AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Vil på billigtur med ei venninne i påska, dvs vi må holde oss i Europa. Vet dere om noen land/byer der det ikke alt er stengt fra torsdag-søndag i påskeuka?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Vil legge til at det er storby som frister, ikke sand og sol.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Vil på billigtur med ei venninne i påska, dvs vi må holde oss i Europa. Vet dere om noen land/byer der det ikke alt er stengt fra torsdag-søndag i påskeuka? Mitt inntrykk er at de fleste land har åpent. Har reist en del i påsken, og bare vært borti ett land er stort sett alt er stengt (Norge).
Dolce Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Så vidt jeg vet, er det bare i Norge "alt" er stengt i mange dager. Var i Firenze i påsken ifjor, og det var bare mandagen (2.påskedag) som var helligdag. De andre dagene var butikker og alt annet åpent.
Wonders Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 spania er stengt i hvert fall, de er jo katolikker
Dolce Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Stemmer det, Aglaea :-) Men selv i mye mer religiøse land enn Norge, finner man ikke maken til antall "helligdager". Jeg reiser mye i Italia, og der er det nesten ingen helligdager.. . selv om det er et katolsk land. Pinsefri er det ikke, og ikke Kristihimmelfart - og kun 1 (!) fridag i påsken.
aglaea Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Så da tror jeg at en del av butikkene er åpne i Spania også..
Dolce Skrevet 15. mars 2012 #9 Skrevet 15. mars 2012 Så da tror jeg at en del av butikkene er åpne i Spania også.. Tror også det, ja :-)
bush babe Skrevet 15. mars 2012 #10 Skrevet 15. mars 2012 Berlin var stengt i fjor med unntak av påskeaften.
Gjest Elissima Skrevet 18. mars 2012 #12 Skrevet 18. mars 2012 Hele UK/Irland er åpent. De har kun mandag etter påskeaften som helligdag, det kalles bank holiday monday. Men selv da er det en del butikker og slikt som er åpent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå