vertikalt Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Litt inspirert av "hva får deg til å stikke?" Altså ser mange skriver at de ikke gidder hvis den andre tar for mye kontakt/maser/viser for stor interesse.. men spørsmålet mitt blir jo da, hva er for mye? Flere ganger til dagen, et par dager i uka osv.. Hva mener dere?
Gjest Tidssone Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 Det kommer an på hvor interessert jeg er. 1
Gjest Søgni Skrevet 12. mars 2012 #3 Skrevet 12. mars 2012 Det er enormt vanskelig å svare konkret på, men det er definitivt noe i det. For min del handler det om situasjon, og ikke hvor ofte. Hvis jeg har sagt fra på forhånd at jeg blir opptatt, og han likevel ikke venter på svar, men istedet skriver flere meldinger eller ringer flere ganger, så blir det for mye. Det forveksler jeg fort med mas og null respekt for mine ønsker og behov, isåfall. Samtidig ser jeg jo at det er mitt ansvar å kommunisere dette skikkelig, i stedet for å forvente at andre er tankelesere.
Pene sko... Skrevet 12. mars 2012 #4 Skrevet 12. mars 2012 Å ringe meg 12 ganger om dagen blir litt i meste laget. De første par samtalene er trivelige, og noe jeg setter pris på. De resterende samtalene blir masete om det ikke er en viktig beskjed som skal gis.
Gjest -J- Skrevet 12. mars 2012 #5 Skrevet 12. mars 2012 Det er litt vanskelig å si. Av og til er det bare hyggelig med en høy frekvens, selv om jeg personlig ikke er den som er mest glad i kommunikasjon via tekst. Det jeg kan si sikkert er at om du sender flere meldinger før du får svar på den første, så maser du. Å ringe meg 12 ganger om dagen blir litt i meste laget. Er dette et gjentagende problem i livet ditt med damer du møter?
Steinar40 Skrevet 13. mars 2012 #7 Skrevet 13. mars 2012 Mas er noe som føles som stress. Noe man blir stresset av. Og dermed vil det være helt subjektivt. 2
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 13. mars 2012 #8 Skrevet 13. mars 2012 Mas er å få oppmerksomhet fra en person som jeg ikke ønsker å få oppmerksomhet fra. Hvis kjæresten din ser på det du sier som mas, så tar han deg for gitt og det som verre er. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #9 Skrevet 13. mars 2012 Flere ganger om dagen er ikke nødvendigvis for mye dersom man har en gjensidig samtale på f. eks sms, og gjerne med litt flørting. Det er når det bare går over i "Hvor er du nå? Hva gjør du nå?" osv. fem ganger i timen det blir litt i overkant.
Gjest Nica. Skrevet 13. mars 2012 #10 Skrevet 13. mars 2012 Mas er noe som føles som stress. Noe man blir stresset av. Og dermed vil det være helt subjektivt. Bingo. Det har noe med å oppfatte når andre synes det blir nok.
Gjest Bandit Skrevet 13. mars 2012 #11 Skrevet 13. mars 2012 Mas er noe som føles som stress. Noe man blir stresset av. Og dermed vil det være helt subjektivt. God beskrivelse. I tillegg avhenger mas av dagsform. Av og til er alt mas, andre dager tåler man alt. Som igjen peker på stressnivået. 1
Gjest MorAase Skrevet 13. mars 2012 #12 Skrevet 13. mars 2012 All oppnerksomhet fra menn som ikke er velbemidlede nok.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #13 Skrevet 13. mars 2012 For meg er det masete når noen jeg ikke er interessert i sender gjentatte meldinger uten å få svar. Jeg pleier å svare avvisende på en høflig måte hvis interessen ikke er der fra min side, hvis de da fortsetter med masse meldinger- er det mas. No driver jeg å sender hyppige meldinger med en fyr jeg har truffet, dette er gjensidige meldinger der begge viser like stor interesse for hverandre og begge stiller spørsmål og kommer med svar i en bli kjent fase. Da er det ikke masete, men koselig.... 1
Gjest .-L-. Skrevet 13. mars 2012 #14 Skrevet 13. mars 2012 Litt inspirert av "hva får deg til å stikke?" Altså ser mange skriver at de ikke gidder hvis den andre tar for mye kontakt/maser/viser for stor interesse.. men spørsmålet mitt blir jo da, hva er for mye? Flere ganger til dagen, et par dager i uka osv.. Hva mener dere? Når en viser tydelig at man er opptatt eller ikkje er interrisert ser eg på det som mas når den andre personen forsetter å stille spørsmål/snakke.
OhSerendipity Skrevet 13. mars 2012 #15 Skrevet 13. mars 2012 Nå skal det sies at jeg tenker "argh mas" hver gang mobilen ringer, uansett hvem det er og lenge før jeg i det hele tatt har sjekket hvem det er. Når jeg ser på displayet hender det jeg blir positivt overrasket og ombestemmer meg, men som regel ikke. Men altså, hvis jeg ikke har svart på en melding og han sender flere, anser jeg det som mas. OG hvis han fortsetter å ringe ukristelig mange ganger når jeg ikke tar telefonen, for han VET at jeg ringer opp igjen når jeg er ledig og da hjelper det ikke å ringe 17 ganger. Man er ikke ALLTID tilgjengelig, og tenk hvis jeg for eksempel sover? Vil du virkelig vekke meg bare for å minne meg på å svare på "skjera"-meldingen din? DET er mas, det. Jeg har vært utsatt for en sånn person, men etter at jeg endelig fant av-knappen på iphonen (dummeste kjøpet i mitt liv, det er en knustbar iq-test som koster en halv husleie) så ble livet litt enklere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå