Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har lyst til og studere ex-phil og ex-fac i utlandet. Mest sannsynligvis i Australia eller på Bali... Jeg har også planer om å ta med meg samboeren min sånn at vi kan studere sammen.

Har lest at man får ca 45 000 kr fra lånekassa. Dekker den ikke no mer? For det er vel egentlig ikke så veldig masse. Hvordan gjorde dere det? jobbet dere og sparte masse før dere dro? og isåfall hvor mye sparte dere?

Hvor lenge varer denne turen? Og kan man velge hvem man vil bo med? vil helst bo med samboeren min.

Og får man masse fritid? når på dagen er timene og hvor mange?

Og sist men ikke minst, abefaler dere meg å reise? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Indra
Skrevet

Hei! Jeg har lyst til og studere ex-phil og ex-fac i utlandet. Mest sannsynligvis i Australia eller på Bali... Jeg har også planer om å ta med meg samboeren min sånn at vi kan studere sammen.

Har lest at man får ca 45 000 kr fra lånekassa. Dekker den ikke no mer? For det er vel egentlig ikke så veldig masse. Hvordan gjorde dere det? jobbet dere og sparte masse før dere dro? og isåfall hvor mye sparte dere?

Hvor lenge varer denne turen? Og kan man velge hvem man vil bo med? vil helst bo med samboeren min.

Og får man masse fritid? når på dagen er timene og hvor mange?

Og sist men ikke minst, abefaler dere meg å reise? :)

Jeg finansierte mitt opphold ved å jobbe på forhånd. Jeg hadde betalt alt av reiseutgifter, visum, opphold, bøker og annet som hørte til før vi dro avgårde. Jeg søkte studielån og brukte alt som reise- og opplevelsespenger. Dette gjorde meg i stand til å skeie ut endel, finansiere dykkerkurs under oppholdet og reise litt rundt.

Jeg anbefaler denne løsningen. Det var helt herlig å tusle rundt i månedsvis og leve livet ordentlig. Mange av de jeg reiste med hadde dårligere råd og jeg så at dette var irriterende fordi de ikke kunne være med på diverse aktiviteter, de måtte prioritere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...