Sophie-Ann Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 NAV har endret på bidragskalkulatoren sin. Der kan man nå legge inn faktisk samvær og hvor ofte dette inntreffer. Her finner dere den.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #2 Skrevet 1. august 2014 Hvordan blir det etter norsk lov dersom mor og far var registrert på hver sin adresse under barnets første leveår - så meldte mor og barn flytting til fars adresse og der bodde de i ett år men så gikk det skeis og mor registrerte folkeregistrert endring tilbake til opprinnelige adresse: ingen offisielle avtaler utenom folkeregistrerte adresser. Hvordan ser rettigheter ut for hvem når det er slik?Anonymous poster hash: da0dc...5a9
Sophie-Ann Skrevet 1. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2014 Hvis de ikke var samboere når barnet ble født, får mor automatisk foreldreansvar alene, med mindre far har skrevet under på delt foreldreansvar på sykehuset. Så lenge det ikke foreligger noen avtale må man gå ut i fra faktisk samvær. Dette oppgir de hver for seg og så er det opp til NAV hvem de tror på. Men vil på det sterkeste anbefale en skriftlig avtale. Bidrag bør også kreves inn av NAV, da slipper man konflikter. De kan også fastsette bidraget, men det koster partene 870kr hver. Som oftest er det mor som får hovedomsorgen, men denne trenden er i ferd med å snu. Man skal gå på pliktig mekling etter samlivsbrudd. Der blir man enige om avtale, Hvis ikke, får man en meklingsattest som er gyldig i 6 mnd. Da kan man gå til retten og få dem til å bestemme. Dette er ikke å anbefale for noen parter. Det beste er å bli enige om alt selv og sende inn papirene til NAV, så tar de av seg innkrevingen.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #4 Skrevet 1. august 2014 Godt jeg ikke må dele barnet mitt med noen ekser Kjekt å velge riktig parter, som man lærer å kjenne før en popper unger med vedkommende..Anonymous poster hash: 33d79...e3d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #5 Skrevet 1. august 2014 Hvis de ikke var samboere når barnet ble født, får mor automatisk foreldreansvar alene, med mindre far har skrevet under på delt foreldreansvar på sykehuset. Så lenge det ikke foreligger noen avtale må man gå ut i fra faktisk samvær. Dette oppgir de hver for seg og så er det opp til NAV hvem de tror på. Men vil på det sterkeste anbefale en skriftlig avtale. Bidrag bør også kreves inn av NAV, da slipper man konflikter. De kan også fastsette bidraget, men det koster partene 870kr hver. Som oftest er det mor som får hovedomsorgen, men denne trenden er i ferd med å snu. Man skal gå på pliktig mekling etter samlivsbrudd. Der blir man enige om avtale, Hvis ikke, får man en meklingsattest som er gyldig i 6 mnd. Da kan man gå til retten og få dem til å bestemme. Dette er ikke å anbefale for noen parter. Det beste er å bli enige om alt selv og sende inn papirene til NAV, så tar de av seg innkrevingen. På sykehuset skriver far kun under på farsskspet ikke delt foreldreansvar? Partene må vel ikke til mekling om de blir enige seg i mellom?Anonymous poster hash: da0dc...5a9
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #6 Skrevet 1. august 2014 Godt jeg ikke må dele barnet mitt med noen ekser Kjekt å velge riktig parter, som man lærer å kjenne før en popper unger med vedkommende..Anonymous poster hash: 33d79...e3d Glad det ikke er meg:-) Det beste for barnet er å ha to foreldre hos seg. Men kjenner jo til noen brudd/delt ansvar og de hadde nå kjent hverandre i 8 år og vært gift i 5 år men det forhindret ikke brudd. Tror du skal bære forsiktig med å spekulere i årsaker...Anonymous poster hash: da0dc...5a9 1
Sophie-Ann Skrevet 2. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2014 På sykehuset skriver far kun under på farsskspet ikke delt foreldreansvar? Partene må vel ikke til mekling om de blir enige seg i mellom?Anonymous poster hash: da0dc...5a9 Jo, han kan gjøre begge deler. Må hake av for delt foreldreansvar. Mekling er påbudt hvis man har bodd sammen før bruddet.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #8 Skrevet 2. august 2014 Godt jeg ikke må dele barnet mitt med noen ekser Kjekt å velge riktig parter, som man lærer å kjenne før en popper unger med vedkommende..Anonymous poster hash: 33d79...e3d Ooh, litt av et stikk til noen og enhver her inne!Anonymous poster hash: 46ed5...9b7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2014 #9 Skrevet 2. august 2014 Godt jeg ikke må dele barnet mitt med noen ekser Kjekt å velge riktig parter, som man lærer å kjenne før en popper unger med vedkommende..Anonymous poster hash: 33d79...e3d Pass på så du ikke detter ned. Kjenner mange nok som selv etter 20 år plutselig sitter der alene med barna.Anonymous poster hash: 967fa...452 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå