AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Jeg har noen spørsmål i forbindelse med min nye jobb. Jeg jobbet som miljøarbeider i en kommune, men flyttet nettopp til en annen kommune hvor jeg har fått jobb innenfor liknende område, men her som miljøassistent. Lønnen er jo dårligere og jeg lurer på om jeg har mulighet til å klage på dette, evt. vise til vurderingen av den første arbeidsplassen hvor jeg fikk stillingen miljøarbeider. I tillegg er ansienniteten min blitt beregnet annerledes i de to kommunene. Den første kommunen beregnet 10 års ansiennitet, mens jeg her kun har fått godskrevet 2 år. Jeg har sendt de samme attester o.l. til de ulike stedene, men de er altså blitt vurdert helt forskjellig. Hva er galt her?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 Det er ikke bare fra kommune til kommune det er forskjeller. Jeg har jobbet som lærervikar på ulike skoler innenfor en og samme kommune og fått ulik lønn og ansiennitetsberegning. Det virker som det er mye opp til den enkelte enhetsleder. Hvis du er organisert bør du ta kontakt med fagforeninga og spørre om råd. Hvis du ikke er organisert så bør du bli det så fort som mulig.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 kan man få råd fra fagforeninger om hvor man tjener mest?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Hva slags utdanning har du? Hvis du har utdanning, er det rart du får assistentstilling. Hvis du ikke har utdanning hadde du nok flaks i forrige jobb, at du fikk gå i en miljøarbeiderstilling. Akkurat som helsefagarbeidere noen ganger får gå i vernepleierstillinger om de ikke får tak i vernepleiere. Men det er ikke noe man kan kreve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå