AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Nå er det to år siden det ble slutt med meg og samboeren min, og jeg brukte en del måneder på å komme over ham. Kanskje til og med ett år. Jeg er faktisk litt usikker. Vi ble på en måte enig om bruddet, selv om han tok det første steget og jeg den endelige avgjørelsen. Jeg orket ikke å forholde meg til noe som var veldig stressende og usikkert. Men uansett, jeg har aldri hatt noe vondt å si om ham, og det samme tror jeg han tenker om meg (har møtt ham i ettertid, og da har han vært veldig hyggelig, gitt meg en god klem, og spurt masse om hvordan det går med meg, familien min osv). Jeg begynte å date et par måneder senere, fordi jeg håpte det ville hjelpe meg til å gå videre. Og det stemte jo i grunnen. Jeg traff en del interessante gutter, men ikke full klaff. Et av problemene var nok at jeg var veldig redd for å gi for mye av meg selv, redd for å bli såret. Selvtilliten var ikke akkurat på topp. Og selvsagt mistet de interessen fordi de ikke fikk nok respons. For tre måneder siden brøt jeg med en som muligens kunne vært noe for meg. Han var en veldig flott fyr, men vi hadde ikke kjempe god kommunikasjon. Jeg ble rett og slett ganske forvirret og usikker av ham. OG dette fikk meg til å begynne å tenke på eksen min igjen; sammenlikne de to. utseende, personlighet, interesser, vaner/uvaner, sosialt osv. innimellom drømmer jeg om ham, og jeg tar meg i å tenke på ham. Hva er det som skjer?? Hva er det jeg driver med? Har spurt meg selv så mange ganger om jeg er over ham, og svaret er egentlig JA- Er det fordi jeg kanskje føler meg ensom? At jeg savner det trygge og gode i et forhold? Jeg forstår ingenting, og er svært forvirret..det er jo tross alt to år siden, og mye har skjedd siden da. Noen som har noen tanker, eller råd å komme med? Jeg trenger litt feedback fra noen utenfra:-)
Steinar40 Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Det har vel noe å gjøre med hvor gresset ser grønnest ut der man sitter. Når man sitter i et forhold så kan gresset se grønnere ut på utsiden. Og når man så sitter på utsiden av et forhold så kan gresset se grønnere ut på innsiden. Mye av problemet er at mennesket aldri blir fornøyd.
Suzy Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Det slår meg at du kanskje ikke har fått jobbet deg gjennom årsaken til bruddet mellom samboeren din og deg. Det er gjerne nødvendig å få snakket skikkelig ut, får tenkt skikkelig gjennom hva det var som feilet og tatt et standpunkt overfor det. Om forholdet på et vis rant ut i sanden og bare gled over, så har du ikke tatt noe standpunkt og på et vis bare diltet videre uten noe mål. Vet jo ikke om det stemmer, men tonen i innlegget ditt virker litt sånn..? En annen sak er at det ikke er uvanlig å tenke på eksen. Det er nå en ganske lang tid siden det ble slutt og du føler ikke lenger den samme smerte, men har begynt å glemme ting som var galt og husker ting som var bra. Om du i tillegg ikke var den som initierte bruddet så var vel du tilfrds med ting og dermed er det ikke så rart at du savner ham. Kanskje du bør ha litt konsentrert tid for deg selv og gjøre opp litt status? Hva er det du ønsker deg? Hvor vil du hen? Hvem vil du ha og hva vil du ha?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå