Kite Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Hei! Jeg bare lurer på om noen av dere som skal gifte dere og som skal ha små søte brudepiker, gir dem gave av noe slag? Jeg har tenkt til å gi dem et lite album i etterkant med innbydelse, bilder av dem fra dagen, litt bilder fra bryllupet og en liten tekst med "hvorfor jeg valgte deg". Men har litt lyst til å gi noe på forhånd og.. Kanskje et par øredobber eller noe som de kan ha på seg i bryllupet? Har noen av dere gitt gave til brudepikene? Hvor mye (verdi) ville dere gitt til hver? (I mitt tilfelle er det snakk om to søte og tøffe jenter som går i 1. og 3. klasse, altså ganske små)
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Jeg kan bare ikke fatte denne vanvittige trangen til å drysse ned gud og hvermann med gaver i forbindelse med bryllup! Dokurver med alskens remedier til fri benyttelse for bryllupsgjestene har begynt å bli vanlig. Gjestegaver likeså. Nå skal altså brudepikene også ha gaver. Hva blir det neste? Prestegaver? Fotografgaver? Frisørgaver? Brudekjolebutikkdamegaver? Fyren i bomstasjonen mellom kirken og festlokalet-gaver? Når skal folk slutte å lage enda en tradisjon oppå alle andre tradisjoner - som gjør bryllupet enda dyrere og som den ene etter den andre tror de må følge opp? Slutt! 4
Portvinpiken Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Jeg kan bare ikke fatte denne vanvittige trangen til å drysse ned gud og hvermann med gaver i forbindelse med bryllup! Dokurver med alskens remedier til fri benyttelse for bryllupsgjestene har begynt å bli vanlig. Gjestegaver likeså. Nå skal altså brudepikene også ha gaver. Hva blir det neste? Prestegaver? Fotografgaver? Frisørgaver? Brudekjolebutikkdamegaver? Fyren i bomstasjonen mellom kirken og festlokalet-gaver? Når skal folk slutte å lage enda en tradisjon oppå alle andre tradisjoner - som gjør bryllupet enda dyrere og som den ene etter den andre tror de må følge opp? Slutt! Må innrømme at jeg er litt enig altså. Har selv vært brudepike både som barn og som voksen, og vært forlover. Har ikke fått noen gaver for det men har vært morsomt og en ære å fått være det. Jeg håper en roer litt ned dette med gaver til alle altså... :-) 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Jeg var også brudepike da jeg var liten jente. Største gaven jeg kunne fått! Hvorfor skal alle ha noe for alt ting nå for tiden??? 3
Moscato Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 Eg fekk kjolen (som mormor sydde) og blomsterkorga då eg var brudepike som femåring. Synast ideen med "minnebok" var søt (bortsett frå "kvifor eg valde deg"), men anna dill ser eg ikkje heilt poenget med, det er ei ære å få vere brudepike i seg sjølv.
Anglofil Skrevet 13. mars 2012 #6 Skrevet 13. mars 2012 Nei, jeg gav ingenting til brudepiken min. Men, hvis jeg ikke får solgt brudepikekjolen kan hun beholde den om hun/moren ønsker det. Mvh Yvonne 1
FruN Skrevet 13. mars 2012 #7 Skrevet 13. mars 2012 De fikk nye klær, men det var fordi de trengte det, ikke for at de skulle få det som gave.
Ninnin86 Skrevet 14. mars 2012 #8 Skrevet 14. mars 2012 Brudepikene mine fikk beholde smykkene og kjolen (som kan brukes som sommerkjole), men de fikk ikke noe ekstra i tillegg til dette
nessi Skrevet 14. mars 2012 #9 Skrevet 14. mars 2012 Brudepikene våre fikk kjolene (sydd til anledningen) og jeg lagde et minialbum til de etterpå med bilder fra dagen. 1
Kite Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 14. mars 2012 Jeg kan bare ikke fatte denne vanvittige trangen til å drysse ned gud og hvermann med gaver i forbindelse med bryllup! Dokurver med alskens remedier til fri benyttelse for bryllupsgjestene har begynt å bli vanlig. Gjestegaver likeså. Nå skal altså brudepikene også ha gaver. Hva blir det neste? Prestegaver? Fotografgaver? Frisørgaver? Brudekjolebutikkdamegaver? Fyren i bomstasjonen mellom kirken og festlokalet-gaver? Når skal folk slutte å lage enda en tradisjon oppå alle andre tradisjoner - som gjør bryllupet enda dyrere og som den ene etter den andre tror de må følge opp? Slutt! Jeg vil jo gi dem gaver fordi de jeg er glad i dem Fordi jeg selv vet hvor gøy det er å være brudepike, og hvor fint det er å bli satt pris på som brudepike! De gjør jo faktisk en jobb i bryllupet Akkuratt som du gir en liten oppmerksomhet til fks solisten i kirka etc... (Jeg er enig med deg i at det er dumt å bruke for mye penger på bryllup generelt, men jeg kan forsikre deg om at vårt bryllup er et lavbudsjettsbryllup, og absolutt IKKE inneholder gaver til alle gjestene) Sånn ellers trenger jeg ikke meninger om man skal gi gave eller ikke, men svar på spørsmålene mine Takk til dere som har svart ^^
Evie Skrevet 14. mars 2012 #11 Skrevet 14. mars 2012 Jeg syns idéen om albumet var fint, og så ville jeg gitt de et smykke/øredobber av noe slag. Ville ikke brukt mer enn et par hundre kr til hver av dem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå