Gå til innhold

Greie navn på tvillinger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått tvillinger og sliter med navn. Hva synes dere om navnene Max og Maya på tvillingene? Det er det min mann vil at de skal hete. Jeg tenkr selv at navnene i seg selv er jo helt greie, men problemet mitt er bakgrunnen og det er det at min mann driver mye med 3d-modellering og der er det to ganskje kjente og puplære program som heter 3ds Max, (ofte bare kalt Max) og Maya. Og det synes jeg blir litt sært. Skal barna mine bli oppkalt etter 3d programmer? Jeg synes ikke det.

Noen synspunkter på det?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke Max, men Maya er fint (enda finere om man skriver Maja).

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke? Jeg kjenner flere sivilingeniører som har kalt opp sine barn både etter grunnstoff, SI-enheter og data-programmer. Jeg synes ikke det er noe annerledes enn å kalle opp barn etter skuespillere eller roman-/filmkarakterer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes man skal stave jentenavnet på den naturlige måten, altså Maja. Maya for meg er bare en indianerstamme. Ellers synes jeg kanskje Max og Maya er litt for like, men navnene er greie i seg selv.

• Liker 3
Skrevet

Synes det er kult, jeg!:) men da med y, ikke j. Har aldri likt maja, ser så veikt ut... maya er litt røffere!:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns i utgangspunktet begge navna er fine, og de passer fint sammen. At de er oppkalt etter datagreier ser jeg som et ekstra pluss (nerd, a'gitt :sjenert:)

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes Maya (spesielt med Y) et kjempefint navn! Personlig hvis jeg skulle hatt en sønn ville nok kalt han for Maximillian og brukt Max som kallenavn. Synes liksom det er så kort. Men navnene passet bra sammen ;)

AnonymBruker
Skrevet

Syns at begge navnene, spesielt Max, er utrolig harry. For ikke å snakke om Maximillian. *grøss*

• Liker 10
Gjest carmii
Skrevet

Jeg har litt dårlige assosiasjoner med navnet Max, men Maya er veldig fint synes jeg. At de er "oppkalt" etter 3d programmer synes jeg ikke var så ille, det var nesten litt søtt. :)

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Mads og Maya :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gabriel og Isabel.

Bare TULL at de må ha samme forbokstav.

• Liker 2
Skrevet

Maja er fint, Maya er dels harry og dels en indianerstamme. Max har jeg aldri likt, men hver sin smak...

• Liker 1
Skrevet

Max høres veldig svenskt ut, og tenker mest på "maksimum" eller hamburgerkjede når jeg hører det. Men Maja (ikke y) liker jeg godt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg kan ikke huske jeg leste at barna MÅTTE ha samme forbokstav i innlegget.

folk er forskjellig noen liker det andre ikke.

• Liker 1
Skrevet

Gabriel og Isabel.

Er det så mye bedre å ha samme sluttstavelse :klo:

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor ikke? Jeg kjenner flere sivilingeniører som har kalt opp sine barn både etter grunnstoff, SI-enheter og data-programmer. Jeg synes ikke det er noe annerledes enn å kalle opp barn etter skuespillere eller roman-/filmkarakterer.

Kelvin og Candela? :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kan ikke dere bestemme et navn hver? han bestemmer Maya og du noe annet på gutten?

Mattias

Erik

Adrian

Thomas

mange alternativer:)

Gjest Spinell
Skrevet

Kelvin og Candela? :fnise:

He he, kjenner en fysiker med sønnen Henry.

Grunnstoffnavn har jeg tilgode å se. Natrine etter natrium klinger liksom ikke helt godt :fnise:

Dataprogrammer kan være personnavn også, så man trenger ikke kalle barnet Fortran eller C++ ;) Ada, derimot, er dermed et fint navn til et programmererbarn.

Men til TS: jeg holder med de andre som sier nei til Max og ja til Maja. Jeg ville ikke gått inn for å finne navn med samme forbokstav, engang. Navn som kler hverandre i "stil" og lengde, og som samtidig kler etternavnet er viktigere. Barna skal jo leve med navnet resten av livet :)

Skrevet

Jeg synes Maya er veldig pent (jeg ville faktisk uttalt "Maya" og "Maja" forskjellig og synes at "Maya" klinger bedre).

Max er et helt greit navn, men litt for likt jentenavnet synes jeg. Ville valgt et navn som startet på en annen bokstav. Også får jeg litt "Max Mekker"-følelse her ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...