Gå til innhold

Noen driver og slår av hovesikringen vår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet til ny leilighet for en snau uke siden, og trives godt her. :) Men et skår i gleden er at en eller annen nabo driver og slår av hovedsikringen vår både titt og ofte. Sikringsskapet vårt er ute i fellesgangen, det samme er alle andres.

Vi har ikke bråket eller noe, så skjønner ikke hvorfor noen vil gjøre dette. Når jeg er hjemme alene blir jeg jo også dritredd, og synes det er skikkelig ekkelt! En natt (!) etter vi hadde lagt oss begynte lysene (vi har et nattlys på) å gå av og på, av og på... Vi lå jo stive av skrekk, fordi vi skjønte jo at det var denne personen som var i sikringsskapet vårt igjen, og visste ikke helt hva annet han/hun kunne finne på... Og denne gangen lå vi jo og SOV, så at grunnen skulle vært bråk er helt umulig.

Noen som har opplevd lignende? Dette ødelegger jo mye av gleden med at vi har kjøpt vår første leilighet sammen. :/

Vi skal kontakte styreleder i borettslaget i dag, og skaffe ny lås til sikringsskapet. Men tanken på at det finnes en slik nabo i bygget gjør at jeg blir husredd... Ingen god start dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Dere er helt sikre på at det ikke er noe annet som gjør at hovedsikringen går?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at dere begge to burde jo tørre å gå ut i gangen og konfrontere dette mennesket når han herjer på om natten. Men er dere sikker på at det ikke er strømmen det er noe gale med?

Går det an å henge en slags hengelås på? Evt teipe igjen rundt skapet slik at dere faktisk ser at noen har vært der?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere er helt sikre på at det ikke er noe annet som gjør at hovedsikringen går?

Ja, fordi vi låser skapet, mens etter at dette har skjedd står skapdøren alltid på vidt gap. Vi har enda ikke rukket å gå ut tidsnok til å se hvem som står bak.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at dere begge to burde jo tørre å gå ut i gangen og konfrontere dette mennesket når han herjer på om natten. Men er dere sikker på at det ikke er strømmen det er noe gale med?

Går det an å henge en slags hengelås på? Evt teipe igjen rundt skapet slik at dere faktisk ser at noen har vært der?

Vi ser at noen har vært her fordi skapdøren står på vidt gap, selv om vi alltid låser det selv.

Men vi skal prøve å ordne ny lås, og å konfrontere mennesket har vi ikke klart enda, da vi ikke har sett vedkommende enda.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud for noen forbanna drittfolk det fins i verden. Jeg ville ha teipa døra skikkelig igjen. Går det an å sette opp et lite spionkamera inni sikringsskapet kanskje??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for noen forbanna drittfolk det fins i verden. Jeg ville ha teipa døra skikkelig igjen. Går det an å sette opp et lite spionkamera inni sikringsskapet kanskje??

Har tenkt på det med kamera, vi får se om det går så langt. :) TS

AnonymBruker
Skrevet

Er det kun deres skap som står åpent? Hvor mange leiligheter pr etasje? Det er faktisk ikke lov og skru av sikring til andre. Når dere får tak i den som har gjort dette kan dere faktisk anmelde personen.

I mitt borettslag har vi problemer med at folk går i feil sikringsskap. Saken hos oss er at alle har samme type nøkkel.

Sitter selv i styret og vi blir skjelt ut rett som det er da de mener det er feil på strømledningene, men så viser det seg at de har gått i feil skap. :-)

Skrevet

Sett opp en lapp på sikringskapet hvor dere informerer om at det vil bli levert anmeldelse neste gang noen går inn i skapet.

Sett også på en god stripe med elefant-tape. Dette vil gjøre det litt vanskeligere å komme seg inn i skapet fram til dere evnt får en lås.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det kun deres skap som står åpent? Hvor mange leiligheter pr etasje? Det er faktisk ikke lov og skru av sikring til andre. Når dere får tak i den som har gjort dette kan dere faktisk anmelde personen.

I mitt borettslag har vi problemer med at folk går i feil sikringsskap. Saken hos oss er at alle har samme type nøkkel.

Sitter selv i styret og vi blir skjelt ut rett som det er da de mener det er feil på strømledningene, men så viser det seg at de har gått i feil skap. :-)

Ah. Det er tre skap/leiligheter i hver etasje. Alle har nok samme nøkkel her også (skjønner ikke logikken der, men), så at noen går feil er jo også en mulighet. Jeg HÅPER inderlig det er noe sånt. Jeg spurte personen vi overtok leiligheten av om h*n hadde opplevd det samme, men det hadde h*n ikke.

Nå har ikke det skjedd noe siden natt til lørdag, så det er mulig at det har gitt seg. Ny lås skal vi uansett skaffe.

Håper vi får noen svar når vi kontakter styreleder da. :) TS

AnonymBruker
Skrevet

Sett opp en lapp på sikringskapet hvor dere informerer om at det vil bli levert anmeldelse neste gang noen går inn i skapet.

Sett også på en god stripe med elefant-tape. Dette vil gjøre det litt vanskeligere å komme seg inn i skapet fram til dere evnt får en lås.

Jeg har satt opp en slik lapp inni skapet, hehe. Men teip skal brukes til ny lås blir satt opp, takk for tips. :) TS

AnonymBruker
Skrevet

Uff - skjønner at dere friker litt ut av det her asså... :sjenert: Spesielt siden du har snakka med tidligere eier, som ikke har opplevd det samme. Det gjør det enda mer sannsynlig at noen gjør det med vilje, egentlig. Håper dere finner ut av dette fort.

AnonymBruker
Skrevet

Snakket med styreleder som mente dette var helt horribelt. Vi ble fortalt at om dette skjedde igjen skulle vi si ifra med en gang, og så skulle de anmelde. :) Føles betryggende at vi blir tatt seriøst. Forhåpentligvis skjer det ikke igjen da. TS

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet til ny leilighet for en snau uke siden, og trives godt her. :) Men et skår i gleden er at en eller annen nabo driver og slår av hovedsikringen vår både titt og ofte. Sikringsskapet vårt er ute i fellesgangen, det samme er alle andres.

Vi har ikke bråket eller noe, så skjønner ikke hvorfor noen vil gjøre dette. Når jeg er hjemme alene blir jeg jo også dritredd, og synes det er skikkelig ekkelt! En natt (!) etter vi hadde lagt oss begynte lysene (vi har et nattlys på) å gå av og på, av og på... Vi lå jo stive av skrekk, fordi vi skjønte jo at det var denne personen som var i sikringsskapet vårt igjen, og visste ikke helt hva annet han/hun kunne finne på... Og denne gangen lå vi jo og SOV, så at grunnen skulle vært bråk er helt umulig.

Noen som har opplevd lignende? Dette ødelegger jo mye av gleden med at vi har kjøpt vår første leilighet sammen. :/

Vi skal kontakte styreleder i borettslaget i dag, og skaffe ny lås til sikringsskapet. Men tanken på at det finnes en slik nabo i bygget gjør at jeg blir husredd... Ingen god start dette.

Det gjorde en person der vi bodde. En "merkelig person" Oppførte seg brysk og sur eller også. Vanskelig å gripe an, da jeg ikke kjente noen der. Det ble oppdaget hvem det var. En eldre person. Jeg fikk vite i ettertid at personen var psykisk syk. Personens måte å oppnå kontakt.

Det er konfrontasjon som skal til. Dere får legge dere foran utgangsdøren,og lytte etter lyder,så åpne døren! det ble slutt hos meg etter konfrontasjonen. Etter det,hilste jeg alltid på vedkommende,og slo av en prat. personen ble rett så hyggelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...