acna Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Noen som har tips til hvordan jeg skal gå frem for å få lavere rente på boliglånet? Kan jeg ringe? Sende e-post? Eller er dette noe jeg må møte opp i banken for å diskutere? Og hva ligger en "bra" boliglånsrente på idag? Vi har minst 30% EK i boligen nå, og har under 17 år igjen å betale. Lånet er på 2,2 mill.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Ring og avtal et møte i banken. I tillegg så bør du forhøre deg med andre banker, mulig de også kan gi et bra tilbud (og det kan jo få dagens bank til å være med på samme tilbudet...)
Zoë Castillo Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Noen som har tips til hvordan jeg skal gå frem for å få lavere rente på boliglånet? Kan jeg ringe? Sende e-post? Eller er dette noe jeg må møte opp i banken for å diskutere? Og hva ligger en "bra" boliglånsrente på idag? Vi har minst 30% EK i boligen nå, og har under 17 år igjen å betale. Lånet er på 2,2 mill. Vi har 90% finansiering (men sannsynligvis en ganske beskjeden verdivurdering), på 1,25 mill. Vi har rente på 3,46%. Vi er unge og totalkunder, og dette er vårt andre boliglån. Foreldrene mine er totalkunder i samme bank, og de har verdier for ca 4,5-4,8 mill, og et lån på 1,5. Renta deres er på 3,8%. Du bør nok ringe og avtale et møte, det er sånn du får de beste avtalene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå