Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter på telefon fra Nav, har fått høre at når man har arbeidsavklarings penger så kan de faktisk dekke studie, reisepenger og bøker.

Jeg bor i Sandefjord og vil søke meg inn på frisørskole i Oslo om jeg får klarsignal ifra Nav.

Lurer derfor på om det lønner seg å pendle eller få seg hybel?

Har ikke noe familie som kan hjelpe meg etter endt studie, så¨mamma mener jeg burde fortsette å bo i hybelen jeg leier nå.

Men jeg vil veldig gjerne bo i Oslo, for da kan jeg jo muligens få en deltidsjobb på en frisørsalong, får jo ikke tid til det om jeg skal pendle med tog hver eneste dag.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pendle. Nav dekker reiseutgifter. Å bo i Oslo er dyrt.

Skrevet (endret)

Nav skal dekke utgiftene for pendling :)

Endret av Bond
AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter på telefon fra Nav, har fått høre at når man har arbeidsavklarings penger så kan de faktisk dekke studie, reisepenger og bøker.

Jeg bor i Sandefjord og vil søke meg inn på frisørskole i Oslo om jeg får klarsignal ifra Nav.

Lurer derfor på om det lønner seg å pendle eller få seg hybel?

Har ikke noe familie som kan hjelpe meg etter endt studie, så¨mamma mener jeg burde fortsette å bo i hybelen jeg leier nå.

Men jeg vil veldig gjerne bo i Oslo, for da kan jeg jo muligens få en deltidsjobb på en frisørsalong, får jo ikke tid til det om jeg skal pendle med tog hver eneste dag.

Off topic, meeeen, har du fått innvilget at du skal få studere? Var det vanskelig å få det innvilget?

Skrevet

Innlegget endret for reklame

Bond, mod

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville garantert flyttet.

Sandefjord -> Oslo kan virke som en grei pendleavstand, og det er det også når toget går som det skal. MEN så er det alle de dager i året det er komplett kaos på Drammensbanen og en fort bruker både 2 og 3 timer på å komme seg enten til eller fra skole, om ikke begge veier. Signalanlegget er ute av drift, sporvekslere fryser, kjøreledninger faller ned, osv. over en lav sko.

Tenk deg godt om! Hilsen ex-pendler som gikk møkk lei og flyttet til Oslo.

Skrevet

Off topic, meeeen, har du fått innvilget at du skal få studere? Var det vanskelig å få det innvilget?

Nei som skrevet venter jeg telefon ifra Nav, men når man har arbeidsavklarings penger er det lettere å få utdanning. Siden de aller helst vil at man skal bli selvstendig og klare seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville garantert flyttet.

Sandefjord -> Oslo kan virke som en grei pendleavstand, og det er det også når toget går som det skal. MEN så er det alle de dager i året det er komplett kaos på Drammensbanen og en fort bruker både 2 og 3 timer på å komme seg enten til eller fra skole, om ikke begge veier. Signalanlegget er ute av drift, sporvekslere fryser, kjøreledninger faller ned, osv. over en lav sko.

Tenk deg godt om! Hilsen ex-pendler som gikk møkk lei og flyttet til Oslo.

Men da hadde du sikkert råd til det også. Å leie i byen er kriminelt dyrt.

Når det gjelder dette med tog hadde jeg satt pris på om regjeringen kunne fullført det dem har lovt og blitt ferdig med ic-triangelet.

Gjest Annaires
Skrevet

Hadde flyttet, og heller bodd litt utenfor byen/i kollektiv.

Å pende den veien hver dag hadde for meg vært uholdbart. Samt at det er jo kjekt å kunne jobbe litt bred siden av, slik at man får en fot innenfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...