Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har prøvd å koble til Ipaden min med Pc`n min i en stund nå, men tror det er et tilkoblingsproblem.

Jeg har hatt inni USB kabelen til Ipaden i USB-porten på pcn, og hører at den kobler seg til uten at det skjer noe som helst.

Vanligvis pleier jo Itunes`n å komme automatisk opp når jeg kobler til Ipaden/Ihonen osv.. men det gjør det ikke nå.

Gikk inn på Enheter og Skrivere på datamaskinen mens USB kabelen fortsatt var tilkoblet. Og der stod symbolet "Apple Mobile Device USB driver" inne, med en gul varseltrekant. Prøvde å feilsøke, men pc`n fant ikke løsning på problemet. Så kommer jeg like langt igjen.

Hadde tenkt å synkronisere Ipaden min med Itunes`n på pc`n.

Kan det være fordi jeg oppdaterte til Itunes 10.6.0.40 på lørdag?

Noen her som kan hjelpe? :)

Endret av AnnH
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å bare åpne iTunes programmet, og se om du finner iPaden din på lista der inne?

Skrevet

Har du prøvd å bare åpne iTunes programmet, og se om du finner iPaden din på lista der inne?

Ja, har det. Men den vises ikke på lista.

Og lade ikonet kommer heller ikke på ipaden når den er tilkoblet til pc'n..

Skrevet

Når jeg får det problemet er det som oftest fordi pc'en ikke klarer å føre nok strøm til enheten. Har du mye annet som er koblet til? Mobil, harddisker, webkamera etc? I så fall kan du prøve å dra ut mest mulig enheter før du kobler inn ipad'en. :)

Noe annet (men tvilsomt) kan være at usb'en har fått seg en liten skade og ikke får nok kontakt med pc'en. Dette skjedde med min eksterne harddisk en gang. Prøv å bytte usb ledning? Eventuelt bytt usb tilgang eller dytte den hardere inn eller opp/ned slik at de små knottene treffer ordentlig. (Men vær forsiktig så du ikke gjør mer skade).

Skrevet

Når jeg får det problemet er det som oftest fordi pc'en ikke klarer å føre nok strøm til enheten. Har du mye annet som er koblet til? Mobil, harddisker, webkamera etc? I så fall kan du prøve å dra ut mest mulig enheter før du kobler inn ipad'en. :)

Noe annet (men tvilsomt) kan være at usb'en har fått seg en liten skade og ikke får nok kontakt med pc'en. Dette skjedde med min eksterne harddisk en gang. Prøv å bytte usb ledning? Eventuelt bytt usb tilgang eller dytte den hardere inn eller opp/ned slik at de små knottene treffer ordentlig. (Men vær forsiktig så du ikke gjør mer skade).

Jeg hadde ingenting annet koblet til i maskinen, kun USB ledningen.

Kan prøve å finne ut om det er noe med USB ledningen :-)

Tusen takk for svar :-)

Skrevet

Står pc'en til lading? Noen ganger må pcen min være tilkoblet til strøm for å kunne gi strøm. Men da står det gjerne "lader ikke" på iPaden.

Skrevet

Står pc'en til lading? Noen ganger må pcen min være tilkoblet til strøm for å kunne gi strøm. Men da står det gjerne "lader ikke" på iPaden.

Har prøvd å ha pc'n på og uten lading, men ikke funket..

Men synes det er rart at jeg får opp ikonet "Apple Mobile Device USB driver" med varseltrekant på Enheter og Skrivere når USB kabelen som er i pc'n, er tilkoblet. Den kan vel ikke være ødelagt da? :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...