Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest FrkLinnea
Skrevet

Noen som har tips om hvordan man kan skaffe seg sommerjobb? Jeg har masse butikkerfaring og en bachelorgrad innen samfunnsfag, men finner ingenting. Tråler diverse databaser som nav, finn, osv, og sjekker nettsidene til diverse firma, men hører ikke noe på det jeg har sendt ut og finner ingen nye jobbannonser. Har heller ingen venner eller bekjente jeg ikke har spurt som kan ha noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Karrierestart.no?

Gjest FrkLinnea
Skrevet

Karrierestart.no?

Been there, men det skader vel ikke med en runde til;) takk!

Gjest strykebrett
Skrevet

Legg inn CV hos bemanningsbyrå kanskje? Hvis du ringer og ber om en samtale noen dager etter at du har lagt inn CVen så har du ganske gode sjangser for å få deg jobb tror jeg.

Gjest FrkLinnea
Skrevet

Legg inn CV hos bemanningsbyrå kanskje? Hvis du ringer og ber om en samtale noen dager etter at du har lagt inn CVen så har du ganske gode sjangser for å få deg jobb tror jeg.

Jeg forsøkte det med Adecco i fjor, de lovte meg full jobb hele sommeren (som jeg da trodde var reddet) og jeg endte opp med å jobbe for Rema TO ganger. Og jeg kan butikkjobbing, så det var ikke innsatsen det stod på. Men jeg kan jo forsøke Manpower kanskje:)

Skrevet

Bor du i Oslo? Så i går at Levis butikken i Hegdehaugsveien trenger folk...

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg forsøkte det med Adecco i fjor, de lovte meg full jobb hele sommeren (som jeg da trodde var reddet) og jeg endte opp med å jobbe for Rema TO ganger. Og jeg kan butikkjobbing, så det var ikke innsatsen det stod på. Men jeg kan jo forsøke Manpower kanskje:)

Det kan du gjøre, jeg har selv god erfaring med Manpower. Du kan også gå innom steder du vil jobbe, snakke med daglig leder og be om å få legge igjen CVen din der. Det er mye lettere å få lyst til å ansette deg når de har møtt deg anslikt til ansikt :)

Skrevet

Jeg ville gått innom butikkene, istedet for å sitte og se på nettsidene deres:) Ofte er det stillinger ledige som ikke legges ut, og det er lettere for dem å få et godt inntrykk av deg om du kommer og møter dem ansikt til ansikt. Alle store matbutikker trenger folk, spesielt i ferier, da mange heller vil ligge ute og sole seg.

• Liker 1
Skrevet

Been there, men det skader vel ikke med en runde til;) takk!

Jeg driver og søker sommerjobb selv for tiden, men i en annen yrkeskategori.. og det er veldig mange forskjellige frister! Noen har i april, noen har i mars, har til og med måtte vært så tidlig ute som november og februar! Poenget er altså at jobbene lyses ut kontinuerlig og til ulike tider.

Kan også anbefale å gå inn på aktuelle bedrifters hjemmesider og se hva du finner der, mange bruker ikke en tredjepart til jobbformidling!

Skrevet

Jeg ville bare sendt ut masse åpne søknader. Gjerne gå innom butikken og hils på om du har mulighet, evt. ring først og hør om de skal ha sommervikarer. Mitt inntrykk er at SVÆRT få typisk butikksommerjobber utlyses.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...