litleMeg Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 (endret) Hei Jeg skal til USA, Boston, i vår og trenger noen tips. Hva bør jeg få med meg? Og det viktigste, hvor er det best å være på shopping i Boston? Endret 13. mars 2012 av litleMeg
elvital Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 (endret) Hei Jeg skal til USA, Boston, i vår og trenger noen tips. Hva bør jeg få med meg? Og det viktigste, hvor er det best å være på shopping i Boston? Bodde ikke så langt derfra i fjor, så var inne i Boston noen ganger (dog ikke så alt for mange, desverre, Boston er en veldig koselig by). Du må jo så klart innom Harvard, da tar du bare Red line på metroen til Harvard (eller et av stoppene i nærheten der). Ellers klarer du ikke å unngå Boston Common, en stor park midt i byen. Nå vet jeg ikke hva du liker å gjøre/er interessert i, men de har jo flere museumer. Var en tur innom aquariumet, det var gøy, men det var ikke så fantastisk. Hvis du har tid og mulighet bør du definitivt være med en av båtene som drar på whale watching. Det var fantastisk. Billetter kjøpes i en bod nær akvariet. Ellers har du Boston public library som kan være verdt et besøk. Et besøk i Top of the Hub (toppen i Prudential Center) er verdt turen, om så bare for en brus og se på utsikten. Vi spiste middag i loungen der, misfornøyd med hovedretten, men suppen (New England clam chowder-må smakes) og dessereten (creme brulé) var fantastisk! Jeg holdt meg stort sett til shopping nær/rundt Fanueil Hall(stort food court inni der, spis lønsj der) og Downtown Crossing. Men Newbury street er kjent som den store shoppinggata, med kjente dyre merkebutikker i tillegg til små enkeltbutikker og kjeder. Anbefaler en tur dit, om enn for å se på bebyggelsen. Veldig koselig. Gatene i det området har også butikker. I 1.etg i Prudential center er det også mange butikker. Ta en tur opp mot North end, det italienske området. Spis middag der en kveld. Likte stemningen kjempe godt, spiste der flere ganger. Fra South station har du buss ned til NYC for $15,5 en vei. Turen tar ca 4 timer. Hvis du har tid til en helg e.l. der. Evt andre steder i USA/Canada. Ellers anbefaler jeg bare å gå rundt og kikke. Det er turistinfo ved stoppet Park st. på metron/"the T" ved inngangen til Boston Common. Ta en tur innom der. Cheers baren er nok en turistfelle, men kanskje morsomt? Merk at det nå finnes to av dem! Kommer ikke på noe mer nå, men du må bare spørre om det er noe mer du lurer på. Jo forresten, om du vil på en slik sightseeinbusstur, så var jeg på "the duck tours". Det var gøy. Du bør også absolutt ta tid og råd til å se The blue man group. Det var veldig gøy! Eller så er vel en tur til Fenway park e.l. for se the red sox/Celtics/Patriots gøy! Og, til sist, kan jeg være med? *savner Boston* Endret 17. mars 2012 av elvital
Gjest Rivera Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 Signerer Elvital over Når jeg og noen venner var i Boston gikk vi også deler av Boston freedom trail, eller hva det nå het, hvor du følger en rød linje på bakken. Den skal fører deg til forskjellige historiske steder, men du får selvfølgelig opplevd mye annet på turen. Vi måtte dessverre gi oss da vi kom til little Italy pga en del regn. Vi endte derfor opp med å spise på en pizza restaurant hvor vi fikk en mafia følelse over det hele (lokalet, de som jobbet der og de få italienske, mannlige gjestene) Det er en utrolig fin og koselig by, så gled deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå