Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er ferdig utdannet allmennlærer til våren, og har forstått det slik at jeg har mulighet til å jobbe i vgs så fremt jeg har 60 studiepoeng i faget jeg skal undervise i, og at det ikke er noen med lektorutdanning som søker.

Det jeg da lurer på er om det vil være veldig negativt at jeg ser ung ut? Mulig det er et veldig dumt spørsmål, men føler litt på dette. Jeg er i slutten av 20-årene, men mange tror jeg ikke er eldre enn 20. Elevene på 3. året vgs er jo i denne alderen, så jeg føler kanskje at jeg burde se litt eldre ut enn dem.

Tar gjerne i mot tanker eller erfaringer rundt dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utseende har ikke noe å si, men det er vanskelig å få jobb i vgs med så lite. Kommer jo an på hvor i landet man bor. Har selv jobbet i vgs, og vil anbefale deg å minst ha mellomfag, selv det er lite når du skal undervise tredje klasse.

Skrevet

Jeg hadde en gymlærer på vgs som var 27 tror jeg, men så ut som han var 20 :) dette virket ikke som noe problem for han, og han ble veldig godt likt og respektert av elevene!

Skrevet

Har sjølv ei som er 23 som lærerinne, tredje året på VGS. Ser ung ut, men oppfører seg proffesionelt. SÅ ikkje tenk på det at du ser ung ut.. :)

Skrevet

Jeg går på vgs selv, tror dette går veldig fint :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei, og tusen takk for svar.

Så godt å høre at dere mener det ikke har noe å si. Det er sikkert bare noe jeg føler på selv. Jeg vet jo at jeg kan gjøre en god jobb, men er litt redd for å få mindre respekt siden jeg ser ung ut. Men det er jo ikke verre enn å prøve :) Det er jo ikke sikkert at jeg får jobb i vgs heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...