AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #1 Del Skrevet 13. mars 2012 Naboens bil, isj. For 2 måneder siden. Jeg sa selvsagt fra om hva jeg hadde gjort og at jeg ville gjøre opp for meg. De var trege med å komme i gang. Men nå fikk jeg plutselig en beskjed om at bilen hadde vært på verksted og hva som var summen... Vi står litt mellom barken og veden pga. At skadeomfanget ikke har så høy pris. Så det ser ut til at det er dumt å bruke forsikring. Men spørsmålet mitt er egentlig om ikke jeg har noen som helst mulighet til å bestemme hvilket firma som skal utbedre skaden så lenge de er autorisert? Jeg har jo en far som er lakkerer og jeg hadde spart mye hvis jeg kunne brukt han. Da hadde selvsagt jobben vært gjort "hvit" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ini Skrevet 13. mars 2012 #2 Del Skrevet 13. mars 2012 Du kan jo komme med et innspill. Forsikringsselskapene henter jo inn flere prisoverslag når de sender biler på reperasjon. Men er skaden meldt inn? Da kan du jo be forsikringsselskapet om å undersøke det for deg... Du betaler jo for å være kunde hos dem, ikke bare for å eventuelt være dekket hvis du skulle forårsake en stor skade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #3 Del Skrevet 13. mars 2012 Du kan jo komme med et innspill. Forsikringsselskapene henter jo inn flere prisoverslag når de sender biler på reperasjon. Men er skaden meldt inn? Da kan du jo be forsikringsselskapet om å undersøke det for deg... Du betaler jo for å være kunde hos dem, ikke bare for å eventuelt være dekket hvis du skulle forårsake en stor skade. Takk for innspill! Jeg tenkte å unngå å melde skaden inn til forsikringsselskapet men dekke skaden selv. For selv om jeg fyller inn skademelding er jeg vel ikke nødt til å sende dette inn til forsikringsselskapet? Kan jeg gjøre det etter at skaden er takket evnt.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ini Skrevet 13. mars 2012 #4 Del Skrevet 13. mars 2012 Absolutt alle skader skal alltid meldes til forsikringsselskapet, så jo, dette MÅ du sende inn! Forsikringsselskapet lar deg alltid velge om du vil dekke det selv eller om du vil ta det på forsikringen, så du taper ingenting på å melde det inn, snarere tvert imot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #5 Del Skrevet 13. mars 2012 Absolutt alle skader skal alltid meldes til forsikringsselskapet, så jo, dette MÅ du sende inn! Forsikringsselskapet lar deg alltid velge om du vil dekke det selv eller om du vil ta det på forsikringen, så du taper ingenting på å melde det inn, snarere tvert imot. Ok. Det visste jeg ikke. De har jo brukt 8 uker før de signerte skademeldingen så jeg hadde nesten glemt hele greien... Så kom det plutselig i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 15. mars 2012 #6 Del Skrevet 15. mars 2012 Absolutt alle skader skal alltid meldes til forsikringsselskapet, så jo, dette MÅ du sende inn! Forsikringsselskapet lar deg alltid velge om du vil dekke det selv eller om du vil ta det på forsikringen, så du taper ingenting på å melde det inn, snarere tvert imot. Hvor har du dette fra? Ingen hindrer deg fra å betale direkte til motparten, eller for den saks skyld - reparere selv med sparkel og slipepapir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ini Skrevet 20. mars 2012 #7 Del Skrevet 20. mars 2012 Hvor har du dette fra? Ingen hindrer deg fra å betale direkte til motparten, eller for den saks skyld - reparere selv med sparkel og slipepapir... Nei, men da er det innmari kjipt om verkstedet gjør en dårlig jobb... Det er som sagt ingenting som hindrer deg i å gjøre opp selv, men skaden skal jo like fullt meldes inn til forsikringsselskapet. Det er i alle fall den beskjeden jeg fikk fra Gjensidige når jeg ble påkjørt for et par år siden og motparten ikke ville skrive skademelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå