Gå til innhold

Nesten tre år gammel hund har begynt å jukke på eier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke holdt på sånn siden han var valp, men nå begynner han å jukke, pese og blir skikkelig stressa hver gang jeg skal til å dra, eller når han tror jeg skal dra. Bare jeg reiser meg fra sofaen begynner han :sjenert:

Han slutter når jeg sier nei, men prøver seg igjen rett etterpå og da kan det ta en god stund før han slutter helt.

Ingenting spesielt har skjedd og jeg skjønner ikke noe. Han er ellers en lydig og snill hund. Cocker spaniel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dominans eller litt kåt?

AnonymBruker
Skrevet

Verken dominant eller kåt. Det er sannsynligvis stress, det er den vanligste årsaken for jokking på mennesker. Du sier jo selv, at den blir stresset og peser.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Verken dominant eller kåt. Det er sannsynligvis stress, det er den vanligste årsaken for jokking på mennesker. Du sier jo selv, at den blir stresset og peser.

Men er det ikke rart at han plutselig har startet med det som treåring uten at det har hendt noe spesielt? Separasjonsangst helt plutselig? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan man gjøre med det? Vondt å se at han blir så stressa :tristbla:

• 2 uker senere...
Skrevet

Synes det hører ut som dominans... typisk hannhunder.. Moren til kjæresten min hadde en hannhund som nektet å la henne legge seg på sofaen - hver gang hun gjorde det ble den helt vill, helt til hun reiste seg opp igjen :gjeiper:

Skrevet

Hunder prøver ikke å dominere mennesker.

Dominante hunder jokker ikke heller.

Jokking er stress, intet mer, intet mindre.

AnonymBruker
Skrevet

Menneskefil?

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva man kan gjøre for å få ham til å slutte da? Eller hva som kan ha fått ham til å plutselig begynne med dette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva man kan gjøre for å få ham til å slutte da? Eller hva som kan ha fått ham til å plutselig begynne med dette?

Tror kanskje du kan få noen mer praktiske råd hvis du prøver dette forumet:

Hundeforum

Er noen skikkelig flinke folk der som hjelper så langt de kan, og mange i "hunde-miljøet" i Norge er innom der. Du kan jo også evt sende dem en direkte mail (er en kontakt-link der et sted) så en av deres instruktører svarer deg. Jeg har fått mye gode, praktiske tips her.

Vet ikke hva du skal gjøre med cockeren din, dessverre, annet enn å ønske dere lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Tror kanskje du kan få noen mer praktiske råd hvis du prøver dette forumet:

Hundeforum

Er noen skikkelig flinke folk der som hjelper så langt de kan, og mange i "hunde-miljøet" i Norge er innom der. Du kan jo også evt sende dem en direkte mail (er en kontakt-link der et sted) så en av deres instruktører svarer deg. Jeg har fått mye gode, praktiske tips her.

Vet ikke hva du skal gjøre med cockeren din, dessverre, annet enn å ønske dere lykke til!

Tusen takk for svar. Skal prøve der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...