Gå til innhold

Søppelmannen ble sint på meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, det heter søppelman, ikke sant? De som kjører rundt og tømmer søpla til folk. Så han ikke blir enda sintere nå :sjenert:

Men uansett, jeg mistet et glass i gulvet i går og i dag så var søppeltømmeren og hentet søpla. Jeg hadde bare kastet glasset i søppla og gikk ut med den i går kveld. I dag morges så ringte det på døra og der stod det en veldig sint mann med ei blodig hånd. Han hadde skåret seg på glasset og skjelte meg ut og mente jeg måtte sette opp advarsler når jeg kaster glass og at det ikke skal i søppla og mente det var min feil og hvis han nå må på legevakta så må jeg betale sa han så gikk han, mens han bannet for seg selv.

Men var dette min feil da? Jeg visste da vel ikke at søppeltømmerene rotet rundt i søppla til folk. Jeg trodde de bare satt den dunken på bilen så ble den heiset opp eller noe. Eller er det jeg som har gjort en stor feil her?

Videoannonse
Annonse
Gjest Apophis
Skrevet

Glass skal vel gjerne i dunkene for glass og hermetikk? Evt pakke det godt inn ihvertfall, så det slipper å skje ulykker som dette. Aner ikkje om de "roter" i søpla til vanlig forresten, har ihvertfall ikkje sett de gjøre det her. Hvordan visste han at det var ditt glass-søppel?

• Liker 3
Skrevet

I min verden er det en selvfølge at man pakker godt inn ting som folk kan skjære seg på, enten i masse avispapir eller i en eske.

• Liker 18
Skrevet

Pakket du inn glasset i det hele tatt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Glass skal vel gjerne i dunkene for glass og hermetikk? Evt pakke det godt inn ihvertfall, så det slipper å skje ulykker som dette. Aner ikkje om de "roter" i søpla til vanlig forresten, har ihvertfall ikkje sett de gjøre det her. Hvordan visste han at det var ditt glass-søppel?

Vi har søppeldunker utenfor huset så han må vel ha visst hvor det kommer i fra. Hvordan han visste at det var akkurat mitt eller om han bare gjettet vet jeg ikke.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Glasskår skal ikke kastes i vanlig restavfall. Det skal i egne containere for glass og metall. Og det for flere gode grunner.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Pakket du inn glasset i det hele tatt?

Nei, det tenkte jeg egentlig ikke så mye på. Likte det glasset godt så ble lei meg da det skjedde så bare kastet det i søpla. Kastet det jo med litt annet også, men det var ikke pakket inn direkte, men jeg kan si at det lå nederst og ikke øverst da jeg gikk ut med det på kvelden.

Skrevet

Synes dette var veldig underlig. Jeg har utsikt rett til søppelstativet vårt og har aldri sett renholdsarbeiderene rote i dunken. Er det noe som sitter fast, rister de litt ekstra på dunken. Uansett skal de vel også av hygiene og sikkerhetshensyn bruke hansker under arbeidet.

• Liker 5
Skrevet

Glasskår skal ikke kastes i vanlig restavfall. Det skal i egne containere for glass og metall. Og det for flere gode grunner.

Dette håndteres foskjellig rundt om. Noen steder skal det i restavfallet og andre steder i glassresirkulering.

• Liker 1
Skrevet

Synes dette var veldig underlig. Jeg har utsikt rett til søppelstativet vårt og har aldri sett renholdsarbeiderene rote i dunken. Er det noe som sitter fast, rister de litt ekstra på dunken. Uansett skal de vel også av hygiene og sikkerhetshensyn bruke hansker under arbeidet.

Likevel kan dyr eller små barn rote med søpla (selv om de ikke bør, o.l.) og jeg syns det burde være en selvfølge at man sørger for at man ikke legger fra seg ting som kan være til stor fare for andre.

Såpass langt bør man klare å tenke uoppfordret.

• Liker 2
Skrevet

I mitt hode har det alltid vært en selvfølge å pakke knust glass skikkelig inn i masse papir slik at søppelmannen ikkje skjærer seg på det. Fikk alltid streng beskjed av moren min om det da jeg var yngre. Trodde alle gjorde det. Selvfølgelig er det mennesker som håndterer søppelet ditt. Betyr ikke at de roter rundt nedi der, men er nok å komme borti posen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Får vel egentlig legge meg langflat her.

Men som sagt, nå lå jo glasset på bånd da og det lå i en ganske stor handlepose med masse annet i som i gjen var kastet i en dunk så er jo litt rart at han da klarer å skjære seg? Men så skal jeg og si da at jeg har null peiling på hvordan søppeltømmeren jobber da, bortsett fra små glimt her og der der det ser ut som de heiser dunken opp i bilen uten at de er nær den.

Skrevet

Likevel kan dyr eller små barn rote med søpla (selv om de ikke bør, o.l.) og jeg syns det burde være en selvfølge at man sørger for at man ikke legger fra seg ting som kan være til stor fare for andre.

Ja da har jeg nok syndet mot allmenne regler, for jeg har ved flere anledninger puttet glass i restavfallet. Men da i søppelposene selvfølgelig.

Hvis man skal ta hensyn til et senario hvor barn roter i søppelposene og finner noe de kan ta skade av, begynner det å bli over hva jeg synes er greit å skulle tenke på. Det er en rekke ting som normalt går i restavfallet som kan være farlige for barn, utenom glass.

• Liker 4
Gjest badeand1
Skrevet

Ja da har jeg nok syndet mot allmenne regler, for jeg har ved flere anledninger puttet glass i restavfallet. Men da i søppelposene selvfølgelig.

Hvis man skal ta hensyn til et senario hvor barn roter i søppelposene og finner noe de kan ta skade av, begynner det å bli over hva jeg synes er greit å skulle tenke på. Det er en rekke ting som normalt går i restavfallet som kan være farlige for barn, utenom glass.

Har også syndet.

Og er enig med deg i tillegg. :)

• Liker 1
Skrevet

For meg er det også barnelære å pakke inn knust glass slik at ingen kan skjære seg på det, det være seg søppelmann, dyr eller andre som skulle rote seg borti søppel.

Hvorfor han håndterte søpla slik at han skar seg, vet vi ikke, det er jo alltids mulig det var en grunn til det.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor han håndterte søpla på den måten vet jeg ikke. Kan være at posen datt på utsiden slik at han måtte ta den opp og kaste den baki bilen, eller at dunken var så full at han måtte ta av de øverste posene først før resten kunne tippes inn i bilen. (har selv jobbet med dette og det skjer stadig at jeg må ta i søpla, men je har alltid brukt tykke hansker siden jeg vet at ikke alle sorterer avfallet og vil nødig skjære meg, stikke meg på sprøyter eller få masse søl på meg)

Husk på det neste gang at du enten pakker slike ting godt inn eller enda bedre, kaster slikt der de skal kastes :)

Vi får ganske mye kjeft for alt og ingenting da det tydeligvis er helt greit å behandle de som jobber i renovasjonen som dritt, så skjønner at han kanskje ble litt sint selv om han kunne sagt ifra på en pen måte.

Og ikke bare måtte han på legevakta, men hele ruta ble satt på vent i mellomtiden da det er sjeldent at andre kan hoppe inn på minuttet....noe som betyr overtidsarbeid for ham

• Liker 3
Gjest Raindrops
Skrevet

I min verden er det en selvfølge at man pakker godt inn ting som folk kan skjære seg på, enten i masse avispapir eller i en eske.

Helt enig, dette har jeg fått banket inn i hodet siden jeg var lita. Jeg er såppas nøye på det at jeg har lært opp hun jeg deler kjøkken med til å gjøre det samme :gjeiper:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er å gå for langt å kalle glasskår "stor fare". Å kutte seg litt er svært sjelden farlig.

• Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet

Kan være at noe hang seg opp eller noe når de tømte det. Kan forstå at han ble ilter, men er jo kjapt gjort å ikke tenke seg om i et sånt tilfelle.

Jeg kaster glasskår i restavfallet også, men pakker det godt inn. Jeg skal innrømme at jeg har pakket det inn for min egen del og husholdningen, om noen stapper noe i søppelet, går ut med posen eller skal hente opp en kvittering eller hva som helst, så vil jeg helst ikke ha ulykker. Er også opplært til det hjemmefra.

Mamma pleide å pakke det inn i avispapir. Jeg bruker å mose det inn i tørkepapir og deretter putte det i feks en pizzaeske eller en tom Toro Lasagne-eske. (Samler papp i en skuff på kjøkkenet).

Skrevet

Veldig off-topic, men stort sett skal drikkeglass kastes i restavfallet :) (sjekk iallfall sorteringsguiden for kommunen du bor før du kaster det i glasscontaineren).

Tilbake til topic, jeg skjønner ikke hvordan søppelmannen klarte å kutte seg.. de har gjerne tykke arbeidshansker på, og vanligvis slenger de jo søppla i søppelbilen uten å grave oppi den.

Kanskje han så etter tomflasker? :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...