Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne høre fra dere som har prøvd begge disse linsetypene (om det er noen her da). :)

Var nettopp hos optikeren og siden jeg får litt tørre øyne fikk jeg et par Softlens OneDay linser som jeg skulle prøve i steden for Focus Dailies som jeg bruker nå.

Mener jeg har hørt før at Softlens kan være bedre mot tørre øyne, så hvilken erfaring har du med disse linsene kontra Focus Dailies?

Håper på noen svar. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, jeg har prøvdt begge så stor forskjell er det ikke.Focus sine linser har en fastere form, planere overflate som det ikke fester seg så lett belegg på. Fordelen med sostlens for meg som er nærsynt - 4 er at vis jeg mister linsen mens jeg holder på å ta den på så er den svakt farga lysblå. får en litt strålende blåfarge på øynene ,synes jeg selv .....

På lensway kan du lese litt om de forskjellige linsene.jeg bestiller bare der nå,og går til kontoll 1 til 2 ganger i året.softlens 30 stk 136 kr. focus 3o stk 136 kr.

Jeg har brukt dagslinsene i 2 dager i 15 år , legg de i væske om natta. har aldri hatt betennele eller problemer. det blir jo halvparten så billig, vis jeg får tull / betennelse så slutter jeg med det.

Skrevet

Har nå på et prøvepar av Softlens linsene.. synes de virker en del tykkere enn Focus Dailies? Kanskje pga fargen at de virker sånn? Ellers synes jeg ikke jeg merker noen stor forskjell enda.. får se ikveld. Har sterkere styrke på disse også så er litt uvant å fokusere litt annerledes i begynnelsen. Men merker jeg ikke noe forskjell, tror jeg jeg fortsetter med Dailies, de vet jeg hvertfall er helt OK. :)

Skrevet

Jeg bruker Softlens daglig, og liker de veldig godt! Har lite problemer at linsene blir tørre - bare om jeg sover med dem (og det skal jeg jo egentlig ikke gjøre...). Prøvde dailies da jeg begynte med dagslinser, og de fungerte ikke for meg.

Amarone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...