AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Jeg er veldig nysgjerrig på dette Pantothen middelet. Jeg har slitt med kviser i over ti år. Selv om det ikke er allvorlig akne eller veldig ille, har jeg alltid en kvise eller ti i ansiktet og noen arr og sår. Spesielt rundt mensen blir huden min stygg. Jeg har prøvd det aller meste, alt fra kremer og urter, til og legge om kostholdet. Legemidler både med og uten resept, hudpleier og diverse uten noen forbedring. Jeg kan av andre årsaker ikke spise p-piller og jeg er ikke så sterkt plaget at jeg ønsker å prøve ut de sterkeste kvisebehandlingene. Likevel er jeg ufattelig lei av hudproblemet mitt, det virker ikke som jeg komme til å vokse av meg dette heller. Er lei av å prøve å skjule kvisene med sminke, er lei av å gjemme meg bak håret mitt, aldri kunne ha det i hestehale. Er lei av å avlyse avtaler eller skulke undervisning fordi jeg har en ekstra dårlig huddag. Er rett og slett dritt lei kvisene! Jeg har egentlig sluttet å tro på mirakelkurer, men jeg har undersøkt litt rundt Pantothen og syns det virker verdt å gi en sjans. Jeg lurer rett og slett på om noen har prøvd det/ prøver det? Eller om noen har noen erfaringer og meninger rundt Pantothen?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Hei! Leste litt fort over nettsiden hvor det står om Panthoten, og jeg må si at jeg ikke blir videre imponert over markedsføringen. To eksempler: -kviser forårsakes av for mye olje på huden. Dette er virkelig en sannhet med modifikasjoner. Olje på huden (slik det fremstilles der) er ikke eneste grunn til kviser. Da kan man ikke si "først må vi vite hvorfor man får kviser. Man får det av for mye olje. Panthothen endrer på disse forholdene" -De sier det finnes to effektive behandlinger; Panthothen, og isotretinoin. Videre skriver de at isotretinoin fungerer bra, men ofte fører til depresjon og selvmord, og derfor er et dårlig alternativ. Det finnes til dag dato ingen seriøse studier som har konkludert med at depresjon og selvmord utelukkende har blitt forårsaket av isotretinoin. En grunn til dette har blant annet vært at mennesker som tar isotretinoin, og er deprimert, kan være deprimerte av hudtilstanden, og ikke av isoen i seg selv. Når dette er sagt, så kan det godt hende at produktet hjelper på kviseproblemene dine. Syns bare ikke de fremsto som så altfor profesjonelle. Om selgerne av et produkt føler behov for å svekke andre produkter ved løgn som et punkt i sin markedsføring, så tenker jeg "hvorfor må de det?"
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Hei! Leste litt fort over nettsiden hvor det står om Panthoten, og jeg må si at jeg ikke blir videre imponert over markedsføringen. To eksempler: -kviser forårsakes av for mye olje på huden. Dette er virkelig en sannhet med modifikasjoner. Olje på huden (slik det fremstilles der) er ikke eneste grunn til kviser. Da kan man ikke si "først må vi vite hvorfor man får kviser. Man får det av for mye olje. Panthothen endrer på disse forholdene" -De sier det finnes to effektive behandlinger; Panthothen, og isotretinoin. Videre skriver de at isotretinoin fungerer bra, men ofte fører til depresjon og selvmord, og derfor er et dårlig alternativ. Det finnes til dag dato ingen seriøse studier som har konkludert med at depresjon og selvmord utelukkende har blitt forårsaket av isotretinoin. En grunn til dette har blant annet vært at mennesker som tar isotretinoin, og er deprimert, kan være deprimerte av hudtilstanden, og ikke av isoen i seg selv. Når dette er sagt, så kan det godt hende at produktet hjelper på kviseproblemene dine. Syns bare ikke de fremsto som så altfor profesjonelle. Om selgerne av et produkt føler behov for å svekke andre produkter ved løgn som et punkt i sin markedsføring, så tenker jeg "hvorfor må de det?" TS her. Takk for svar. Jeg er enig i det siste punktet ditt. Jeg reagerte også på dette. Jeg er av natur veldig skeptisk til slike preparater og stoler ikke på suksesshistorier og slikt de reklamerer for på siden sin heller. Så skulle gjerne likt å visst om noen her har prøvd det?? Men det er mulig det ikke er så mange i Norge enda, for dette virker relativt nytt i Norge. I USA derimot har det eksistert en stund. Kanskje jeg skal prøve å søke på noen utenlandske forum og lignende.
Honesty Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Pantoten er rett og slett et annet navn på vitamin B5, og finnes i en lang rekke matvarer. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan det skal være et vidundermiddel for hud og hår så fremt man ikke lider av mangel på dette vitaminet.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 Pantoten er rett og slett et annet navn på vitamin B5, og finnes i en lang rekke matvarer. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan det skal være et vidundermiddel for hud og hår så fremt man ikke lider av mangel på dette vitaminet. Ja, men sånn jeg har skjønt det innheholder Pantothen også noe mer. Noe som hjelper kroppen med å kvitte seg med sebum. Det er vel de to til sammen som skal hjelpe mot kviser. Ikke bare B5.
Rebecca1993 Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 (endret) Eg er 18 år, og eg sleit med kviser sida eg gjekk i 5.klasse. Eg trudde at eg aldri kom til å miste dissa forbanna kvisene, men det har jo dempa seg masse etter kvert år som har gått då. Men i høst så fant eg en serie fra Boots Apotek som heite Botanics. I dissa produkta er det berre heilt naturlige ingrediensa, som skal fjerne urenheter og døde hudceller, samt gi en fornyet glød, osv. Eg starta med ett produkt, og blei veldig overraska. Sia eg har så senstitiv hud, så trudde eg at eg kom til å få en eller anna negativ reaksjon først-men neida, eg såg at huda var på bedringens vei allerede. Og sia den dag har eg berre hamstra inn produkter fra Botanics, og alle av dei er så milde og egna for sensitiv og urein hud, og gir gode resultat med en gang. Huda mi har alltid reagert på sånne drittprodukt på vanlige apotek og vitusapotek. I dei produkta for kviser er det berre sterke ingrediensa som irriterer huda. Eg råda deg til å prøve ut Botanics, det er dødsbillig og eg garantera deg gode resultater. Linkane til produkta eg bruka mest: Kveld; https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1646839&c=1054&g=false&ref=search https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1646863&c=1242&g=false&ref=search Morgen; https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1646835&c=1054&g=false&ref=search Endret 14. mars 2012 av Rebecca1993
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #7 Skrevet 14. mars 2012 Pantoten er rett og slett et annet navn på vitamin B5, og finnes i en lang rekke matvarer. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan det skal være et vidundermiddel for hud og hår så fremt man ikke lider av mangel på dette vitaminet. Men det er jo også hva som står på nettsiden da. At dette middelet består av to komponenter (husker ikke helt navnet på dem nå), hvor den ene komponenten hjelper kroppen å ta opp den andre komponenten, og transporterer den til huden, som da nyttiggjør seg den fordi den da får nok av det den trenger for å forhindre oljete hud, og dermed kviser. Ja, ikke så profft forklart, da /AB kl. 19:39
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #8 Skrevet 14. mars 2012 Eg er 18 år, og eg sleit med kviser sida eg gjekk i 5.klasse. Eg trudde at eg aldri kom til å miste dissa forbanna kvisene, men det har jo dempa seg masse etter kvert år som har gått då. Men i høst så fant eg en serie fra Boots Apotek som heite Botanics. I dissa produkta er det berre heilt naturlige ingrediensa, som skal fjerne urenheter og døde hudceller, samt gi en fornyet glød, osv. Eg starta med ett produkt, og blei veldig overraska. Sia eg har så senstitiv hud, så trudde eg at eg kom til å få en eller anna negativ reaksjon først-men neida, eg såg at huda var på bedringens vei allerede. Og sia den dag har eg berre hamstra inn produkter fra Botanics, og alle av dei er så milde og egna for sensitiv og urein hud, og gir gode resultat med en gang. Huda mi har alltid reagert på sånne drittprodukt på vanlige apotek og vitusapotek. I dei produkta for kviser er det berre sterke ingrediensa som irriterer huda. Eg råda deg til å prøve ut Botanics, det er dødsbillig og eg garantera deg gode resultater. Det er bra du har funnet produkter som passer for deg, men ikke gå rundt å si at alt fra apotek med unntak av Botanics er dritt. Jeg har også prøvd absolutt alt annet (Obagi, md, Decleor etc), men får nå hjelp av LRP. DET er det eneste som hjelper meg, jeg går likevel ikke rundt og sier at Botanics er dritt
Latinas Skrevet 14. mars 2012 #9 Skrevet 14. mars 2012 Det er bra du har funnet produkter som passer for deg, men ikke gå rundt å si at alt fra apotek med unntak av Botanics er dritt. Jeg har også prøvd absolutt alt annet (Obagi, md, Decleor etc), men får nå hjelp av LRP. DET er det eneste som hjelper meg, jeg går likevel ikke rundt og sier at Botanics er dritt Vær litt takknemlig for at hu tok seg tid til å skrive et langt innlegg til bare deg da, hu mente det sikkert ikke på den måten
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #10 Skrevet 15. mars 2012 Det er bra du har funnet produkter som passer for deg, men ikke gå rundt å si at alt fra apotek med unntak av Botanics er dritt. Jeg har også prøvd absolutt alt annet (Obagi, md, Decleor etc), men får nå hjelp av LRP. DET er det eneste som hjelper meg, jeg går likevel ikke rundt og sier at Botanics er dritt Ikke jeg, TS som skrev denne.. Er takknemlif for alle svar jeg får Dessverre har jeg ingen tiltro til at at renseserie og/eller kremer kan kurrere kviser. De kan sikkert hjelpe problemet i en viss grad, men kvisene oppstår jo innenfra. Jeg går nok for å prøve ut Pantothen. Takk for alle svar!
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #11 Skrevet 15. mars 2012 Vær litt takknemlig for at hu tok seg tid til å skrive et langt innlegg til bare deg da, hu mente det sikkert ikke på den måten Tror dere misforstår meg. Det jeg skulle frem til var at man ikke kan kategorisk gå rundt å si at alle produkter som selges på et bestemt sted er dritt, nettopp fordi de selges der. Akkurat det er noe som går igjen her inne.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #12 Skrevet 15. mars 2012 Tror dere misforstår meg. Det jeg skulle frem til var at man ikke kan kategorisk gå rundt å si at alle produkter som selges på et bestemt sted er dritt, nettopp fordi de selges der. Akkurat det er noe som går igjen her inne. Enig i den! Men det er ikke sikkert det var ment så bokstavelig. Mange med kviser har prøvd absolutt ALT, eller i allefall føler de har prøvd alt. Jeg kan selvsagt bare snakke for meg selv, men jeg har aldri merket noen bedring av noen kremer eller renseserier eller lignende. Da er det kanskje lett gjort, i frustasjon å si at det er drittprodukter. Altså man har brukt mye penger på produkter over flere år som ikke holder det de lover eller står til forventningene og pengene man har lagt i det. Det er jo selvsagt ikke dermed sagt at disse produktene kan fungere for andre. Derfor bør man jo være forsiktig med å kalle det drittprodukter og skjære alle over en kam.
Lisa-Marie Skrevet 16. mars 2012 #13 Skrevet 16. mars 2012 Hei! Har du prøvd nattlysolje, gode hudpleieprodukter og en syrepeeling? Ville tro det gjør susen. Et "magisk" produkt vil nok aldri hjelpe, men en sammensettning av produkter, kosthold, tillskudd og behandlinger.
Lotta1 Skrevet 16. mars 2012 #14 Skrevet 16. mars 2012 Jeg er veldig nysgjerrig på dette Pantothen middelet. Jeg har slitt med kviser i over ti år. Selv om det ikke er allvorlig akne eller veldig ille, har jeg alltid en kvise eller ti i ansiktet og noen arr og sår. Spesielt rundt mensen blir huden min stygg. Jeg har prøvd det aller meste, alt fra kremer og urter, til og legge om kostholdet. Legemidler både med og uten resept, hudpleier og diverse uten noen forbedring. Jeg kan av andre årsaker ikke spise p-piller og jeg er ikke så sterkt plaget at jeg ønsker å prøve ut de sterkeste kvisebehandlingene. Likevel er jeg ufattelig lei av hudproblemet mitt, det virker ikke som jeg komme til å vokse av meg dette heller. Er lei av å prøve å skjule kvisene med sminke, er lei av å gjemme meg bak håret mitt, aldri kunne ha det i hestehale. Er lei av å avlyse avtaler eller skulke undervisning fordi jeg har en ekstra dårlig huddag. Er rett og slett dritt lei kvisene! Jeg har egentlig sluttet å tro på mirakelkurer, men jeg har undersøkt litt rundt Pantothen og syns det virker verdt å gi en sjans. Jeg lurer rett og slett på om noen har prøvd det/ prøver det? Eller om noen har noen erfaringer og meninger rundt Pantothen? Du sier du ikke er så veldig plaget med mye kviser, men likevel skulker du undervisning, sliter med humøret og er veldig lei kvisene. Da syns jeg det virker som om du opplever deg veldig plaget. Og mitt råd til deg er å ta turen til hudlege, og slutte kaste pengene på all mulig vindunderpreparater og div. Jeg er langt over tretti og er heller ikke worst case i det hele tatt, men så pass plaget med stadig nye kviser at jeg har begynt på iso. Og jeg syns det er synd du skal gå rundt å være så plaget uten å tørre eller ville prøve noe som virkelig hjelper! Og btw, jeg har fint lite bivirkninger nå som jeg er en bit inni kuren. Det er mange som ikke har det ille i det hele tatt. Bare til informasjon hvis det er mye bivirkninger du er redd.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #15 Skrevet 25. april 2012 Trådstarter, eller noen andre, har dere fått testet ut dette nå?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #16 Skrevet 25. april 2012 Trådstarter, eller noen andre, har dere fått testet ut dette nå? Nei, gikk ike å bestille fra siden deres. Men har lyst til å prøve igjen.
Gjest Vodka Skrevet 26. april 2012 #17 Skrevet 26. april 2012 (endret) Du kan bestille det fra shopping4net. Eller du kan kjøpe det i Sverige. iHerb selger det og. Endret 26. april 2012 av Vodka
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #18 Skrevet 26. april 2012 Hvorfor gikk det ikke ann å bestille fra siden deres? Sender de ikke til Norge? Er det noen steder i Norge man kan få kjøpt noe lignende?
Miah Skrevet 27. april 2012 #19 Skrevet 27. april 2012 Dersom dere tar en titt på Pantothens side på Facebook ser dere at det er mange som ikke har fått produktene sine, som ikke får kontakt med Pantothen og som generelt sett sliter med behandlingen de har fått av selger. (MEEENN man kan jo også kjøpe det andre steder, om man absolutt vil.)
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #20 Skrevet 27. april 2012 Hvor ellers kan man kjøpe det? I norge eller norske nettbutikker? Liker ikke utenlandske nettbutikker da det plutselig kan bli mye toll, moms og ekstrautgifter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå