Gjest mina Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Blir så sjokka noen ganger, hvor er moralen i dette? Blir ikke barn utsatt for press på utseende og kropp tidlig nok som det er? http://m.adressa.no/?name=adressany&i=10961/1/0&artId=70102#debatt Foreldre som ikke er like på å markedsføre sine barn kan sitte igjen med et barn som ikke skjønner hvordan konkurransen har foregått, og kan tro at det er noe galt med dem. Stakkars små<3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1788825.ece Link til de som ikke bruker mobil.. Jeg mener da å ha hørt at sånt er ulovlig på FB? Var det ikke flere andre firmaer som har fått fjernet sine "konkuranser" på FB, som går ut på å stemme og poste videre for å sanke stemmer, eller tar jeg feil? Jeg er uansett enig i at dette er en dårlig måte å gjøre dette på..Synes ikke det burde være nødvendig å drive konkuranser basert på utseende til barn.
Gjest mina Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1788825.ece Link til de som ikke bruker mobil.. Jeg mener da å ha hørt at sånt er ulovlig på FB? Var det ikke flere andre firmaer som har fått fjernet sine "konkuranser" på FB, som går ut på å stemme og poste videre for å sanke stemmer, eller tar jeg feil? Jeg er uansett enig i at dette er en dårlig måte å gjøre dette på..Synes ikke det burde være nødvendig å drive konkuranser basert på utseende til barn. Beklager, tenkte ikke over det med mobilen. Jeg vet ikke om dette er ulovlig, men det er iallefall sikkert at Facebook har alle rettigheter til disse bildene etter konkurransen er lagt ut, og bare det er grunn nok til å vurdere om disse firmaene er seriøse.. Er jo relativt store firmaer i Trondheim i tillegg, eller profilerte ihvertfall. Får vondt av disse små jeg. Er det ingen andre som mener dette er umoralsk?
yes2yes Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Jo, jeg mener det er urettferdig å presse ned et allerede overdrevet ideal i strupen på såpass små barn. Unger er fornuftige nok til å finne ut hvorfor akuratt de taper modellkonkuransser gang på gang, og hvorfor nabojenta alltid seirer. Men jeg skal ærlig innrømme jeg har mer til overs for slike photosessions, enn jeg har til barne-catwalker med sminke, kjoler, glitter og en masse fine, innskreva taler. La nå barn leke med slikt om de vil, men for all del la vær å starte en offisiell konkuranse rundt hvem som ser best ut. 2
Gjest O___o Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 Og " Lano-ungen " eller "Leverpostei-ungen" er bedre, fordi...? 2
Inger88 Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Helt enig i at dette er umoralsk. Vi lever i en tid der kropp og skjønnhet står i fokus, der det er press fra alle kanter om å være pen, de trenger ikke ekstra press ei heller en bedømmelse på utseende sitt. Stakkars barn! Og nei, Lano ungen er ikke så mye bedre nei.
Joe Skrevet 16. mars 2012 #8 Skrevet 16. mars 2012 Og " Lano-ungen " eller "Leverpostei-ungen" er bedre, fordi...? Jeg synes ikke det er noe bedre. Jeg ville ikke meldt på ungen min på noe som helst av det der. Ungen min er vakker, men skal slippe å bli lagt frem for at andre skal bedømme utseendet hennes. Jeg ønsker å oppdra en jente som vet at hun er verdt mer enn bare den ytre skjønnheten sin. Jeg vil jo at hun skal bli smart og selvstendig, ikke jage etter folks aksept for hvordan hun ser ut. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå