Gå til innhold

Hilken årstid er det mest kattunger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle.

Jeg bare lurte på en ting, er det rundt våren katter flest får unger? Eller er det sen-sommer?

Skrevet

Heia,vet maange har løpetid nå,for jeg vil ha katt så det har jeg undersøkt.

Skrevet

Okey. :) Takk for svar.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det kommer kattunger hele året. Dessverre alt for mange hele tiden :tristbla:

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil anta det er mest tidlig på sommeren, da jeg tror det er et lite flertall som får løpetid om våren. Som Belle Gunnes sier, så er det kattunger året rundt, men da vi skulle skaffe oss en midtvinters så var det få å få tak i. Færre enn jeg hadde trodd.

Skrevet

Er bare ingen på finn.no nå i mitt område og har ikke vært det på lenge, og det er jo alltid en tid på året det er fler enn andre.

Men ja, jeg vet. Det er altfor mange katter der ute.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Reviroppgangen som finner sted sånn ca i februar, følges oftest av løpetid, og resultatet fødes 63 dager senere.

Det er disse små på sånn ca. 6-7-8 uker man finner i søppelkasser, i pappesker og bag'er rundtomkring i juni :tristbla:

Signerer ellers Belle Gunnes her.

Edit: TyrkLeif på besøk

Endret av Lille-pus
Skrevet (endret)

Så langt tilbake som jeg kan minnes, har juni, juli og august vært de verste månedene i så henseende (ikke så at det er stille resten av året).

Da dukker det opp hjemløse nybakte mødre i garasjer, låver og skjul, katter som har trosset sin redsel for mennesker for å finne et trygt sted for sine små. Bittesmå kattunger dumpes på de utroligste steder av eiere som ikke gidder å kastrere, men lar kattene føde kull etter kull etter kull... Større "planlagte" kattunger dumpes fordi eierne ikke finner nye hjem til dem. Og voksne katter blir reist ifra og overlatt til sin egen sjebne fordi eierne ikke gidder å finne pass til dem mens de drar på ferie.

Det er noen utmattende og hjerteskjærende måneder rett og slett, og noen måneder totalt blottet for fritid for noen av oss. Ingen bedring å spore heller, iallefall ikke så lenge jeg har vært i gamet.. :tristbla:

Endret av Aurora M.
Skrevet

Jeg vet det, det er synd. :( er ikke så mye å få gjort med de flere hundretusen hjernedøde og hjerteløse menneskene der ute, så det vil alltid være sånn tenker jeg. Da er det litt godt å gi hvertfall en katt et godt hjem her hjemme.

Gjest Bobler
Skrevet

Hvis du vil ha katt, hvorfor ikke ta kontakt med dyrebeskyttelsen? De har alle mulige slags katter, i alle former og fasonger, og alle har et veldig stort behov for et godt hjem, uansett om de er 6mnd eller 6år! :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet det, har sett der. Men samboer vil helst ha en liten kattunge siden vi nettopp mistet vår. Og den eneste kattungen som var på dyrebeskyttelsen var kliss lik den vi hadde, og det føler vi blir litt feil. Skal unsett vente litt, så tenkte å se igjen om det var noen puser der son passer oss når vi er klare for ny pus. :) hadde det vært opp til meg hadde jeg tatt med alle kattene fra dyrebeskyttelsen hjem :P vi skal hvertfall melde oss som fosterfamilie når vi har råd og får kjøpt oss eget hus. Det har vi blitt enige om :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Skulle ønske det var flere av deg KaDust :jepp:

Skrevet

Ja, det skulle jeg og ønske. :jepp:

Pappa holdt på å redde masse katter en periode, men den stakkars mannen har ganske sterk allergi. Så det ble for mye med mellom 5 og 8 katter av gangen etterhvert. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...