Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter skal trolig få seg egen mobil nå.

Hun er vårt eldste barn.

Jeg aner ikke hva jeg bør tenke på når vi kjøper mobil, abonnement og evt. tilleggsutstyr.

Hvilke mobiler er enkle nok, men samtidig robuste.

Bør hun ha kontantkort eller abonnement?

Annet vi bør tenke på/undersøke?

Håper på tips fra erfarne foreldre her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville i hvert fall kjøpt med kontantkort så dere ikke plutselig får en overraskelse når regninga kommer..

Skrevet

Sjekk ut abonnementet Tele2 Bipper - da har du full kontroll over barnets telefonbruk.

Skrevet

Dagens barn tar telefonene raskere enn hva vi voksne gjør.

Modenhet på barnet og pengeforståelse avgjør om du vil la barnet få kontantkort eller abonnement.

Kontantkort er det enkleste siden du da har full kontroll, er det tomt så er det tomt.

Våre barn har telenor superkontroll med fri familie, og har hatt det siden minstemann var 6 (han er nå 10) og det har gått sånn nogen lunde greit. Vi har måtte hatt noen samtaler om nedlasting av spill, kostnader og slike ting, samt klare regler for bruk/ikke bruk av telefon.

Vi ga barna i første omgang telefoner som vi har hatt liggende, altså ikke nye. Greit og ikke ha brukt flere hundrelapper hvis barnet ikke kan ta vare på telefonen med en gang ( den skal stolt vises frem til mange venner, sendes rundt og håndteres mye i første omgang. )

Er også greit å ikke kjøpe toppmodeller eller iphone til barn da disse har lett for å bli stjålet siden barn har lett for å ikke passe på tingene sine 24/7

AnonymBruker
Skrevet

Jenta vår på 8 fikk kjøpe seg mobil for egne sparepenger. Eneste som betydde noe for henne var at den var rosa. Så da ble det en rosa for 800,-. Den har alt for mange funksjoner. Hun bruker den bare til å ringe, ta bilder og video. Hun har kontantkort, og hele familien vår har Fri familie via Telenor. Hun bruker den lite, den er av og til med henne for at vi skal kunne nå henne.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes noen billige på f.eks Clas Ohlsson til rundt 300 kr. Om man ikke er så opptatt av merke og massa fancye greier, så er det en helt fin mobil. Og det vil ikke være noen krise om det skjer noe med den, som det fort kan gjøre med en 9-åring.

Som abonnement ville jeg hatt et med begrensninger, vet ikke hva som finnes, men noe med fastpris og at man ikke kan bruke mer enn et visst beløp. Og sørg for at det blir registrert som et barneabonnement, slik at du kan sette sperrer for diverse tjenester som kan koste masse penger, samtaler til utlandet osv.

Skrevet

Til våre barn ble det Nokia 1616 som kosta under 200,- på Siba. Tror Clas har dem fortsatt, men til 2-300,-.

Batteriet var en evighet, opp til 2 uker.

Ikke MMS, ikke Bluetooth, men fargeskjerm og talende klokke :)

Har et par i reserve....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...