Metfan Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Hei! Prøver å få til en sang om mitt "liv" som spiseforstyrret og deprimert, i tillegg til at jeg har angst. Er veldig glad i å holde på med musikk, jeg både synger og spiller gitar. Psykologen sa at det kanskje kan hjelpe litt å få følelsene mine ned på et ark. Har skrevet to vers som lyder slik: "The lights go out All around me Feels like I'm fading away My days and nights are troubled They only seems so grey Don't know what I have done I am ruined - I have none I tried to reach beauty with pain Now I will never be the same" Er dette dugelig? Og er det noen som kan komme med noen forslag videre? PS! Ikke klag på engelsken, er bare 15 år! Haha Blir takknemlig for svar
Gjest uAnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 Det er jo bare superchick sangen beauty from pain du har rotet litt med.
Metfan Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2012 Det er jo bare superchick sangen beauty from pain du har rotet litt med. "The lights go out all around me" og "beauty with pain" er tatt fra den sangen ja. Men ser på det mer som inspirasjon enn å ha rotet med en sang. Har jo ikke tatt noe mer fra sangen Om jeg ikke kunne tatt noen ord som er brukt før, hvilken sang hadde dette blitt da?
AryaUnderfoot Skrevet 12. mars 2012 #4 Skrevet 12. mars 2012 Spørs hva du vil med sangen det. Er den til eget bruk så gjør det jo ikke noe om du låner fra andre sanger og da var den dugelig ja. Men ville ikke stilt den frem som helt din egen kanskje?
Chord Skrevet 12. mars 2012 #5 Skrevet 12. mars 2012 Du bruker en annen sang som inspirasjon? Helt greit det, men jeg vil råde deg til å ikke bruke hele setninger fra den andre sangen. Bruk egne ord, lag egne setninger, og ta ifra hjertet DITT. Kun på den måten gjør du låten personlig, og det er det som etter mitt syn gjør en bra sang.
Pawn Hearts Skrevet 12. mars 2012 #6 Skrevet 12. mars 2012 Kanskje du skulle prøve å skrive den på norsk isteden. Man uttrykker seg som regel bedre på sitt eget språk.
Metfan Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 12. mars 2012 Altså, denne sangen er ment som terapi, ikke som noe stort som skal fram og ut i verden. Men uansett hvor mye du skriver, så kommer det jo alltid en setning som er lik en annen, i noen andres sang. Det er jo ikke sånn at melodien er den samme. Synes jeg klarer å uttrykke meg mye bedre på engelsk enn norsk, så kommer ikke til å endre noe på språket.
Pawn Hearts Skrevet 13. mars 2012 #8 Skrevet 13. mars 2012 Ja vel, da er det bare å fortsette på engelsk. Unnskyld hvis jeg virket negativ i forrige innlegg, men jeg tenkte at siden teksten er ment som terapi, ville det lønne seg å bruke det språket du uttrykte deg mest presis på, og jeg gikk egentlig ut ifra at det var norsk. Jeg har lest gjennom linjene dine noen ganger og synes de funker helt fint. Det er fullt mulig å bli kvitt spiseforstyrrelser (jeg kjenner selv flere), så hva med å uttrykke et håp også? Bare et forslag; jeg kan ikke fortelle deg hva du skal føle. Du ber oss om ikke å pirke på engelsken din, men jeg kan ikke dy meg: Seems er en entallsform, så du må kutte ut s-en og skrive seem isteden. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå