Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil på billigtur med ei venninne i påska, dvs vi må holde oss i Europa. Vet dere om noen land/byer der det ikke alt er stengt fra torsdag-søndag i påskeuka?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil legge til at det er storby som frister, ikke sand og sol.

AnonymBruker
Skrevet

Vil på billigtur med ei venninne i påska, dvs vi må holde oss i Europa. Vet dere om noen land/byer der det ikke alt er stengt fra torsdag-søndag i påskeuka?

Mitt inntrykk er at de fleste land har åpent. Har reist en del i påsken, og bare vært borti ett land er stort sett alt er stengt (Norge).

Skrevet

Så vidt jeg vet, er det bare i Norge "alt" er stengt i mange dager.

Var i Firenze i påsken ifjor, og det var bare mandagen (2.påskedag) som var helligdag. De andre dagene var butikker og alt annet åpent.

Skrevet

spania er stengt i hvert fall, de er jo katolikker

Skrevet

Det er jo italienerne også da.. ;)

Skrevet

Stemmer det, Aglaea :-)

Men selv i mye mer religiøse land enn Norge, finner man ikke maken til antall "helligdager". :fnise:

Jeg reiser mye i Italia, og der er det nesten ingen helligdager.. . selv om det er et katolsk land. Pinsefri er det ikke, og ikke Kristihimmelfart - og kun 1 (!) fridag i påsken.

Skrevet

Så da tror jeg at en del av butikkene er åpne i Spania også.. :jepp:

Skrevet

Så da tror jeg at en del av butikkene er åpne i Spania også.. :jepp:

Tror også det, ja :-)

Skrevet

Berlin var stengt i fjor med unntak av påskeaften.

AnonymBruker
Skrevet

Mye åpent i London også

Gjest Elissima
Skrevet

Hele UK/Irland er åpent. De har kun mandag etter påskeaften som helligdag, det kalles bank holiday monday. Men selv da er det en del butikker og slikt som er åpent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...