AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Har sjefen lov til å fortelle meg om privatlivet til de andre ansatte ? Fikk vite at hun ene på jobben min hadde noe problemer og fikk ytelser fra nav vedsiden av arbeidet, og derfor ikke kunne jobbe veldig mye. Stusset litt på dette i ettertid, for jeg hadde ikke likt om dette ble fortalt om meg. Noen som kan lover og regler her ?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Har sjefen lov til å fortelle meg om privatlivet til de andre ansatte ? Fikk vite at hun ene på jobben min hadde noe problemer og fikk ytelser fra nav vedsiden av arbeidet, og derfor ikke kunne jobbe veldig mye. Stusset litt på dette i ettertid, for jeg hadde ikke likt om dette ble fortalt om meg. Noen som kan lover og regler her ? tenk når du blir utsatt for noe, da trenger du bare å informere sjefen og vips så vet resten av avdelingen det. Taushetsplikten blir ikke overholdt, hadde ikke stolt på informasjon jeg hadde gitt til denne sjefen.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Sukk. Merker jeg blir mer og mer oppgitt og til dels kraftig provosert over at det finnes så mange inkompetente tullinger i lederposisjoner. Lurer på hvem slike folk egentlig smisker med for å få lederstilling, for noe snev av kompetanse har de i hvert fall ikke. Og nei, det er selvsagt ikke lov til å fortelle om forhold som kun angår en annen arbeidstaker på denne måten. Men nå vet du jo i det minste at du heller ikke kan fortelle noe som helst selv til denne sjefen, og så får du jo nesten vurdere om du er interessert i å jobbe et sted der selv ledere baksnakker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå