Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan det er med helligdager i Sverige i påsken? Vet at det er åpent på skjærtorsdag, men da har jeg absolutt ikke tenkt meg dit:p Men hvordan er det på fredag feks? Eller påskeaften?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er som i Norge, tror jeg.

Gjest Tirkes
Skrevet (endret)

Litt som i Norge, men ikke helt. Butikkene er åpne på skjærtorsdag, resten er helligdager - men jeg tror svenskene er litt lettere på butikker på søndager/helligdager. Det er nok kortere åpningstider og systembolaget er trolig stengt.

Enkelte shoppingsentre (Eks Nordby, Charlottenberg) har vel nettsider med info om åpningstider også, så det spørs litt hvor du skal.

Men du har et dødsønske om du reiser på noen grensehandel den dagen. :fnise:

Endret av Tirkes
AnonymBruker
Skrevet

Det er som i Norge, tror jeg.

Nei.

I Sverige er det vanlig å ha åpent alle dagene i påska, dog med litt kortere åpningstider. Dette gjelder i hovedsak kjøpesentrene.

Skrevet

Litt som i Norge, men ikke helt. Butikkene er åpne på skjærtorsdag, resten er helligdager - men jeg tror svenskene er litt lettere på butikker på søndager/helligdager. Det er nok kortere åpningstider og systembolaget er trolig stengt.

Enkelte shoppingsentre (Eks Nordby, Charlottenberg) har vel nettsider med info om åpningstider også, så det spørs litt hvor du skal.

Men du har et dødsønske om du reiser på noen grensehandel den dagen. :fnise:

Finner ikke noe på siden til Nordby jeg :klo:

En ting er værtfall sikkert og det er at det blir ikke Sverigetur på skjærtorsdag sammen med alle raggarna altså :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...