AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 I går morges ringte hustelefonen, i andre enden var et kvinnemenneske som snakket gebrokkent engelsk. Jeg ante ugler i mosen med en gang og tenkte nigeriasvindel, så jeg la bare på. I morges på akkurat samme tidspunkt ringte telefonen igjen. Denne gangen var det en mann. Jeg ba ham sint om å slutte å ringe og la på igjen. De ringte fra skjult nummer begge gangene. Jeg må si jeg ikke liker dette, de kan vel ikke tappe telefonen på noe vis? Det skjer bare hvis jeg ringer et nummer tilbake, ikke sant?
eva-80 Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Fikk du med deg hva de egentlig ville? Kanskje en rik onkel i Mexiko 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Fikk du med deg hva de egentlig ville? Kanskje en rik onkel i Mexiko Haha, pokker meg! Kanskje de ville ringe meg for å si at jeg har arvet masse penger! Nei, fikk vel egentlig ikke med meg hva de ville, men innbiller meg at damen sa et eller annet om buisness, det var litt dårlig dekning da hun ringte. Og mannen fikk ikke sagt mer enn "hello mam, do you speak english?"
Pingting Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 (endret) Hva sa de da? Edit: vi svarte visst samtidig Høres småfishy ut synes jeg. Men det kan jo være lurt å faktisk få med seg hva de prøver å si? Endret 13. mars 2012 av Pingting
eva-80 Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 Jeg ville også lagt på, men ville høre litt først.. men bare for å melde til polisen om det er slik du tror for å advare andre. de kan vel ikke tappe deg for noe så lenge de ringer deg... Men kan jo være at de er ikke så langt unna som til Afrika, men vil sjekke vanene dine når er du hjemme og ikke hjemme. De kriminelle er nok kreative dessverre ..
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #6 Skrevet 13. mars 2012 Jeg burde kanskje prøvd å få med meg hva de sa, men når folk ringer meg og begynner å snakke om buisness på gebrokkent engelsk... Vet ikke jeg, fikk litt panikk. Når jeg begynner å tenke på hva for annet rart og skummelt det kan være håper jeg nesten det er noen som prøver å svindle meg. For den kommer jeg ikke til å gå på. Skal prøve å få med meg mer av hva de sier hvis de ringer flere ganger.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #7 Skrevet 13. mars 2012 sikkert svindlere ja, de er aktive for tiden. jeg fikk sms av svindler som fant meg på finn. svarte han aldri.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #8 Skrevet 13. mars 2012 I en jobb jeg hadde ringte det av og til utlendinger og spurte etter sjefen min med fornavnet hans (et han aldri brukte, han hadde to). Som om de var buddies, liksom. Sjefen kom og ga meg streng beskjed om å ikke sette over slike telefoner, for de skulle bare ha ham til å investere penger og han kjente dem selvfølgelig ikke. Tror gebrokkent engelsk, ukjent nummer og ordet "business" bør få alarmklokkene til å gå av ganske kraftig
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #9 Skrevet 13. mars 2012 Ja, det var en annen ting. Hvordan i helsinke har de fått tak i nummeret mitt? For så vidt jeg vet er det ikke lagt ut noen steder på nett. De sitter da ikke og klikker gjennom 1881? ts
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #10 Skrevet 14. mars 2012 Dette skjedde meg også i går! Tror det var et 27-nummer. Hvor ringer man fra da?
_Aries Skrevet 14. mars 2012 #11 Skrevet 14. mars 2012 har også opplevd dette.. Har ringt mange ganger fra +27 noe. Sa han ringte fra Windows support osv. Snakket tydelig gebrokkent ja, indisk aksent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå