Gå til innhold

Forslag til morsom/uformell tekst til bryllupsinvitasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er litt småkjedelig med "standard" tekst i bryllupsinvitasjonene. Jeg fant noe litt uformellt, søtt og morsomt på nett men nå finner jeg det ikke igjen. Er det noen som har forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Jeg synes det er litt småkjedelig med "standard" tekst i bryllupsinvitasjonene. Jeg fant noe litt uformellt, søtt og morsomt på nett men nå finner jeg det ikke igjen. Er det noen som har forslag?

Hehe, jeg limer inn et forslag jeg skrev i en annen sånn tråd. Den er i overkant uformell og kanskje til og med litt småharry, men kanskje den kan gi litt inspirasjon i det minste :fnise:

Et særdeles uformelt og forsøksvis humoristisk forslag ;)

"Den xx.xx.xxxx smis vi i hymens lenker som det visstnok heter.

Vi'rru værra med, så heng på! :-)

Vi sier (forhåpentligvis) ja i xxxxx kirke (hvis det er kirkebryllup) kl. xx.xx

Etterpå blir det mat og drikke (for uten duger helten ikke) på xxxxx fra klokka xx.xx.

Til slutt regner vi med deres hjelp til å slå hæla i taket og tenna i tapeten til langt ut i de lyse morgentimer :)

Senest den xx.xx trenger vi å vite om du/dere er med eller ei,

så gi oss en tilbakemelding så fort som mulig på den måten som passer deg best.

Håper du/dere er klare for fest!

xxxxxx og xxxxxx

Tlf: xx xx xx xx

Mobil: xxx xx xxx

Mail: [email protected]

Adresse: xxxxxxxxx, xxxx xxxxxx

Endret av Adriane
Skrevet

Ikke dum den altså ;-). Men passer kanskje ikke så veldig godt til bryllup på et palass med etterfølgende middag i en liten ballsal i Wien... Blir (forhåpentligvis IKKE) tenna i tapeten der altså hehe.

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Ikke dum den altså ;-). Men passer kanskje ikke så veldig godt til bryllup på et palass med etterfølgende middag i en liten ballsal i Wien... Blir (forhåpentligvis IKKE) tenna i tapeten der altså hehe.

Nei, det er sant ;) :gjeiper: Passer nok bedre - i noe revidert utgave - til den uformelle festen hjemme i Norge i etterkant ;)

Men bryllup i ballsal i palass i Wien - da tenker jeg automatisk litt sånn eventyrtema, jeg iallfall :) Litt sånn "vi ønsker å dele denne opplevelsen med deg/dere, der vi for en kveld blir hensatt til "eventyrets verden", i en ballsal på et palass i vakre Wien" eller noe sånt noe? ;)

Beklager, jeg pleier å klare å komme opp med noen gode tekstidéer, men har litt mye å tenke på for tiden. Håper noen kommer med skikkelig gode idéer til deg! :)

Skrevet

Hva med å skrive invitasjonen i eventyrform?

"Det var en gang en gutt som het X ... blabla... i (årstall) ble han forelsket i selveste Portvinspiken ... blabla ... Etter langt om lenge og lenger enn langt, i året 2011 (?), fridde X til Portvinspiken ... blabla ... Bryllupet skal feires med brask og bram, på "slottet" den XX.XX.2012.. blabla.. Og de levde lykkelig alle sine dager.. "

Hehe, jeg klarte ikke å dikte så mye og bra akkurat nå, men synes konseptet var morsomt :rodmer:

• Liker 3
Skrevet (endret)

"Det var en gang en gutt som het X ... blabla... i (årstall) ble han forelsket i selveste Portvinspiken ... blabla ... Etter langt om lenge og lenger enn langt, i året 2011 (?), fridde X til Portvinspiken ... blabla ... Bryllupet skal feires med brask og bram, på "slottet" den XX.XX.2012.. blabla.. Og de levde lykkelig alle sine dager.. "

Hehe, jeg klarte ikke å dikte så mye og bra akkurat nå, men synes konseptet var morsomt :rodmer:

Stemmer for den der! også kan man spille litt med formatet på invitasjonen også! Jeg, for eksempel, designet invitasjonene våre til å ligne på en billett! (siden vi traff hverandre på en konsert kø :fnise: ) Dere kan vel lage fine invitasjoner dere kan printe ut for eks... noe som kan ligne en gammeldags papirrull eller lignende :P

Endret av Natalie_M
  • Liker 2
Skrevet

Takk for gode forslag :-). Evenyrhistorien var ingen dum idè :-)

Den teksten jeg fant på nettet for en tid tilbake var noe sånt som:

"Vi skal love hverandre å være kjærester for alltid" eller noe i den dur.. Jeg synes det var en litt artig vri.

Søren, jeg er sikker på at jeg lagret det og greier. Skal sjekke på den andre pc'n om det kanskje ligger der.

Angående invitasjonene så har jeg lyst på noe med rose på. Har funnet noe hos kortbutikken, men ikke heeelt fornøyd. Tema/farger er røde roser og hvite duker. Enkelt og greit. Hvis jeg ikke finner noen kort med roser på, så tenkte jeg å velge noen helt enkle hvite med gull(så også dette i kortbutikken.no) og så evt ha rødt bånd rundt. Hva mener dere? Jeg er rimelig fantasiløs når det gjelder sånne ting altså :-(

Skrevet

Der fant jeg endelig dokumentet jeg hadde lagret. Teksten i invitasjonen var som følger:

Vi har bestemt oss for å være kjærester for alltid, og har tenkt å si JA til hverandre den xx.xx.xx. I den anledning håper vi at dere vil sette av dagen og være med å feire!

Vielse, middag og fest blir holdt på xxxx. Vi ønsker velkommen kl. xxxx med antrekk xxx

Svar gjerne innen xxxx

Jeg synes den var litt fin jeg :-)

Gjest Adriane
Skrevet

Var noe sånt jeg også tenkte - at man kunne formulere det i retning eventyr :jepp: Syns forslaget ditt var veldig godt jeg! ;)

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Der fant jeg endelig dokumentet jeg hadde lagret. Teksten i invitasjonen var som følger:

Vi har bestemt oss for å være kjærester for alltid, og har tenkt å si JA til hverandre den xx.xx.xx. I den anledning håper vi at dere vil sette av dagen og være med å feire!

Vielse, middag og fest blir holdt på xxxx. Vi ønsker velkommen kl. xxxx med antrekk xxx

Svar gjerne innen xxxx

Jeg synes den var litt fin jeg :-)

Var jo søt den der også da - og det er jo hva dere liker som er viktig :jepp:

Gjest Annaires
Skrevet

Med et slikt bryllup syns jeg det ikke passer med en slik "artig" invitasjon i det hele tatt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...