Gå til innhold

Å "reservere" parkeringsplasser på offentlig veg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Like ved jobben min er det et boligstrøk, og de som bor der har hengt opp hjemmelagede skilt om at parkeringsplassene langt vegen er reservert til det og det husnummeret. Dette er vel ikke lov? Vegen er jo offentlig...

Er det noen som har link til loven som sier noe om dette? Kan jeg bare parkere der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, det er ikke lov.

Offentlig vei er fritt tilgjengelig for alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis parkeringsplassene er "på" veien er det antagelig ulovlig, men hvis det er parkeringslommer helt inntil veien er det antagelig private parkeringer som tilhører husstandene. (Alle husstander skal ha et visst antall parkeringsplasser, så hvis det ikke er andre parkeringsmuligheter så er de antagelig helt lovlige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis parkeringsplassene er "på" veien er det antagelig ulovlig, men hvis det er parkeringslommer helt inntil veien er det antagelig private parkeringer som tilhører husstandene. (Alle husstander skal ha et visst antall parkeringsplasser, så hvis det ikke er andre parkeringsmuligheter så er de antagelig helt lovlige).

Det er PÅ veien, såvidt jeg kan skjønne... Det er jo en del av den asfalterte, offentlige veien.

Kan jeg si fra til noen, eller skal jeg bare parkere der og blåse i skiltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det mot formoding er private parkeringsplasser må de opplyse om konsekvensene av å parkere der. Gjør de ikke det risikerer du ikke noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...