carino Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Har hatt puddel i mange år og vent meg til en hårfri tilværelse. Nå er den død, og vi har snakket om katt. Jeg vet det finnes en helt uten hår, men viste gubben et bilde, og da holdt han på å få slag... hehe Finnes det noen raser som ikke røyter, eller ihvertfall minimalt?
Gjest BabyBlue Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Hmmm.... Har en bengal, og den røyter ganske lite så lenge jeg børster han noen ganger i uka. Men så har rasen ikke den ullete underpelsen, så det er en forklaring =) Men jeg har hørt om bengaler som røyter ganske mye, så det varierer etter hvor tykk og tett pelsen er.
Skylines Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Du har jo Devon Rex og Cornish Rex, de er vel litt som pudler. De loer litt, men røyter ikke slik som vanlige katter. Men de ser litt spesielle ut:) 1
Minya Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 (endret) Eneste rasen jeg VET ikke røyter er vel sphynx, men så har de heller ikke pels. Eidt: Så først etterpå at du hadde funnet bilde av en og vist til gubben. De er litt sånn..... styggsøte. Endret 14. mars 2012 av Minya
Mooria Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 Jeg har hatt ganske mange langhårete katter, men har da aldri hatt problemer med kattehår overalt..
carino Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2012 Du har jo Devon Rex og Cornish Rex, de er vel litt som pudler. De loer litt, men røyter ikke slik som vanlige katter. Men de ser litt spesielle ut:) De var stilige! :-) Skal sjekke de ut nærmere. Takk for tips. :-)
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #7 Skrevet 14. mars 2012 LaPerm røyter veldig lite, men er ikke røytefrie
She_Leiva Skrevet 14. mars 2012 #8 Skrevet 14. mars 2012 Vi hadde en svart Cornish Rex og den røyta faktisk litt, men hårene er så korte at de ikke vises særlig (Kunne vises litt om man hadde på seg hvit t-skjorte f.eks). Det er helt fantastiske katter, de er rolige, snille og tamme, men litt sky i store selskap. Passer ikke veeldig til store familier og i ett hus med mage barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå