LilleMy Skrevet 13. januar 2004 #1 Skrevet 13. januar 2004 Jeg skal på hytta med fem gode venninner til helgen , og har tenkt på pai med en salat ved siden av som god fredags mat etter vi kommer opp. Så er det det at jeg faktisk aldri før har laget pai :oops: , så det ene spørsmålet mitt er; blir det nok med én pai (26-28cm) på seks jenter når det er en salat ved siden av? Og så; noen som har noen gode ideer om hva jeg bør fylle paien med? Jeg har litt sånn som løk og tomater i bakhodet, kanskje litt skinke eller salami, event. stekt bacon og kanskje noen biter chevre. Høres det ok ut? Egg/fløteblanding i tillegg selvsagt, og reven ost på toppen. Tilbakemeldinger ønskes!
Midnattsol Skrevet 13. januar 2004 #2 Skrevet 13. januar 2004 Hørtes godt ut. Hva med å legge ut oppskriften som du bruker? Jeg vil også lage pai. Brokkoli er også godt å ha i.
Gjest Poirot Skrevet 13. januar 2004 #3 Skrevet 13. januar 2004 Tror jeg ville laget to, ihvertfall omdet var mine venninder som skulle på tur... Pai er godt! Selv liker jeg å fyle med skinke, løk, stekt sopp, bacon og litt broccoli.
Arkana Skrevet 13. januar 2004 #4 Skrevet 13. januar 2004 Jeg synes den høres veldig god ut, og det blir helt sikkert nok til 6-8 stk. Bortsett fra de ingrediensene du har nevnt kan jeg foreslå stekt kylling + bacon istedet for skinke, champignon, litt hakket chili, fetaost istedet for chèvre eller hakket vårløk/purre.
Gjest Skrållan - ikke innlogget Skrevet 14. januar 2004 #5 Skrevet 14. januar 2004 Tror jeg ville laget to stk jeg assa.... Men så har jeg nesten angst for at det skal bli for lite mat og da! Lager noen ganger en innmari god pai som jeg fyller med 'kjøttdeigblanding' (kjøttdeig, hakket løk, chili, hva jeg måtte finne på av krydder og urter - alt brunet), planter skrellet sjalottløk/småløk oppi dette, egge/fløteblanding og litt ost på toppen. Yummi!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå