AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Det går jo mye rekame for salg av gull for tiden(gulladam). Så jeg tok meg en kapp titt, og fant en del gull og sølv som jeg ikke har brukt på MANGE år. Og ikke ser for meg at jeg kommer til å bruke igjen. Kjapp beregnet skulle jeg vel få 2-3 tusen for dette. Noe som er helt greit for meg. Men er det dumt å selge gullet sitt?`Er det forventet at gull vil stige i verdi?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 Aner ikke, men det jeg har lurt på er om alle disse firmaene er seriøse? Er det slik at en skal gi fra seg gull/sende inn, og så få penger inn på konto etterpå? Omtrent like lett å ta det, som å stjele smågodt fra en unge det jo.
Spiralis Skrevet 12. mars 2012 #3 Skrevet 12. mars 2012 Det går jo mye rekame for salg av gull for tiden(gulladam). Så jeg tok meg en kapp titt, og fant en del gull og sølv som jeg ikke har brukt på MANGE år. Og ikke ser for meg at jeg kommer til å bruke igjen. Kjapp beregnet skulle jeg vel få 2-3 tusen for dette. Noe som er helt greit for meg. Men er det dumt å selge gullet sitt?`Er det forventet at gull vil stige i verdi? De som er ute etter å kjøpe gull ønsker EN ting! De ønsker å tjene penger. Dersom du ikke trenger pengene så er du bedre tjent med å beholde gullet selv. Trenger du pengene så bør du sette deg godt inn i det før du selger. Spesielt bør du være obs dersom det er snakk om mynter eller smykker/ringer av gode/kjente designere. Både mynter og til dels smykker har ofte en stor tilleggsverdi som samleobjekter, på bakgrunn av sin skjeldenhet. Dette gjelder spesielt for mynter. Skaff deg informasjon om de gjenstandene du har før du eventuelt selger de. Mange av de som kjøper argumenterer for lavere pris p.g.a. at de må raffinere gullet. Dette er sprøyt, spesielt for hvit gull, på grunn av at de metallene som inngå i gullringer (slik som sølv og noen ganger platina) har en stor verdi for kjøperen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Ønsker du å selge gullet ditt ville jeg forsøkt finn.no. De gullfirmaene som har poppet opp i det siste lurer deg. Jeg tipper det foregår mye hvitvasking av tyvegods der også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå