skalaen kan være en 3'er eller til og med en 10'er på for andre om de skal vurdere deg.

Men uansett så må dere jo ha vært godt kompatible i utgangspunktet så lenge dere faktisk har bodd sammen, så egentlig bør jo ikke den matchen der være så veldig overraskende. De tingene du mener har vært litt over middels for hans del har han nok vurdert som helt normalt eller lite etter sin egen oppfatning.

Ikke tenk så mye over det. Bedre lykke denne gangen ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du har nok rett, daemonia. Vi var sikkert også mer kompatible enn det føltes som etter hvert, i hvert fall var kjemien så sterk at vi flyttet sammen til tross for forskjeller. Og disse forskjellene er noe som har betydd mer etter hvert som livssituasjonen har endret seg, vi har blitt eldre osv. Men det er noe jeg har blitt veldig (?) bevisst på nå, å "luke ut" noen alvorlige forskjeller så tidlig som mulig, selv om man skulle ha god kjemi.

• Liker 1
Gjest BamseB
Skrevet

Internett er internett...

Møt personen i real life, så ser du noe helt annet!

Kanskje til det verre, kanskje til det bedre :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også veldig høy match med x'en, han var faktisk den som matchet meg aller best, ved siden av en til med samme matchpoeng.. Men da jeg sjekket profilen så så jeg at han løy om noen ting, bla om barn.. Han pyntet også veldig mye på hvor ofte han fester, han mente han festet en sjelden gang, som i realiteten er hver helg (både fredag og lørdag) og kanskje torsdager også.. Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke i det minste kan være ærlig på en profil? Hvorfor ikke bare være ærlig fra dag 1 slik at man ikke gir folk falske forventninger.. Om han finner seg ei som tror han ikke har barn og senere får vite det og hun synes det er negativt, hvorfor gidde å bruke tid på folk som synes det er negativt da isteden for å bruke tid på folk som aksepterer hvordan tingene er?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror rett og slett matchtesten på sukker ikke er bra nok, eller at mange ikke er helt ærlige når de svarer. Jeg har over 90 i match med et par menn i omgangskretsen min som jeg ALDRI ville gått på date med (har selvfølgelig blokkert dem). Han ene er ekstremt opptatt av penger og status (noe jeg ikke er) han andre er en litt stille type med helt andre interesser enn meg. Vanskelig å holde en samtale gående med begge to.

Etter å ha møtt endel via sukker har jeg kommet til at så lenge en mann har høyere enn 70 i matchpoeng og ikke er helrødt på noe som er viktig for meg, kan han være en kandidat. Det er viktigere å sile basert på bilder og hva som står i profilene dessverre, tar så lang tid!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for de siste svarene også :) Direkte kjipt å lyve på profilen sin da, jeg er helt enig i at en bør prøve å være ærlig. Har ikke lyst til å kaste bort tiden min på (eller bli lurt av) folk som ikke er det de gir seg ut for... Men noen er vel bare ute etter å lettest mulig få sex, ikke varige forhold. Creepy.

Jeg får prøve å vurdere de med lavere matchprofil også, foreløpig har jeg sett mest på de med over 90 i score. Sikkert mulighet for at både jeg og andre ikke har svart på "riktigst" mulig måte, jeg syntes i hvert fall det var en del punkter det var vanskelig å gradere. Hvordan er disse matchtestene på andre tilsvarende sider? Hørte et interessant program om det på P2 for en uke eller to siden, men husker ikke detaljene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...