Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt forfremmet og skal nå drive en avdeling. Jeg har en ganske stor konflikt med hun ene jeg nå har blitt "sjef" for, og vet egentlig ikke hvordan jeg skal håndtere dette videre. Pluss at jeg vet dette var en veldig stor kamel for noen å svelge (da jeg jobber på en plass hvor det er veldig sterke grupperinger).

Jeg tenker at siden jeg nå har fått dette ansvaret at jeg kanskje burde heve meg over dette og prøve å få det til å fungere, både for min og hennes del. Men det er et stort MEN, jeg vet at hvis jeg ber om å få to ord med henne så kommer hun egentlig bare til å klikke, og skrike og si at hun ikke er interessert i å snakke med meg. Vi snakker her en dame med seriøse problemer.

Egentlig så har jeg ikke overhodet inget behov for å skvære opp med henne, har virkelig ingenting til overs for henne, men føler at dette kommer litt med ansvaret da vi er nødt til å samarbeide til en viss grad for at ting skal fungere.

Så hva hadde du gjort i denne situasjonen?

Jeg tror ikke jeg skal begynne å gjøre noen grep helt med en gang siden dette kom som en stor overraskelse på både meg og de andre så vi trenger å la dette synke inn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som leder er du vel ansvarlig for å gjennomføre medarbeidersamtaler regelmessig med de du er leder for?

Her finnes det jo skjemaer du kan bruke som hjelpemiddel for å få igang en god samtale. Du kan i hvert fall ikke neglisjere problemet ved å stikke hodet i sanden.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Medarbeider samtaler vil ikke bli en del av ansvaret mitt, er en over meg som skal det, tror ikke jeg skal ha så mye personalansvar, mer sørge for å få avdelingen til å gå rundt.

Hadde egentlig nesten synes det var litt greit å få hatt de samtalene da det kan bedre mye av kommunikasjonen på avdelingen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal prøve å skvære opp med henne. Om du som leder ber om "to ord" og hun da "klikker" og begynner å skrike, så melder du selfølgelig om episoden til leder over deg.

Skrevet

Hva om du ber om et møte mellom deg, hun dama og sjefen din? Du kan forklare situasjonen for ham og så forberede deg godt til møtet? Jeg tror at en god dialog kan løse den største knuten. Senere får du ta det derfra (hvis hun kollegaen din er så gæren som du sier).

Da har du ihvertfall forsøkt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du fortelle litt hva konflikten går ut på da? Da er det litt lettere å svare :) Er dette noe hun har startet eller er det din skyld?

Er det sånn at hun har flere konflikter med andre på gang? Isåfall tror jeg ikke jeg hadde brydd meg særlig. Bare tenkt at hun var en sånn som kom i konflikter med folk overalt, noen er tross alt sånn, og bare prøvd å ha et så nøytralt som mulig forhold til henne.

På en annen side, det kan være greit å blir ferdig med saken, hvis ikke kan det kanskje fort bli sånn at man går og tenker på det og irriterer seg, gruer seg til å spørre om ting etc.

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt vanskelig å fortelle mer uten å avsløre mye hvis du skjønner.

Men hovedproblemet for meg er at hun og ett par andre damer har overstyrt sjefene og gjort at mange har blitt urettferdig behandlet i flere år, samt mobbet ut en kollega som jeg kom veldig godt overens med, uten at sjefene grep inn :( Da fikk jeg egentlig nok av hele opplegget. Pluss at det var en episode hvor hun klikka på meg sånn uten videre, for noe hun absolutt ikke hadde noe grunn å klikke for. Dette er som sagt snakk om en dame med seriøse problemer, så dessverre så har ingen av sjefen tatt tak i henne fordi de er redd henne tror jeg rett og slett. Og hun er en person som ikke finner seg i å bli fortalt hva hun skal gjøre.

Men det de dessverre ikke har innsett før det er forsent er at ved å la henne oppføre seg akkurat som hun vil så lager de helvete for den som kommer etter og skal prøve å styre.

Men en ting har jeg bestemt meg for og det er at jeg ikke skal la den dama få holde på som hun vil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De færreste vil/tør/orker jobbe med henne, så jeg er dessverre stuck med henne.

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt vanskelig å fortelle mer uten å avsløre mye hvis du skjønner.

Men hovedproblemet for meg er at hun og ett par andre damer har overstyrt sjefene og gjort at mange har blitt urettferdig behandlet i flere år, samt mobbet ut en kollega som jeg kom veldig godt overens med, uten at sjefene grep inn :( Da fikk jeg egentlig nok av hele opplegget. Pluss at det var en episode hvor hun klikka på meg sånn uten videre, for noe hun absolutt ikke hadde noe grunn å klikke for. Dette er som sagt snakk om en dame med seriøse problemer, så dessverre så har ingen av sjefen tatt tak i henne fordi de er redd henne tror jeg rett og slett. Og hun er en person som ikke finner seg i å bli fortalt hva hun skal gjøre.

Skjønner :) Utrolig kjedelig situasjon for deg. Alltid kjipt å ha det sånn på jobben. Desverre tror jeg ikke det er helt uvanlig med klikker som har fått besteme og herse over lengre tid og reagerer negativt på forandringer.

Har aldri hatt med folk med seriøse problemer å gjøre da. Men om det hadde vært sånn at det kun var hun som var problemt, tror jeg at jeg ville vært åpen med sjefen om situasjonen og fortalt sjefen at hun hadde problemer, uten at det skulle bli baksnakking, men bare vært åpen om det, da er du ikke lenger så alene om det. Du kan jo bare la tiden gå litt, forsto det sånn at du nettopp var blitt sjef, kanskje det vil skli litt over av seg selv og at hun finner noe annet å tenke på.

Men det de dessverre ikke har innsett før det er forsent er at ved å la henne oppføre seg akkurat som hun vil så lager de helvete for den som kommer etter og skal prøve å styre.

Men en ting har jeg bestemt meg for og det er at jeg ikke skal la den dama få holde på som hun vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...