MockingJay Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Rett og slett, hvorfor og hvordan endte du opp der du er karrieremessig? Og hva er fordelene og ulempene med ditt yrke? Det jeg mener med fordeler og ulemper er feks, en flygeleder må jobbe annenhver helg(Ulempe), Men en fordel er at de flyr nesten gratis når de er ute å reiser.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 Studerer provisorfarmasi: Fordeler: -God lønn -Lett å få jobb -Faglig interessant -Blir autorisert helsepersonell -Variable jobbmuligheter Ulemper: -Vanskelig studie -Kvinnedominert -Kan bli en del kveldsjobbing -Jobbe på apotek kan bli kjedelig i lengden
MockingJay Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2012 Takk for svar! Det er fint å høre om andre folk sine yrker, og det gjør jo også at jeg blir oppmerksom på forskjellige studier i en jungel av dem.
Gjest scorpius Skrevet 12. mars 2012 #4 Skrevet 12. mars 2012 Jobber som ambulansearbeider. Fordeler: - variert og utfordrende - jobbe med mennesker - Jobber med mye menn, noe jeg trives godt med. - kjempespennende! Ulemper: - turnusen - det hender at det er vanskelig å ikke ta med jobben hjem Det var alt jeg kom på i farta!
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #5 Skrevet 12. mars 2012 Er siviløkonom. Fordeler: - veldig bra lønn - Spennende jobb (det er mye man kan jobbe med, det finnes både kjedelige og morsomme jobber for siviløkonomer) - får reise en del gjennom jobben Ulemper - Veldig travelt i perioder - Folk har litt fordommer mot økonomer og tror vi er veldig kjedelige.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #6 Skrevet 12. mars 2012 Jeg er norsklektor. Jeg visste ikke hva jeg ville blir da jeg begynte å studere, det var ikke noe jeg tenkte på da jeg begynte. Ettter en liten "hva skal jeg bruke dette til"-krise begynte jeg å tenke på hva jeg ville jobbe med. Kjente noen som tok Lektor-programmet, og etter å snakket med dem begynte jeg på det. Det brukte lang tid på å "godta" at jeg skulle gå inn i et lavstatusyrke som lærer. Fikk gode karakterer på vgs, og gjorde det bra med studiene, og det fristet ikke med lavstatusyrke som får mye pepper og kjeft, men mens jeg studerte aksepterte jeg det, og det viktigste er tross alt at man trives med det man gjør. Fordeler: - Jeg møter masse flott ungdom. - Jeg får lese mange fine elevtekster. - Ingen arbeidsdager er like. - Jeg utfordrer meg selv daglig, både faglig, pedagogisk og på det personlige plan. - Jeg får en fantastisk følelse når jeg har laget et godt opplegg som elevene liker og lærer noe av. - Jeg møter mange hyggelige og engasjerte foreldre. - Jeg får være kreativ. - Jeg kan jobbe (nesten) hvor som helst i landet. - Avspasering om sommeren i tilknytting til sommerferien. Ulemper: - Veldig stor arbeidsmengde (spesielt det første året). - Mye ubetalt overtid (mye kveldsarbeid, helgearbeid + jobbing i "ferier") - Trange budsjetter legger begrensninger på hva man kan gjøre i undervisninger. - Liten arbeidspult og nesten ikke plass til permer/bøker etc., samt for mye bundet arbeidstid og stadig noen som går ut og inn av arbeidsværelset gir dårlige arbeidsforhold. - Slitt skole og lite hyggelige klasserom, svært dårlig inneklima og altfor små klasserom dersom klassen har mer enn 25 elever. - For mye tid går med til papirarbeid og formaliteter, for lite tid til for- og etterarbeid i forbindelse med undervisning. - For mange suppemøter, møter bare for å ha møter. - Man møter mange skjebner, elever som sliter og vanskelige hjemmeforhold, og altfor mye får man ikke gjort noe med. - Hver elev har hver sin pc - svært krevende å være klasseleder. Manglende forståelse fra skoleledelse og andre når det gjelder muligheten til å kunne slå av tilgangen til Internett innimellom. - Frekke elever og elever uten folkeskikk - Foreldre som ikke forstår eller vil innse at den snille gutter/jenta de ser hjemme ikke er fullt så snill på skolen eller med medelevene. - Lønnen står ikke til arbeidsmengden. - Svært vanskelig å avspasere i løpet av skoleåret. - Man må betale for kaffe og te, og skal man ha det hyggelig må man gjøre alt selv. Arbeidsgiver gjør ingenting. Jeg trives veldig godt som lærer, og angrer ikke på yrkesvalget mitt. Samtidig er det veldig mye som kunne vært bedre, og som kunne gjort arbeidsdagen mye bedre og enklere, både for lærerne og elevene. 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #7 Skrevet 12. mars 2012 Jobber som ambulansearbeider. Fordeler: - variert og utfordrende - jobbe med mennesker - Jobber med mye menn, noe jeg trives godt med. - kjempespennende! Ulemper: - turnusen - det hender at det er vanskelig å ikke ta med jobben hjem Det var alt jeg kom på i farta! Har du kommet over folk som har hengt seg, og skutt seg selv? Hvordan var det?
Gjest Bond Skrevet 13. mars 2012 #8 Skrevet 13. mars 2012 (endret) Forskning innen halvmyke fag, er stipendiat nå men vil gjerne fortsette med forskning også senere. Fordeler - spennede og utfordrende hverdag, en del prosjektarbeid og frister, dynamisk og aldri kjedelig - alltid faglig krevende, man lærer noe nytt hver dag - kollegaer med faglig spisskompetanse som er på ledende nivå - fleksibel arbeidstid - mye personlig frihet - muligheter for faglig utvikling hjemme og utenlands - passe mengde jobbreiser (nok for å se litt rundt, og ikke så mye at det er plagsomt) - morsomt å undervise og veilede, kontakt med studenter er givende - varierende arbeidsoppgaver, alltid forskjellige ting som man er involvert i Ulemper - relativt sett dårlig lønn - veldig uforutsigbar framtid mtp jobbsituasjon og mulige faste stillinger senere - konstant press å være 'best i klassen', forventningspress - mye 'uformell' overtid, for mye jobb generelt Endret 13. mars 2012 av Bond
Gjest scorpius Skrevet 14. mars 2012 #9 Skrevet 14. mars 2012 Har du kommet over folk som har hengt seg, og skutt seg selv? Hvordan var det? Har jobbet på ambulanse i 4 år nå, så har sett flere triste skjebner. Spesielt i begynnelsen gjorde det veldig vondt. Var ekstra vanskelig å skille mellom jobb og privat, men etterhvert har det blitt mye enklere. Dessuten møter jeg mange fine mennesker på jobben også! Jobben er jo ikke bare død og ulykker. Det er mye transport også.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #10 Skrevet 18. mars 2012 Jobber som ambulansearbeider. Fordeler: - variert og utfordrende - jobbe med mennesker - Jobber med mye menn, noe jeg trives godt med. - kjempespennende! Ulemper: - turnusen - det hender at det er vanskelig å ikke ta med jobben hjem Det var alt jeg kom på i farta! Er det vanskelig å samkjøre det med familien? Altså, blir det mye kvelds/nattvakter? Kanskje litt dumt spørmsmål, men tenker bare sånn om det går opp i kabalen. Jeg er norsklektor. Jeg visste ikke hva jeg ville blir da jeg begynte å studere, det var ikke noe jeg tenkte på da jeg begynte. Ettter en liten "hva skal jeg bruke dette til"-krise begynte jeg å tenke på hva jeg ville jobbe med. Kjente noen som tok Lektor-programmet, og etter å snakket med dem begynte jeg på det. Det brukte lang tid på å "godta" at jeg skulle gå inn i et lavstatusyrke som lærer. Fikk gode karakterer på vgs, og gjorde det bra med studiene, og det fristet ikke med lavstatusyrke som får mye pepper og kjeft, men mens jeg studerte aksepterte jeg det, og det viktigste er tross alt at man trives med det man gjør. Fordeler: - Jeg møter masse flott ungdom. - Jeg får lese mange fine elevtekster. - Ingen arbeidsdager er like. - Jeg utfordrer meg selv daglig, både faglig, pedagogisk og på det personlige plan. - Jeg får en fantastisk følelse når jeg har laget et godt opplegg som elevene liker og lærer noe av. - Jeg møter mange hyggelige og engasjerte foreldre. - Jeg får være kreativ. - Jeg kan jobbe (nesten) hvor som helst i landet. - Avspasering om sommeren i tilknytting til sommerferien. Ulemper: - Veldig stor arbeidsmengde (spesielt det første året). - Mye ubetalt overtid (mye kveldsarbeid, helgearbeid + jobbing i "ferier") - Trange budsjetter legger begrensninger på hva man kan gjøre i undervisninger. - Liten arbeidspult og nesten ikke plass til permer/bøker etc., samt for mye bundet arbeidstid og stadig noen som går ut og inn av arbeidsværelset gir dårlige arbeidsforhold. - Slitt skole og lite hyggelige klasserom, svært dårlig inneklima og altfor små klasserom dersom klassen har mer enn 25 elever. - For mye tid går med til papirarbeid og formaliteter, for lite tid til for- og etterarbeid i forbindelse med undervisning. - For mange suppemøter, møter bare for å ha møter. - Man møter mange skjebner, elever som sliter og vanskelige hjemmeforhold, og altfor mye får man ikke gjort noe med. - Hver elev har hver sin pc - svært krevende å være klasseleder. Manglende forståelse fra skoleledelse og andre når det gjelder muligheten til å kunne slå av tilgangen til Internett innimellom. - Frekke elever og elever uten folkeskikk - Foreldre som ikke forstår eller vil innse at den snille gutter/jenta de ser hjemme ikke er fullt så snill på skolen eller med medelevene. - Lønnen står ikke til arbeidsmengden. - Svært vanskelig å avspasere i løpet av skoleåret. - Man må betale for kaffe og te, og skal man ha det hyggelig må man gjøre alt selv. Arbeidsgiver gjør ingenting. Jeg trives veldig godt som lærer, og angrer ikke på yrkesvalget mitt. Samtidig er det veldig mye som kunne vært bedre, og som kunne gjort arbeidsdagen mye bedre og enklere, både for lærerne og elevene. Har tenkt lenge på dette med lærer yrket. Og jeg tenker nok det samme som du gjør i starten. Det er jo veldig dumt at dette yrket blir sett på som det gjør. Hadde det vært høyt lønnet er jeg sikker på at jeg hadde valgt det uten tvil. Egentlig ganske dum tankegang. Tviler ikke på at jeg hadde trivdes. Men samtidig så føler jeg at jeg "skuffer" meg selv, og at jeg tenker at jeg har jobbet så hardt i real fagene for å "bare" bli lærer. Men jeg kan jo si at jeg allerede har søkt på lærer utdanningen også. 1-7 klasse. Forskning innen halvmyke fag, er stipendiat nå men vil gjerne fortsette med forskning også senere. Fordeler - spennede og utfordrende hverdag, en del prosjektarbeid og frister, dynamisk og aldri kjedelig - alltid faglig krevende, man lærer noe nytt hver dag - kollegaer med faglig spisskompetanse som er på ledende nivå - fleksibel arbeidstid - mye personlig frihet - muligheter for faglig utvikling hjemme og utenlands - passe mengde jobbreiser (nok for å se litt rundt, og ikke så mye at det er plagsomt) - morsomt å undervise og veilede, kontakt med studenter er givende - varierende arbeidsoppgaver, alltid forskjellige ting som man er involvert i Ulemper - relativt sett dårlig lønn - veldig uforutsigbar framtid mtp jobbsituasjon og mulige faste stillinger senere - konstant press å være 'best i klassen', forventningspress - mye 'uformell' overtid, for mye jobb generelt Stipendat? Hva er det for noe? Hvordan foregår din dag?
Gjest Bond Skrevet 18. mars 2012 #11 Skrevet 18. mars 2012 (endret) Stipendiat betyr i praksis at man er ansatt mens man tar doktorgrad Hverdag består i teori av 75% forskning og 25% pliktarbeid for arbeidsgiveren. I praksis betyr det at man har en del diverse oppgaver som er en del av forskning: skriving, lesing, datainnsamling, analyse, osv altså alt dette for eget prosjekt, men også for eksterne prosjekter. I tillegg kommer det deltakelse på et par internasjonale konferanser i året + skriving av konferansrpapere, skriving av artikler for publisering som ikke er en del av prosjektet, deltakelse på workshops, seminarer og lignende, gi tilbakemeldinger til andre, delta på kurs, skrive kurspapere, review til tidsskrifter av og til, og da haugevis av møter hele tiden (i hvert fall føles sånn). Og man har muligheter for opphold i utlandet om man vil. Og som pliktarbeid (de 25%), om man har en slik stilling (ikke alle stipendoatstillinger har dette inkludert), kan bety mange ting. Man underviser forskjellige relevante fag, veileder bachelor og masteroppgaver, er sensor på eksamene, man gjør diverse administrativt arbeid, jobber kanskje en del med web, jobber med prosjekter som har med studenter å gjøre, jeg har også arrangert en konferanse, og så videre. Mye forskjellig altså. men det er jo også de som bare underviser som pliktarbeid, så det er ganskre individuelt. Jeg har nok gjort ganske mye forskjellig. Formelt er dette 25%, praksis kan se ganske annerledes ut. Har man mye undervisning en uke, får man ikke gjort stort annet, selv om man ikke underviser hver eneste time. Pliktarbeid krever mye, men man får også mye interessant og relevant erfaring. Anbefaler ikke å ta doktorgrad med mindre du virkelig vil og har behov for dette senere. Det er energikrevende og det er mye stress. Og man har egentlig aldri helt fri. Jeg er sykemeldt hjemme nå, men har likevel bøkene med meg, og måtte ta et bevist valg å reise på ferie uten datamaskin som jeg jobber på i fjor (første gang jeg gjorde det). Man har jobb stort sett hele tide med seg. Hvis ikke fysisk, da sitter det godt i bakhodet Vil ikke skremme noen vekk, det er også utrolig fascinerende og morsomt, og jeg er utrolig fornøyd med alt egentlig! Men jeg trives å være på farta og ha mye å gjøre. Men så er jeg den som gjerne sitter på fest og diskuterer rollen av positivisme i nåtidens tysk samfunnsvitenskapelig forskning, så har nok blitt litt nerdret av jobben Endret 18. mars 2012 av Bond
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #12 Skrevet 18. mars 2012 Jobber som kommunal saksbehandler innen arealplanlegging. Det var ikke er planlagt yrke. Jeg begynte på et studie der jeg likte fagene, men hadde ingen aning om hvordan jobb jeg kunne få. Begynte i faglig jobb først(miljøfag), men gikk gradvis over på planfag. Etter en del interne omveltninger og omprioriteringer jobber jeg nå fulltid med plan, og trives godt med det! Fordeler: - Ok lønn - Treffe interessante mennesker - Spennende å få bidra til utforming av omgivelsene - Spennende prosjekter med spennende utfordringer - Forutsigbar arbeidstid (vertfall i teorien) Ulemper: - En del upopulære avgjørelser - Tidldels mye rutinearbeid - Faglig ensomt i en liten kommune
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #13 Skrevet 18. mars 2012 Barnevernspedagog + Spennende jobb Faglig utvikling Den følelsen når det ENDELIG går bra - og du har fått være en del av den veien. Egen utvikling Lærer noe nytt hver dag Får jobbe med mange fantastiske ungdommer - Lønn ( Taper økonomisk på langsikt ) Når det går dårlig for brukeren, endten på grunn av at hjelpeapparatet svikter - eller fordi brukeren gir opp/mister motivasjonen Når brukeren tar sitt eget liv / Prøver å ta sitt eget liv
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #14 Skrevet 19. mars 2012 Har tenkt lenge på dette med lærer yrket. Og jeg tenker nok det samme som du gjør i starten. Det er jo veldig dumt at dette yrket blir sett på som det gjør. Hadde det vært høyt lønnet er jeg sikker på at jeg hadde valgt det uten tvil. Egentlig ganske dum tankegang. Tviler ikke på at jeg hadde trivdes. Men samtidig så føler jeg at jeg "skuffer" meg selv, og at jeg tenker at jeg har jobbet så hardt i real fagene for å "bare" bli lærer. Men jeg kan jo si at jeg allerede har søkt på lærer utdanningen også. 1-7 klasse. Så bra at du har søkt! Jeg kjenner veldig godt igjen følelsen av at man "skuffer" seg selv. Karaktermessig kunne man like gjerne studert jus i Oslo, og så "kaster" man det bort på et lærerstudium? Om det er noen trøst så kommer man over skuffelsen, og videre ser man at man kun skuffer seg selv dersom man gjør en dårlig jobb som lærer. Poenggrensen sier ingenting om hvor viktig yrket er. Man har muligheten til å påvirke så mange mennesker, og er man interessert i faget/fagene man har, så kan man spre faglig interesse og glede. Jeg jobber selv i vgs, og har nok en del andre utfordringer enn det man har i barneskolen, men det betyr ikke at det å undervise i barneskolen er enkelt eller uviktig. Det er kjempeviktig med dyktige lærere på alle trinn, også barnestrinnet. Det er der man legger grunnlaget, både når det gjelder det faglige og forholdet til skolen. Har barneskolelæreren gjort en dårlig jobb merker man det raskt når elevene kommer videre i skolesystemet. Jeg tenker også at noen må være med på å snu omdømmet og statusen til lærerne, man kan ikke bare sitte stille og se på at andre skal gjøre det. 2
Zoë Castillo Skrevet 19. mars 2012 #15 Skrevet 19. mars 2012 Så bra at du har søkt! Jeg kjenner veldig godt igjen følelsen av at man "skuffer" seg selv. Karaktermessig kunne man like gjerne studert jus i Oslo, og så "kaster" man det bort på et lærerstudium? Om det er noen trøst så kommer man over skuffelsen, og videre ser man at man kun skuffer seg selv dersom man gjør en dårlig jobb som lærer. Poenggrensen sier ingenting om hvor viktig yrket er. Man har muligheten til å påvirke så mange mennesker, og er man interessert i faget/fagene man har, så kan man spre faglig interesse og glede. Jeg jobber selv i vgs, og har nok en del andre utfordringer enn det man har i barneskolen, men det betyr ikke at det å undervise i barneskolen er enkelt eller uviktig. Det er kjempeviktig med dyktige lærere på alle trinn, også barnestrinnet. Det er der man legger grunnlaget, både når det gjelder det faglige og forholdet til skolen. Har barneskolelæreren gjort en dårlig jobb merker man det raskt når elevene kommer videre i skolesystemet. Jeg tenker også at noen må være med på å snu omdømmet og statusen til lærerne, man kan ikke bare sitte stille og se på at andre skal gjøre det. Veldig enig. Jeg er snart ferdig med lektorutdanningen min, og jeg har en del arbeidserfaring, så jeg vet hva jeg går til. Jeg gleder meg, men likevel stikker det i hodet hver gang jeg leser ordet "siviløkonom". Jeg hadde blitt like lykkelig som det, og sikkert endel rikere, men jeg prøver å tenke at det jeg ikke sitter igjen med i lønn, tar jeg igjen med følelsen av å ha en meningsfull og samfunnsskapende, viktig jobb. 2
sauen87 Skrevet 19. mars 2012 #16 Skrevet 19. mars 2012 Valget sto mellom økonom og sykepleier. Valgte økonomi pga lønn og arbeidstider, pluss mulighet for å få fulltidsarbeid. Er fremdeles i studiene, men kan nå si litt om inntrykket mitt. Fordeler: -god lønn -varierte arbeidsmuligheter -forholdsvis enkelt å få jobb -Arbeidstider er som regel 8-16 -Interessant studie som gir mye "allmennkunnskap", spesielt ledelses-, psykologi- og samfunnsøkonomiske fag Ulemper: -Mannsdominert - det kan være vanskelig for kvinner å få til karriere -Endel tunge/"tørre" fag under utdannelsen -Mye ansvar, i endel stillinger blir det mye overtid
MissStiles Skrevet 19. mars 2012 #17 Skrevet 19. mars 2012 Jobber innen reiselivsbransjen. Fordeler: - varierende arbeidsoppgaver - mange muligheter innen firma - man kan hjelpe til i flere avdelinger - studieturer - gode rabatter på reiser Ulemper: - Kan ofte bli veldig mye overtid - man vet aldri hva som skjer - Kan ikke akkurat juble over lønna - ikke akkurat et ungt arbeidsmiljø
Envy Skrevet 19. mars 2012 #18 Skrevet 19. mars 2012 Jeg endte opp med jobben min pga utdanningsmesse faktisk! Begynte å jobbe som ekstra for å se hvordan det var, og tar utdanningen nå. Fordeler: + praktisk/teoretisk LØNNET utdanning + turnus + VELDIG sosialt + interessant og variert + viktig og samfunnsnyttig + får hjelpe mennesker som virkelig trenger det + uniformert + statlig, trygt! Ulemper: - turnus (ja, det er både en fordel og en ulempe) - veldig strengt på arbeidstidsreglement, vanskelig å få overtid - kan havne i farlige/ekle/snittefarlige situasjoner - forholdsvis lavtlønnet til å innebære en del risiko
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #19 Skrevet 19. mars 2012 Jobber som lege. Endte opp som det, fordi jeg er en narsissist, og gikk inn i sterk depresjon da jeg ikke lykkes like godt som det jeg hadde håpet i realfag, matteolympiade + fysikkolympiade. Jeg fant ut at jeg da ikke gadd å bli en halvdårlig ingeniør eller matematiker, hvordan faen skulle det gitt meg glede? Hadde tenkt å bare holde hodet over vannet igjennom studiet, og surfe på den statusen yrket gir meg, vel vitende om at jeg i yrkeslivet ikke vil kunne skape noe varig som jeg kan vise til og som vil kunne dokumentere hvor bra jeg som person er i forhold til alle andre i verden. Jeg ser på livet først og fremst som en konkurranse, og om man blir likt, er ikke så farlig, så lenge man kan være best. Vel, jeg endte opp med å legge litt mer innsats ned i det, og man blir på en måte litt formet av omgivelsene sine. Jeg fikk jobben jeg har nå, mest pga rykter (omtrent alt handler om rykter, det fins omtrent ikke objektive parametre). Ulempene er at arbeidsmiljøene er veldig dårlig i de store byene, hvor alle vil jobbe, og i de prestisjetunge grenene. Belastningen på vakt på de sykehusene hvor jeg har jobbet, har vært provoserende hard, og det er et ikke-avklart spm hvem som egentlig har ansvaret når ting ikke går optimalt, slik det står i litteraturen. Du kan ikke være på to steder på en gang, men leser du lovverket, så skulle man tro en var forpliktet til det. En annen stor ulempe med yrket er damer. Jeg fordrar ikke damer. Jeg hadde en kvinnelig kollega på forrige sykehus, og hun etterlot seg alltid jobb til nestemann, fordi hun ikke fikk ting unna. Det neste er at de bruker unga sine som brekkstang. Det er da faen ikke min feil at du fikk deg barn, hvorfor skal jeg være tvunget til å ta upopulære vakter så du skal få være med den stygge lille parasitten din, for faen? Det siste er at det er så mye sånn dikkedull-dilldall med damer. Det er som i saken mot Nedkvitne. De lager intriger, og om du er misfornøyd med noe faglig, så klarer de alltid vri det over på noe usaklig. Som at du må servere argumentene dine med rosa sløyfe på. Kjerringene kompenserer for egen udugelighet med å finne på pseudolover om kommunikasjon. Kan du ikke sy madrasser? Gjør ingenting, sykehuset og kollegaene må dekke opp feilene dine, det eneste viktige er at det som kommer ut av kjeften din er akseptabelt. Men det aller verste med jobben er sykepleiere. Sykepleiere er virkelig jævlige greier. Jeg har begynt å telle antall timer til jeg kan komme meg ut i privat praksis på grunn av sykepleiere. Eller kanskje problemet ikke er sykepleiere i seg selv, men svake ledere som tillater sykepleiere å spre gift i systemet. Når jeg står på intensiven og lurer på hva jeg skal gjøre med en pasient som er blitt dårlig, og turnuslegen ringer og ber meg komme ned å sy en pasient som turnuslegen selv tør å sy, og som jeg har sagt jeg vil at turnuslegen skal sy, og så ringer han allikevel fordi SYKEPLEIEREN IKKE ER KOMFORTABEL med at hun syr, da er jeg faen meg nummeret før jeg får hjerneblødning og blodet spruter ut av øra og nesa mi. Her skal en jævla faens sjukepleier få lov til å diktere hvordan JEG skal bruke tiden MIN, når jeg er den som er JURIDISK ansvarlig og på nattestid den som må styre skuta, fitte hællvete som jeg koker bare jeg tenker på det. Og de får det til på magisk vis, ettersom turnuslegen som skal hjelpe MEG, er redd for personlige konsekvenser dersom sykepleierene rotter seg sammen og bestemmer seg for å klage på vedkommende. Jeg har tatt det opp med sjefen, men han er en løk. Heldigvis er de verre mot hverandre enn mot meg. Intensivsykepleiere mot mottakssykepleiere, det er et vakkert syn Herregud, for noen høner. Det eneste bra med yrket, er at jeg vet det hadde vært så mye verre om jeg hadde vært i et mykt akademikerfag, selv om jeg da hadde vært bedre enn resten, og at jeg ikke hadde likt å være en dårlig realist. Problemet er damer. De forgifter samfunnet. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #20 Skrevet 19. mars 2012 Matematiker. Fordeler: God lønn Gode jobbmuligheter En utdannelse som kan brukes til mangt Ulemper: Tidvis tørt. Meget tørt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå