AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Kjæresten min og jeg har det helt fantastisk sammen, vi har vært samboere i omtrent 2 år. Jeg har også et godt forhold til foreldrene hans, så jeg sliter heldigvis ikke med en "fæl svigermor". Derimot er søsteren hans ekstremt slitsom. Hun tar så utrolig mye plass og skal alltid ha oppmerksomhet. Hun er 23 år, og akkurat nå bor hun hjemme hos sine foreldre så hun er alltid der når vi er der. Og vi er der ganske ofte fordi vi er studenter, og kan dermed være der litt i ukedagene også. Hun blir veldig fort sur hvis hun ikke får det slik hun vil ha det, og hun stresser mye. Feks, her om dagen da hun kom hjem fra skolen og vi hadde vært der hele dagen slang hun ut en litt spydig kommentar som "og her står middagen servert på bordet ja?" for å bemerke at vi ikke hadde laget middag enda. Eller ved frokostbordet en søndag; klokken begynte å nærme seg elleve og vi hadde sagt ifra til henne at vi snart ville spise frokost. Vi begynte såvidt med frokosten, og da hun omsider kom opp ble hun kjempesur fordi vi ikke hadde ventet på henne. Kjæresten min har snakket med henne flere ganger om at hun må skjerpe seg, men da blir hun også bare snurt. Det er fryktelig slitsomt altså. Noen tips?
Solbærpiken Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Ikke bo hos svigerfamilien din, det er en grunn til at man flytter for seg selv. Jeg har mye bedre forhold til egne søsken også, nå som jeg ikke bor med dem 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Du kan jo spille dum og spørre hva hun mener, og se hva hun sier på det. Da kommer hun sannsynligvis med en "åh glem det!" Eller kansje du kan foreslå at dere lager middag sammen. Kansje hun hadde veldig lavt blodsukker eller noe.
Gjest Offensive Pie Skrevet 13. mars 2012 #6 Skrevet 13. mars 2012 Hun høres ut som min lillesøster. Er jenta gammel?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #7 Skrevet 13. mars 2012 Kanskje hun føler dere er litt i veien i hjemmet hennes? Hun er vel vant til å bli behandlet på en bestemt måte siden hun bor hjemme, og dere er inntrengere og røsker opp i det faste mønsteret hennes. Jeg sier ikke at jeg synes det er greit, men folk er forskjellige og det kan jo sikkert være en måte dette kan forstås på.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #8 Skrevet 13. mars 2012 Hvorfor er det hun som tar mye plass når det er dere som er i hennes hjem? Hun bor der, dere bor der ikke. Jeg synes hun skal få ta så mye plass hun vil, jeg. Hun er tydeligvis stresset eller i en dårlig periode/humør, men jeg synes at når man er hjemme hos seg selv skal man få oppføre seg som man vil. At dere tilfeldigvis absolutt vil besøke hjemmet hennes så ofte som dere gjør får være på eget ansvar.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #9 Skrevet 14. mars 2012 Jeg er også litt enig med de to siste. Altså, ikke at jeg mener at din svigerinne har rett til å oppføre seg slik, men at dette antageligvis er grunnen. Nå er jo dette også din kjærestes barndomshjem, så jeg skjønner godt at det er irriterende for ham at hun tar seg sånn til rette. Men hun bor jo der, og han (og du) er "bare" på besøk. Selv om man nok aldri føler seg "på besøk" i barndomshjemmet, i allefall føler jeg at jeg er "hjemme" når jeg besøker foreldrene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå