Gjest Frk.Franzen Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Aner ikke om jeg poster dette på rett plass, men men. Begynte å jobbe på en ny plass i januar, og leverte skattekort noen dager før lønnsutbetaling i februar. Ble trekt 50% i skatt. Gikk ut ifra at det var fordi de ikke mottok skattekortet i tide. Nå ved denne lønnsutbetalingen skulle man tro at skattekortet var mottat iom at jeg leverte det for over en mnd siden men neida. Isteden for 16% ble jeg trekt 50% denne mnd også. Dvs at isteden for litt over 13000 utbetalt får jeg bare utbetalt litt over 6000. Det er jo svært ugunstig når man leier leilighet, betaler strøm, har bensin utgifter og diverse. Tenkte å ringe sjefen i morgen for å høre om han egentlig sendte inn skattekortet mitt eller om han glemte det. Har jeg egentlig noen rettigheter i dette tilfellet? Har jeg "krav" på å få utbetalt den summen jeg skule fått ved rett skatteprosent eller kan jeg bare glemme å se noe til de pengene? Litt surt når det ikke er min feil.. 1
Inx Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Du vil få disse pengene enten med en gang eller med neste lønning når de får det riktige skattetrekket lagt inn.
Gjest Frk.Franzen Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Ok. Håper virkelig at jeg får de med engang. Får jo ikke ting til å gå rundt med denne utbetalinga når det er årsavgift, kurshelg osv.. 1
ninuska_ Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Ring og hør. Jeg har pleid å få de ca to dager etter vanlig utbetaling av lønn
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 Der jeg jobber kan de betale ut "nødpenger" dersom man skulle ha behov for det. En gang fikk jeg ikke utbetalt lønn ved en feiltagelse, og da fikk jeg en viss sum penger overført på konto i ettertid. Disse pengene ble trukket fra neste lønnsutbetaling, som "inneholdt" pengene jeg skulle fått måneden før og den månedens lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå