lillehval Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Jeg kan snart starte opp med trening igjen Greia er at jeg aldri har hatt "skikkelig" treningstøy og nå vil jeg gjerne spare meg opp til noe ordentlig. Men synes det er en stor jungel av treningstøy.. Hva er et absolutt must? Jeg vil gjerne ha noe som er komfortabelt å ha på seg. Og treningsbh'er da.. Hva er best der? Jeg har utrolig små pupper så er ikke utrolig masse støtte jeg trenger der for å si det sånn..
lillehval Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #2 Skrevet 13. mars 2012 *dytter litt opp* Ingen som trener her som har noen gode forslag?
Tullepia Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Det absolutte must for kvinner er sportsbhen, dette er den beste: http://shockabsorber.timarco.no/sports-bh/sports-bh/shock-absorber-run Ellers er gode joggesko og tøy som puster viktig. Samme hvilket merke. 1
lillehval Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2012 Joggesko har jeg fått ordnet meg Takk for bhtipset Men hva slags tøy puster riktig? Hvordan ser man/kjenner man det før man faktisk kjøper tøyet?
meesaa Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 Hei:) Hva slags trening skal du drive med da? Til løping anbefaler jeg veldig en treningstights. Og av erfaring er ikke H&Mkvalitet noe vits, du må nestn legge i et par ekstra hundrelapper og kjøpe en fra Nike elns. Jeg har en derfra til 600 kr som jeg har hatt i flere år, fortsatt like god kvalitet:) Bomulls-tskjorter er ingen vits dersom du vil trene ordentlig(syns jeg da). Det blir så tungt av svette. Jeg vet ikke hva stoffet jeg bruker heter, men det er glattere og tynnere:) Sportsbh fra H&M funker fint dersom du har små bryster, for den er ikke så tjukk i stoffet. Men ellers har jeg selv en fra Nike til 300 kr. Dyrt men veldig verd pengene:)
meesaa Skrevet 13. mars 2012 #6 Skrevet 13. mars 2012 Hvis du tenker å trene en del i sal, feks trene styrke, så anbefaler jeg sportsBH UTEN festing/ spiler/ åpning bak. Det blir veldig ukomfortabelt når du feks tar situps. Så en som du bare drar rett over huet er godt å ha. 1
mac84 Skrevet 13. mars 2012 #7 Skrevet 13. mars 2012 Anbefaler Nike - utrolig bra passform og kvalitet synes jeg. Anton Sport har som regel et veldig bra utvalg. Bare å gå inn i butikken og prøve litt forskjellig og kjøpe det du liker best:)
lillehval Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 13. mars 2012 Det blir trening i form av styrke og spinning foreløpig, eventuelt lett jogging. Må starte forsiktig pga en dårlig rygg som skal styrkes opp og da kan jeg ikke feks løpe pga for hard belastning. Det blir ikke trening på studio pga økonomi, blir hjemme og ute Har fått låne treningsykkel og vekter Jeg synes 300 kr egentlig var ganske rimelig jeg, med tanke på hva vanlige bh'er koster Tusen hjertelig for tips og råd
lillehval Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 13. mars 2012 sånn apropo, er det noen shaker ( som også smaker godt) som kan være nyttig å drikke før eller etter trening?
skruf Skrevet 13. mars 2012 #10 Skrevet 13. mars 2012 Jeg er veldig glad i Rønnish Antishake sine treningstightser, sitter som støpt og holder rumpa på plass:-) Av sportsbher foretrekker jeg Pierre Roberts sine (jeg bruker 75B i bhstr). De koster vel en ca 270kr, så ikke så dyre. Treningstopper har jeg litt forskjellige, Nike, Adidas, Rønnish......felles for alle er at de er i et stoff som puster sånn at en ikke blir klam, kontra bomull. Husk at enkelte treningsentre ikke tillater singletter. Viktig når du vasker treningstøy forresten er at du ikke bruker skyllemiddel. Vet ikke helt hvorfor, det var noen på en sportsbutikk som sa det til meg en gang. Så jeg prøver å fargekordinere treningstøyet så jeg fyller opp ei maskin med bare treningstøy (sorte treningstightser og rosa/røde ellee blå/sorte topper).
Gjest Wolfmoon Skrevet 13. mars 2012 #11 Skrevet 13. mars 2012 Jeg er veldig fornøyd med mine nike tightser. Har en løpe og en capri og begge er kjempegode. Av topper har jeg diverse, men helt klart med teknisk tøy, altså de glatte. Jeg klarer meg også fint med treningsbh fra hm, men sikkert ikke dumt å investere i en litt dyrere en hvis du har råd
Gjest Wolfmoon Skrevet 13. mars 2012 #12 Skrevet 13. mars 2012 Skyllemiddel ødelegger visstnok tøyeligheten i stoffet. Jeg har ikke merket noe særlig til det men sikkert greit å la være
Grønt blad Skrevet 13. mars 2012 #13 Skrevet 13. mars 2012 Anbefaler deg å prøve når du skal kjøpe sports-bh. Hopp også litt og og ned og se om bh-en holder brystene på plass eller om de hoppe opp og ned. Jeg foretrekker trenings-bh som er i kraftig stoff. Det er veldig individuelt hva man liker å trene i. Jeg har treningsbukser og topper fra Nike. Det er viktig at klærne er i teknisk tøy som puster og transporterer vekk svette. En vanlig t-skjorte i bomull vil kunne føles tett og klam og den blir fuktig/våt når du svetter. Noen liker at treningstøyet sitter inntil kroppen, andre foretrekker at det er løsere. Jeg har også kjøpt treningssokker og de er fantastisk gode å trene i. Blir ikke klam på foten, og sokken sitter som støpt - ingen gnagsår. Det er høyre- og venstresokk, noe som nok gjør at passformen er så god. Det lureste er å gå i butikk og prøve. Se hva du liker og kjøp det. Pass bare på at det er "teknisk tøy" som puster.
Fantomina Skrevet 13. mars 2012 #14 Skrevet 13. mars 2012 (endret) Skyllemiddel ødelegger visstnok tøyeligheten i stoffet. Jeg har ikke merket noe særlig til det men sikkert greit å la være Skyllemiddel legger seg som et lag i porene på treningsklær, og ødelegger pusteevnen og muligheten for å transportere svette, i tillegg til elastisiteten. Det ødelegger også vannavstøtingsevnen i ytterklær. For øvrig anbefaler jeg også å handle treningsklær fra "ordentlige" merker, og ikke HM. Nike, Adidas, Reebok, Frank Shorter, Craft og Casall har godt tøy. Selv om du har små bryster er det viktig med en god sports-bh. Jeg anbefaler Nike og Shock Absorber. Til spinning kan du ønske å bruke tights/shorts med pute i setet. For meg er det ikke et must, men mange liker det. Edit: Også små bryster rører på seg: http://www.shockabsorber.co.uk/bounceometer/shock.html Endret 13. mars 2012 av Junimarie
Gjest Daenerys Skrevet 13. mars 2012 #15 Skrevet 13. mars 2012 Jeg syns H&M tightsene er like gode som Nike sine i kvalitet faktisk, de har holdt akkurat like lenge for min del. Jeg bruker også BH fra H&M Ellers har jeg lært å unngå bomull, det blir fryktelig svett. Det går til nød i singleter, men er det t-skjorte må det vare godt materiale
Belle de Jour Skrevet 13. mars 2012 #16 Skrevet 13. mars 2012 Jeg er veldig fornøyd med løpejakka mi fra Nike. Veldig tynn, tar det verste av vinden og er perfekt når jeg må dra et stykke for å løpe (blir litt småkald underveis, så veldig varm under turen). Hvis du ikke har allerede, så er gode sko et must, spesielt når du løper. Dra til en butikk som Løplabbet og få sko som passer foten din. Ellers sier jeg som andre, gode tightser og overdeler i behagelige materialer som absorberer svette bedre enn bomull.
OPIgirl Skrevet 13. mars 2012 #18 Skrevet 13. mars 2012 sånn apropo, er det noen shaker ( som også smaker godt) som kan være nyttig å drikke før eller etter trening? Ser du har fått mange gode råd ang treningstøy.Selv er favoritten min Nike. Før tening holder det med vann, hvis du liker det.Ha en drikkeflaske med vann underveis også. Etter trening kan du gjerne drikke et stort glass sjokolademelk. Pass på å innta et hovedmåltid 20-60 min etter trening, slik at du får i deg rikelig med næringstoffer. Lykke til:-)
Kladd Skrevet 13. mars 2012 #19 Skrevet 13. mars 2012 Siden du har små pupper, vil jeg anbefale deg å prøve sports-bh i butikk. Jeg sliter med å finne sports-bh'er som er stramme nok.
lillehval Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #20 Skrevet 13. mars 2012 okei, så jeg burde tenke på litt mindre str enn det jeg har i vanlig bh da mao?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå