Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg må ta ett valg snarest...situasjonen er slilk..

Jeg har studert spansk i 3 mnd før jul, feiret jul med min familie og er nå på farten til å reise for å bo en stund sammen med min kjære..

Dileammet er:

Min kjære vil jeg skal bo hos ham, og finne meg jobb der, og så begynne på utdanning til høsten i samme by som han bor.

Jeg har undersøkt litt og funnet ut at sjansene er minimale for å få seg noen jobb der nede, og vurderer derfor og ta 3 extra mnd og studere mer spansk (da jeg vet at ej vil fullføre spansken før eller siden!).

Etter det prøver jeg å få sommerjobb i byen han bor og jeg søker også på skole til høsten i samme by..

Han vil aboslutt ikke at jeg skal dra, og ber venner om råd..(vennene sier at han har rett og at jeg er egoist....)

Noen som har opplevd noe lignende??

Er jeg en egoist??

Jeg vil virkelig studere mer spansk, og akkurat nå så har jeg anledningen også....men selvfølgelig så vil jeg ikke miste min kjære heller...

Clea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er ikke du egoistisk!

Jeg synes dine planer høres veldig fornuftige ut jeg. Og det er jo ikke snakk om mange månedene heller da. Er dere "ment to be" så burde det gå greit å komme seg igjennom dette. Du får ta deg enda (?) en prat med han og prøve å få han til å forstå at du gjerne vil vente.

Gjest Anonymous
Skrevet

I og med at sjansene for å få seg jobb er minimale synes jeg du har funnet et klokt alternativ. Ikke noe poeng å sitte der nede uten noe å gjøre, pengelens og mye alene. Å fullføre studiene mens du er i gang er utrolig smart i seg selv - ellers tar du dem aldri opp igjen.

Skrevet

Jeg synes ikke du er egoistisk, og hvis ikke kjæresten din forstår at dette er viktig for deg så er han ikke verdt det. Kjærester kan komme og gå, men utdannelsen din kan ingen ta i fra deg, og vil antageligvis bety mer for deg og din hverdag i fremtiden.

Gjest GreenSky
Skrevet

Er jeg en egoist??

Nei! Tvert i mot vil jeg si at kjæresten din er egoist hvis han insisterer på sitt.

Skrevet

Jeg må si meg enig med de to forrigående her.

Jeg synes kjæresten din er egoistisk.

Han forventer at du skal være sammen med ham uansett om du har noe å gjøre på eller ikke? Det kan jo bli en dyr fornøyelse for dere begge.

Jeg synes det er veldig viktig at man får gjort det man virkelig ønsker i de årene før man blir virkelig etablert og får barn etc etc. For når den tid kommer så er mulighetene begrenset.

Det høres ut som om du kommer til å angre på det om du ikke studerer videre nå. Da kommer du i så fall bare til å være bitter på din kjære i ettertid for at han hindret deg i denne muligheten. Det er ihvertfall ikke fruktbart for forholdet.

Gjør det du har lyst til og ikke la deg styre av andre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...