Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to store, kvadratiske vinduer i stuen som trenger skjerming når solen står som verst på dagen. Viduene befinner seg ganske høyt oppe på veggen, og vi tror ikke det vil passe med hverken lange gardiner (vil se rart ut når vinduet er så høyt) eller korte gardiner (litt husmoraktig).

Hvert vindu har igjen to vindusdører som åpnes innover i leiligheten. Mellom toppen av det åpne vinduet og karmen er det knapt 1 cm, så vi ser ikke for oss at det kan henge noe som helst inne i karmen. Rundt vinduet er det en relativt bred list, som det neppe er fint å henge noe direkte på. Så hva gjør vi når vi hverken kan ha gardiner utenpå, eller rullgardin, lameller eller lift som festes inne i karmen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har sett lignende med persienner som dekker bare vinduet.

Ellers er jeg på jakt etter gardiner som vi kan bruke om sommeren. Litt tykkere, mener jeg, men også pene ... Sånn at man kan sove om natta.

Gjest Tirkes
Skrevet

Vi hadde persienner fastskrudde i vindusrammen i et takvindu engang. Jeg ble gal av dagslyset som falt inn og synes løsningen som var der (gardiner festet oppe og nede på sånn tragisk hvit vaier) va stygt. Kjøpte persienner og persiennesaks, fikk klippet til i passe størrelse og skrudde fast oppe og nede. Det var bittelitt "heng" på midten, men overraskende lite.

En sånn løsning vil jo bare gi "heng" mens vinduet er åpent.

Så spørs det hvor pent man synes det er da. Jeg er egentlig ikke tilhenger av persienner, men de er uhyre praktiske. Man kan kanskje gjøre noe lignende med en liftgardin?

• Liker 1
Skrevet

Hva med liftgardin festet med borrelås til rammen på vinduet?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...