AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Noen som har forslag til et bra transparent pudder som jeg kan bruke til å sette sminken? Altså ikke et vanlig pudder med farge som skal matte ned eller noe. Bruker flytende foundation som gir masse glød, og vil helst ikke at pudderet skal dekke/"matte ned" denne gløden. Pudderet bør få sminken til å holde litt lenger, og gjerne gi en fin finish. Noen med erfaringer? :-)
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 Ikke erfaring selv, men har tenkt å prøve ut The Balm sitt etter å ha lest litt skryt her og der: http://nelly.com/no/skj%C3%B8nnhet-kvinne/skj%C3%B8nnhet/makeup/the-balm-883/sexy-mama-anti-shine-powder-883003-12/ http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=101727/Sexy_Mama/TheBalm/Pressed_Powders har ikke sett det i butikk andre steder enn i oslo, den ved rockefeller....husker ikke navnet har prød mange ulike puddere uten å være helt fornøyd, så det blir neste i rekken. nå bruker jeg mineralhygienics sitt matte pudder, men det er vel kanskje litt farget...? ganske fornøyd med det.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #3 Skrevet 12. mars 2012 ELF sitt "High Definition Powder" har jeg hørt mye positivt om. Føles silkemykt på huden. Grei pris også. http://www.eyeslipsface.co.uk/product~prodID~144.htm
Mimzi Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Jeg vil heller anbefale http://www.eyeslipsface.co.uk/product.asp?prodID=122¤cy=NOK Translucent Matte Powder fra e.l.f. Cosmetics. Dette er superbra!!!! Jeg blir alltid så blank i ansiktet nå som det er varmere, eller når jeg stresser, så bare pudrer jeg litt over med dette og vips er jeg fin og matt igjen i huden uten å se svett og blank ut. VERDT Å TESTE UT!! :-)
icec Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 (endret) ^ Tror ikke hun var ute etter et mattende pudder. Men det kan jo være verdt å teste ut selvom og evt. påføre en highlighter etter. Endret 13. mars 2012 av icec
casting Skrevet 13. mars 2012 #6 Skrevet 13. mars 2012 Bruker ett fra Guerlain, tror det heler Les Voilettes. Bruker det til å sette sminken med og rett på huden som et mineralpudder. Veldig behagelig på, gir ikke den flate masken som løst pudder av og til kan gi. Tror det finnes som helt transparent også, jeg har med litt farge i.
Chocoholic Skrevet 13. mars 2012 #7 Skrevet 13. mars 2012 Jeg liker veldig godt MAC prep&prime finishing powder. Er et løspudder og setter sminken. Det matter litt ned i og med at det er et pudder, men det stjeler ikke av gløden synes jeg da.
Secondbite Skrevet 14. mars 2012 #8 Skrevet 14. mars 2012 Jeg er veldig glad i elf sitt HD pudder som ble foreslått litt lengre opp i tråden! Huden blir virkelig silkemyk, og huden får en veldig fin "finish" - samtidig som det holder sminken ut over dagen I tillegg til et setting pudder kan det være lurt å bruke en primer under, om du ikke allerede gjør det
Foya Skrevet 14. mars 2012 #9 Skrevet 14. mars 2012 (endret) Er ikke elf et skikkelig billigmerke? Jeg kunne ikke tenkt meg å bruke produktene deres på huden. Jeg har hørt at et fra Laura Mercier skal være bra Edit: Retta litt på et ord Endret 14. mars 2012 av Foya
Secondbite Skrevet 14. mars 2012 #10 Skrevet 14. mars 2012 Er ikke elf et skikkelig billigmerke? Jeg kunne ikke tenkt meg å bruke produktene deres på huden. Jeg har hørt at et fra Laura Mercier skal være bra Edit: Retta litt på et ord Hvorfor er elf et drittmerke? Selv om produktene er billige betyr ikke det at de ikke er bra. De fokuserer på produktet i seg selv, og ikke så mye på forpakningen (som strengt tatt kunne vært bedre på noen produkter). fake edit: Ser du bytta om fra drittmerke til billigmerke nå - og jo, det er billig, men so what? Det er ikke alle som driter penger Og når jeg kan få gode produkter til en billig penge, jo da går jeg for det elf er som alle andre merker, og noen produkter er bedre enn andre. Personlig har jeg vært veldig fornøyd med elf så langt, med unntak av ett produkt. Hvorfor ville du ikke brukt de på huden din, forresten?
Foya Skrevet 14. mars 2012 #11 Skrevet 14. mars 2012 Hehe ja jeg såg selv at det ble teit å kalle det for drittmerke. Jeg mener å ha lest en del om at elf visstnok ikke er noe særlig, og spesielt ikke for huden. Slike pudder/foundationer fra billigere merker inneholder ofte mye fyllstoff som tetter porene. De kan gjerne se bra ut der og da, men på lang sikt kan det før til kviser osv. Jeg har slitt litt med kviser som jeg endelig er kvitt, og jeg er veldig nøye på hvilke produkter jeg bruker på huden. Men jeg kunne godt har prøvd en neglelakk eller øyenskygge fra elf.
Secondbite Skrevet 14. mars 2012 #12 Skrevet 14. mars 2012 Jeg skjønner Men det med problemer med kviser og uren hud trenger ikke å ha noe med merket å gjøre, i grunn. Mac blir jo sett på som et bra merke, men det er ikke alle som tåler det heller - så akkurat det blir jo veldig individuelt. Jeg har ikke kikket så veldig godt på ingrediensene på produktene, altså. Jeg kikker kjapt etter det jeg vet ikke er bra - men jeg er ingen hudlege, for å si det sånn
Gjest uAnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #13 Skrevet 14. mars 2012 ELF sitt "High Definition Powder" har jeg hørt mye positivt om. Føles silkemykt på huden. Grei pris også. http://www.eyeslipsface.co.uk/product~prodID~144.htm Vær obs på at du ikke må bli tatt bilde av med flash når du bruker HD-produkter, så ikke bruk det om du skal på fest eller andre steder hvor det blir tatt bilder.
Secondbite Skrevet 14. mars 2012 #14 Skrevet 14. mars 2012 Vær obs på at du ikke må bli tatt bilde av med flash når du bruker HD-produkter, så ikke bruk det om du skal på fest eller andre steder hvor det blir tatt bilder. Ironisk siden HD pudderne blir markedsført med hvor bra huden ser ut på bilder
Gjest uAnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #15 Skrevet 14. mars 2012 (endret) Ironisk siden HD pudderne blir markedsført med hvor bra huden ser ut på bilder De burde hatt som liten skrift at "du ser flott ut på bilder helt til noen bruker flash, da ser du ut som om du har dyttet trynet nedi en skål med kokain!" Endret 14. mars 2012 av uAnonymBruker 2
Secondbite Skrevet 14. mars 2012 #16 Skrevet 14. mars 2012 De burde hatt som liten skrift at "du ser flott ut på bilder helt til noen bruker flash, da ser du ut som om du har dyttet trynet nedi en skål med kokain!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå