Gå til innhold

Trenger litt hjelp - Please!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere,

Jeg har en flott dyr veske som koster ca 10 000kr i butikken i Norge. Jeg betalte ca 6000kr i utlandet.

Har dårlig råd for tiden og lurer på om jeg skal si ja til en som ønsker å kjøpe denne for 5000kr?

Er jo en fin veske, men er det verdt å ha den når man trenger pengene så sårt? 5000kr hadde hjulpet ganske mye nå, men er litt redd for å gjøre noe dumt - for jeg klarer meg jo uten de pengene også..selv om det hadde vært fint å ha de.

Meninger?

Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Du får ta en kost/nytte analyse. Hva annet kan du få for 5000 kroner? Er dette bedre for deg å ha enn veska?

Vil du heller ha en langhelg i Praha/ en iPad/ en ny PC/ 5-10 par nye sko og så videre, enn den veska?

AnonymBruker
Skrevet

Du får ta en kost/nytte analyse. Hva annet kan du få for 5000 kroner? Er dette bedre for deg å ha enn veska?

Vil du heller ha en langhelg i Praha/ en iPad/ en ny PC/ 5-10 par nye sko og så videre, enn den veska?

Ja, det er sant at jeg kan få mye annet for de pengene og jeg hadde nok brukt mesteparten av dem til nedbetaling av lån.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor du trenger de her pengene.

Dersom det er snakk om å overleve så hadde jeg glatt solgt veska. Den er bare en ting.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor du trenger de her pengene.

Dersom det er snakk om å overleve så hadde jeg glatt solgt veska. Den er bare en ting.

Det er ikke snakk om å overleve. Absolutt ikke. Det handler bare om å få en litt lettere hverdag og komme i null med smålån raskere.

Har blandt annet lånt noen penger av samboer som jeg har lyst til å betale tilbake, han pusher ikke...men jeg har vært litt glad i å handle og brukt mye penger - noe som har gått litt utover forholdet.

Han ønsker nok bare at jeg skal være "flink" med penger utover. ikke at jeg skal selge veska..

Skrevet

Hvis du har lån synes jeg absolutt du skal selge vesken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har lån synes jeg absolutt du skal selge vesken.

Ja, det er vel det jeg bør gjøre? Klarer meg jo med andre vesker?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde latt være å selge veska og heller tatt noen knalltøffe måneder.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en mulberryveske.......jeg hadde IKKE solgt den! Da heller noen kjipe måneder der jeg ikke har unnet meg noe særlig annet enn det jeg har trengt til livets opphold. Spist billigst mulig mat, ikke dratt på kino eller kafeer osv............

Er superglad i min mulberry, den er klassisk, og jeg trenger ingen andre vesker :rodmer:

• Liker 3
Gjest Adriane
Skrevet

Jeg kvalifiserer kanskje ikke til å svare i denne tråden, siden jeg ikke kunne brydd meg mindre om merkevarer generelt, eller vesker spesielt... Men jeg svarer allikevel :gjeiper:

Hvis du har smålån, blant annet pga kjøp av den nevnte veska, så ville jeg glatt solgt den og kvittet meg med dyre smålån. De forrenter seg noe så grasalt på så kort tid, så de er ikke verdt det. Da ville jeg heller begynt å spare opp til en ny superdyr merkeveske, etter at all gjeld er betalt ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg kvalifiserer kanskje ikke til å svare i denne tråden, siden jeg ikke kunne brydd meg mindre om merkevarer generelt, eller vesker spesielt... Men jeg svarer allikevel :gjeiper:

Hvis du har smålån, blant annet pga kjøp av den nevnte veska, så ville jeg glatt solgt den og kvittet meg med dyre smålån. De forrenter seg noe så grasalt på så kort tid, så de er ikke verdt det. Da ville jeg heller begynt å spare opp til en ny superdyr merkeveske, etter at all gjeld er betalt ;)

Enig med deg :)

Skrevet (endret)

Du kan vel få mer enn 5k for den? Jeg ville prøvd finn :)

Hvis jeg skyldte penger ville jeg solgt veska btw..

Endret av murray
Gjest Badabing
Skrevet

Kjedelig å skylde penger, så jeg ville nok solgt den. Men forsøk å legge den ut på finn så du kanskje får det du betalte for den. Hvis du Går i tap, ville jeg nok satt opp budsjett på nytt og forsøkt å finne noe annet å spare inn penger på til neste lønning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dyre vesker selv og vil ikke argumentere mot 'behovet' av slike vesker, men det virker egentlig ikke som du har råd til å beholde den hvis du har smålån.

Skrevet

10 000 kr for en pen ting som man kan putte andre pene ting oppi..? Men ja, selg den, du kan jo alltids kjøpe den på nytt igjen når økonomien går bedre : ) Det virker litt dumt å sitte på en sånn åpenbar verdi når du har dårlig råd, men jeg tror likevel at du kan få mer enn 5000 for den, så jeg ville nok ventet til jeg fikk et bedre bud. Prøv Side2vintage! Jeg har inntrykk av at mange av de som henger der er sykelig opptatt av design, så der vil jeg tro det skal gå fort å få den solgt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke svare for andre, men selv bruker jeg alltid stayups dersom antrekket ikke nødvendiggjør strømpebukser. Opplever ikke problemer med at de sklir ned, men som andre strømper tåler de kun noen få vask. De er uansett mye mer bekvemme på enn strømpebukser.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke svare for andre, men selv bruker jeg alltid stayups dersom antrekket ikke nødvendiggjør strømpebukser. Opplever ikke problemer med at de sklir ned, men som andre strømper tåler de kun noen få vask. De er uansett mye mer bekvemme på enn strømpebukser.

Det var tilfeldig...

• Liker 1
Skrevet

Hei dere,

Jeg har en flott dyr veske som koster ca 10 000kr i butikken i Norge. Jeg betalte ca 6000kr i utlandet.

Har dårlig råd for tiden og lurer på om jeg skal si ja til en som ønsker å kjøpe denne for 5000kr?

Er jo en fin veske, men er det verdt å ha den når man trenger pengene så sårt? 5000kr hadde hjulpet ganske mye nå, men er litt redd for å gjøre noe dumt - for jeg klarer meg jo uten de pengene også..selv om det hadde vært fint å ha de.

Meninger?

Hvis du betalte 6000, og får solgt den for 5000 er det en grei nok deal. Jeg ville aldri betalt så mye for en brukt veske. Hadde jeg hatt 5000 å kjøpe veske for hadde jeg kjøpt en ny :)

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Jeg ville prøvd å selge den for 7-8000 på nett. Ikke til venninna, men for å få en bedre pris for den. Det er nok det beste for din økonomi. Siden det er en merkeveske, så får du nok solgt den kjapt vil jeg tro.

Skrevet

Jeg ville heller kuttet ned på andre ting i noen måneder fremfor å selge min Mulberry. Men nå er jeg et forferdelig, materialistisk og overfladisk menneske :gjeiper:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...