AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Eksen har barna fra onsdag kl 17 og leverer dem på skolen torsdag morgen,hver uke. Så har han de annen hver helg fra fredag til mandag. Han har de tre uker om sommeren og annen hver høst- og vinterferie. Halve påskeuken og halve juleuken. Han sier at dette utgjør 40%.. Noen som vet om det stemmer?
Silfen Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 Jeg tipper, men 3 dager pr uke høres ut som omtrentlig 40 %. Jeg syns ikke overnevnte høres ut som 40 %, men som vanlig samvær sånn fra gammelt av.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #3 Skrevet 12. mars 2012 Ærlig talt, går vel an å regne selv? Stryker alle i matte for tida? :gjeiper: Men for all del, siden jeg ikke har noe bedre å gjøre: 1 dag i uka utgjør 52 dager. 3 dager annenhver helg utgjør 3x52/2=78 dager. 3 uker om sommeren utgjør 21 dager, minus 3 onsdager og 1-2 helger, så la oss si 14 dager. 1 høst- eller vinterferie utgjør 7 dager, minus onsdag og helg, si 3 dager da. 2 halve julepåskeuker utgjør 7 dager, trakk fra helg over, så gjør det ikke her. Totalt blir det 52+78+14+3+7=152 dager. 152/365=0,42, med andre ord 42%.
Silfen Skrevet 12. mars 2012 #4 Skrevet 12. mars 2012 Ærlig talt, går vel an å regne selv? Stryker alle i matte for tida? :gjeiper: Men for all del, siden jeg ikke har noe bedre å gjøre: 1 dag i uka utgjør 52 dager. 3 dager annenhver helg utgjør 3x52/2=78 dager. 3 uker om sommeren utgjør 21 dager, minus 3 onsdager og 1-2 helger, så la oss si 14 dager. 1 høst- eller vinterferie utgjør 7 dager, minus onsdag og helg, si 3 dager da. 2 halve julepåskeuker utgjør 7 dager, trakk fra helg over, så gjør det ikke her. Totalt blir det 52+78+14+3+7=152 dager. 152/365=0,42, med andre ord 42%. Men er du sikker på at samvær regnes på den måten? Jeg tror nemlig ikke det går an å si at man har f.eks. 40 % samvær kun fordi man har ungene hele sommeren og at det dermed går opp. Jeg er altså ikke sikker, men jeg tror det går på ukentlig/månedlig samvær og ikke totalen.
Sulosi Skrevet 12. mars 2012 #5 Skrevet 12. mars 2012 Husk at den barnet også skal ha tre uker sammenhengende med barnet på sommeren.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #6 Skrevet 12. mars 2012 Ts her. Joda, jeg kan regne, selv om jeg har et snev av tallfobi :gjeiper: Kom nok ikke godt nok fram i hovedinnlegget, men lurer på om feriene skal regnes med på denne måten? Føles bare som om han har de så lite. Ungene savner han. Men jeg har ikke økonomisk mulighet til at vi har de 50/50.Ikke tror jeg han er interessert heller..
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #7 Skrevet 12. mars 2012 Husk at den barnet også skal ha tre uker sammenhengende med barnet på sommeren. skal ha betyr ikke at det skjer.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #8 Skrevet 12. mars 2012 Men er du sikker på at samvær regnes på den måten? Jeg tror nemlig ikke det går an å si at man har f.eks. 40 % samvær kun fordi man har ungene hele sommeren og at det dermed går opp. Jeg er altså ikke sikker, men jeg tror det går på ukentlig/månedlig samvær og ikke totalen. Jeg har ikke snøring. Jeg har ikke barn, men kalkulator. :gjeiper: Er jo ikke verre enn å trekke fra de andre dagene da, så står man igjen med (52+78)/365=0,36, eller 36%. Uansett tett nok på. Dog, blir det ikke litt merkelig om den ene parten får regne med ferier, mens den andre ikke får? Skal regnestykket gi mening da må man jo først trekke fra samtlige ferieuker, noe som er tolv eller noe slikt for barn. Hvis vi prøver det, vil altså året ha 40 uker, og fyren vil ha barna 40+60 dager, av en total på 280. Da er vi igjen på 36%.
Silfen Skrevet 12. mars 2012 #9 Skrevet 12. mars 2012 Jeg har ikke snøring. Jeg har ikke barn, men kalkulator. :gjeiper: Er jo ikke verre enn å trekke fra de andre dagene da, så står man igjen med (52+78)/365=0,36, eller 36%. Uansett tett nok på. Dog, blir det ikke litt merkelig om den ene parten får regne med ferier, mens den andre ikke får? Skal regnestykket gi mening da må man jo først trekke fra samtlige ferieuker, noe som er tolv eller noe slikt for barn. Hvis vi prøver det, vil altså året ha 40 uker, og fyren vil ha barna 40+60 dager, av en total på 280. Da er vi igjen på 36%. Nei, men samtidig så skal vel samvær gå på det daglige. Så det nytter ikke å si at man skal ha barna i august - november, for det er så og så mye samvær. Forhåpentligvis så kommer det noen med mer peil enn meg og kimer inn med sitt.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2012 #11 Skrevet 12. mars 2012 Ts her. Joda, jeg kan regne, selv om jeg har et snev av tallfobi :gjeiper: Kom nok ikke godt nok fram i hovedinnlegget, men lurer på om feriene skal regnes med på denne måten? Føles bare som om han har de så lite. Ungene savner han. Men jeg har ikke økonomisk mulighet til at vi har de 50/50.Ikke tror jeg han er interessert heller.. Herlig å høre en "alenemor" selv erkjenne at samværet som hun har er på grunn av pengene...
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2012 #12 Skrevet 12. mars 2012 Ts her. Joda, jeg kan regne, selv om jeg har et snev av tallfobi :gjeiper: Kom nok ikke godt nok fram i hovedinnlegget, men lurer på om feriene skal regnes med på denne måten? Føles bare som om han har de så lite. Ungene savner han. Men jeg har ikke økonomisk mulighet til at vi har de 50/50.Ikke tror jeg han er interessert heller.. Fy du burde skamme deg og begrense samver pga. din øko. Dette holder ikke!!!!!!!!!!!!!!!! av deg som mor.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2012 #13 Skrevet 12. mars 2012 Han har 5 overnattinger i løpet av en periode (14 netter) fast 5/14 dette er 36 %. I tilegg kommer ferie. Utte å regner på det lander en på ca 40 prosent vil jeg anta. Bruker du navs kalkulator ser du selv. Det finnes et nav rundskriv på hvordan det regnes ut og regner vel med kalkulator regner etter dette. Reagerer på det det du innrømmer om grunnen til du vil ha 60 andel på deg selv. Far har ei god sak i retten og om han vil. Ville følt meg flau har jeg vært deg, men du er desverre ikke alene som bruker økonomi som grunnlag for mest samvær. har vær morro og droppet bidrag til deg og sett hva du gjorde da. Intressant ikke sant?
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2012 #14 Skrevet 12. mars 2012 Han har 5 overnattinger i løpet av en periode (14 netter) fast 5/14 dette er 36 %. I tilegg kommer ferie. Utte å regner på det lander en på ca 40 prosent vil jeg anta. Bruker du navs kalkulator ser du selv. Det finnes et nav rundskriv på hvordan det regnes ut og regner vel med kalkulator regner etter dette. Reagerer på det det du innrømmer om grunnen til du vil ha 60 andel på deg selv. Far har ei god sak i retten og om han vil. Ville følt meg flau har jeg vært deg, men du er desverre ikke alene som bruker økonomi som grunnlag for mest samvær. har vær morro og droppet bidrag til deg og sett hva du gjorde da. Intressant ikke sant? Her har du rundskrivet TS. http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/Hovednr.+55+Nr.+2+-+%C2%A7+71+-+%C2%A7+9+(Samv%C3%A6r)+i+forskrift+om+fastsetjing+og+endring+av+fostringstilskot.148235.cms Videre kan du bruke navs kalkulator.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2012 #15 Skrevet 12. mars 2012 Her har du rundskrivet TS. http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/Hovednr.+55+Nr.+2+-+%C2%A7+71+-+%C2%A7+9+(Samv%C3%A6r)+i+forskrift+om+fastsetjing+og+endring+av+fostringstilskot.148235.cms Videre kan du bruke navs kalkulator. http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/Hovednr.+55+Nr.+2+-+%C2%A7+71+-+%C2%A7+9+(Samv%C3%A6r)+i+forskrift+om+fastsetjing+og+endring+av+fostringstilskot.148235.cms Linken virket viss ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå